Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Sunday, 11 June 2017

Mer fra Norge

På lørdag ettermiddag, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat og klippe meg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk til Haslum, og tok t-banen, til Grønland.

(For der er det, en billig frisør, på Grønland t-banestasjon).

Denne frisøren, blir drevet, av en negerdame.

Og det var vanskelig, å finne noe sted, å sette seg der.

Dette skal liksom også, være herrefrisør.

Men det var bare en eller to fargede damer, og en farget jente der.

Så jeg syntes, at det ble litt flaut, å klippe seg der.

(Selv om jeg har lest, på nettet, at også andre nordmenn klipper seg der.

Siden at det er billig/økonomisk).

Og det var også sånn, at det lå, en paraply, (eller noe), på den stolen, som jeg pleier å sitte på, (når jeg venter på, at det blir min tur).

Så det var litt kaos der da, (for å si det sånn).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Etter dette, så tenkte jeg, at jeg igjen skulle prøve, å finne, den nye Rema-butikken, i Vika.

(For jeg synes, at de andre Rema-butikkene, har så mye problem, med utsolgt og dårlig kundeservice.

For å si det sånn).

Og jeg tok, en t-bane, i retning Nasjonalteateret.

Men t-banen stoppa plutselig, på Stortinget.

Sånn var det, på 80-tallet.

At alle de vestlige og østlige t-banene/banene stoppa, ved Stortinget.

Og så måtte man gå noen meter, hvis man skulle ta banen, (eller 'trikken', som man også noen ganger sa), videre til Nasjonalteateret, (for eksempel).

Og en ung nordmann, begynte å prate til meg, (da t-banen kom fram, til Stortinget).

Og så forklarte han meg, (som hørte på walkman), at t-banen ikke gikk lenger.

(Noe sånt).

Så det var jo, rimelig flaut, (må jeg si).

Hva driver egentlig Ruter med, (kan man kanskje lure på).

Da var det kanskje bedre, da det var Oslo Sporveier, (på 90/00-tallet), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg fant den nye Rema-butikken.

For jeg huska, fra Rema sitt nettsted, at den skulle ligge, i begynnelsen, av Parkveien.

Men inngangen var, i Cort Adelers gate, (viste det seg).

Og jeg gikk inn, på Rema.

Men så huska jeg, at jeg også skulle, på Kiwi.

Og da gikk jeg dit først.

(Siden at jeg ikke liker, å gå med masse bæreposer, (fra Rema), i de trange, (må man vel kalle dem), Kiwi-butikkene).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

På Kiwi, så måtte jeg bare plutselig, gå ut av køen.

For det kom, en ung kineser, gående/løpende.

Som virka som, at han gikk, på speed.

Så dette var, rimelig merkelig.

(Og som noe teater, vil jeg si).

Og det var også, en gammel gubbe, (som kjøpte is og brus), som gikk veldig nærme meg, i køen.

Så jeg måtte gå ut av køen.

For 'russerne' i køen, var så klamme/nærgående, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er han som bare skulle ha is og brus:

IMG_20170610_183515

PS 6.

Det var også sånn, at jeg sa til kassereren, at jeg skulle ha, en bærepose.

Og så var det sånn, at Kiwi-kassereren etterhvert spurte, om jeg skulle ha kvitteringa.

Men da måtte jeg klage, for han hadde ikke gitt meg bæreposen.

Som tidligere kasserer, så vil jeg si, at kassereren da surra.

For han skulle ha gitt meg bæreposen, da jeg bestilte den.

(Og ihvertfall før han spurte, om jeg skulle ha kvitteringa.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

I den nye Rema-butikken, så var det ikke, så lett, å ta feil saft, (som på Rema Fredensborg), vil jeg si.

For på Rema Vika, så lot de Lerum-saften, stå i sin originale emballasje, (istedet for å sette de saftflaskene, ved siden av Rema-saften, på noen slags plastbrett).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20170610_184403

PS 9.

Denne Rema-butikken, var forresten, utsolgt for billig pommes frites.

Og de hadde, en gardintrapp, i butikken.

(Og da er det ikke kunden, som er kongen, må man vel si.

Når det står, en sånn harry gardintrapp, i butikken.

Det var kun hvis vi bytta lysrør, at vi fant fram gardintrappa, i Rimi-kjeden.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Denne Rema-butikken, var rein og fin, (enn så lenge, ihvertfall).

Men det var, litt vel trangt der, (vil jeg si).

Og midtgangene, var litt for lange, (vil jeg nesten si).

Så hvis man møtte noen der, så ble det liksom propp, med en gang.

Så dette var, en slitsom butikk, å handle i, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Denne butikken, hadde en medarbeider, som satt opp varer, (var det vel).

Og i Rimi, så hadde vi som regel, (må man vel si), at varene skulle være oppe, i hyllene, før helga.

(For da er det mange kunder, i butikken, som vil handle helgehandelen, i fred, osv.

For å si det sånn).

Så dette kan man kanskje lure litt på.

Og da jeg skulle, i kassa, så hadde han 'varepåfylleren', satt seg, i kassa.

Og jeg bestilte tre bæreposer.

Men det fikk visst ikke han 'varepåfylleren' med seg.

Muligens fordi, at han snakka litt, med ei blond kassadame, som dukka opp, bak han.

Kassadama hadde muligens, hatt røykepause.

Og hu spurte muligens, om hu også kunne få ta, en telefon.

(Noe sånt).

Og 'varepåfylleren' sa så: 'En pose', (til meg), da han var ferdig med, å slå inn, mine varer.

Enda jeg allerede hadde bestilt tre poser.

(Og det måtte være åpenbart, at en pose, ble alt for lite, til mine varer.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Denne butikken, hadde forresten, en vanndam, foran inngangen.

Så det var vanskelig, å gå inn, i butikken, (og samtidig holde seg tørr på beina), uten å være akrobat, (eller noe lignende), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Denne butikken hadde også, en slags 'russisk' panteautomat:

IMG_20170610_190243

PS 14.

Mens jeg gikk tilbake, til Nasjonalteateret togstasjon.

Så var det sånn, at to 'teater-folk', (eller hva man skal kalle dem), inne på området, til den tidligere amerikanske ambassaden.

Liksom så stygt på meg.

Som for, å prøve, å skremme meg til, å gå ut, foran trikken, (som kom kjørende, i krysset der).

Så dette var, litt 'merksnodig', (må man vel si).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Etter at jeg hadde gått av toget, på Stabekk stasjon.

Så var det sånn, at etter at jeg hadde gått, cirka en fjerde/femte-del, av veien, til Høvik.

Så er det sånn, at jeg pleier, å gå over veien, (like ved et kryss).

For å slippe, å gå, på den ene siden, av veien.

For det lukter så vondt der, (på den ene sida, av veien), fra noe slags kompost, (eller lignende), husker jeg, fra tidligere.

Og akkurat da, jeg skulle gå over veien, (like ved dette krysset).

Så kom det, en jogger, (som ligna på Breivik, i sin sorte froskmann-drakt, (eller hva det var), må man vel si).

Og jeg venta derfor litt, i veien, (ved dette krysset).

For han joggeren, brukte hele fortauet, (må jeg si).

Og da kom det, en bil, som måtte bremse, da.

Og jeg tenkte, at han joggeren, var kanskje, i Jehovas Vitner, (siden at han jogga, på lørdagskvelden).

For det husker jeg, at mine Matland/OBS Triaden-kolleger Knut og Lene, en gang sa, om en som jogga, (ved Lørenskog/Karihaugen), en julaften.

Mens de kjørte meg hjem, (til Furuset/Ellingsrudåsen), etter jobb.

(Dette må vel ha vært, enten julaften 1990 eller julaften 1991.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Før jeg møtte joggeren, så møtte jeg, hu her, som jeg også lurte på, om dreiv, med noe slags teater, (for å si det sånn):

IMG_20170610_195814

Jeg sendte en e-post til DFDS

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Fw: Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2226671]

Erik Ribsskog 11. juni 2017 kl. 23:51

Til: "DFDS Seaways, Norway/Isabel"
Kopi: Post , "Anne B. Lea" , "DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S." , DFDSInzights@inzights.catglobe.com

Hei,

i pinsen, så tenkte jeg, at jeg kunne prøve, å sjekke ut, den andre ferja deres, (Pearl Seaways).

Så jeg dro med den, fra mandag til onsdag.

Og der var det ikke dobørste, på lugaren.

Og det var ikke engang radio, på lugaren, (og heller ikker TV).

Og man kunne se, at det stod skrevet, med svart tusj, på veggen, noe fra byggearbeidene.

Så dette skipet, er tydeligvis laget, i Hong Kong, (kan det virke som).

Og det var bare forbokstaven.

Å handle fra brus-automatene, var tydeligvis bare forbeholdt dansker, siden at man trengte, en dansk tikroning, for å kjøpe brus, og det fantes ikke minibanker og veksleautomater, på ferja.

Og at man kunne ta ut penger, i resepsjonen, var heller ikke åpenbart, (vil jeg si).

Og jeg bodde også, på basseng-dekket, (dekk 10), men det var ikke skiltet om, hvordan man brukte bassenget og boblebadene, (enda badelandet deres Bubble Zone, vel var, på dekk 6, og det satt den badevakt, litt gjemt, ved bassenget, på dekk 10).

Og bandet, (som sang cover-sanger), sang med russisk aksent.

Så dette var dårlige greier.

Og overalt hvor man gikk, på ferja, så var det fullt, av kinesere, som ikke hadde folkeskikk, (og ikke flytta seg, hvis man skulle forbi), vil jeg si.

Så dette var dårlig.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 22. mai 2017 kl. 17:44
Emne: Re: Fw: Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2226671]
Til: "DFDS Seaways, Norway/Nina S." <reklamasjoner@dfds.com>
Kopi: Post <post@forbrukerradet.no>, "Anne B. Lea" <abl@reiselivsforum.no>, "DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S." <kundeservice@dfds.com>, DFDSInzights@inzights.catglobe.com


Hei,

jeg har jobbet, som butikksjef, (på Rimi Lambertseter).

Og en gang, som jeg ikke visste, hvem en butikktyv var.

Så spurte jeg, en kollega, (Jan Henrik), hvem denne personen var.

For butikken hadde video-overvåkning.

Så den kjøper jeg ikke, dessverre.

Dette var også en klage, på de som rydda rommet, (og som tørka seg i rumpa med håndkleet, istedet for å bytte det ut).

Erik Ribsskog




22. mai 2017 kl. 13:46 skrev DFDS Seaways, Norway/Nina S. <reklamasjoner@dfds.com>:
Hei Erik. 

Det vi forsøkte å formidle er at om du opplever ubehag i møte med medpassasjerer så kan du henvende deg til personalet ombord. Du står selvfølgelig fritt til å kontakte oss i ettertid, men da er det dessverre ikke mye vi kan få gjort med saken. Da vi ikke vet hvem disse passasjerene er. 

Vi anser saken som avsluttet og kommer ikke til å gå nærmere inn på dette. Ledelsen er informert og kommer ikke til å svare ytterligere. 


Best regards / Med vennlig hilsen



Nina S. 
Reklamasjonsansvarlig

-----------------------------------




DFDS Seaways AS
Akershusstranda 31, Skur 42

Postboks 365, Sentrum

NO-0102 Oslo

Telefon: +47 21 62 10 00

Fax:        +47 21 62 10 01








[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Sun 21 May 17 06:53:20 GMT+0200
[To] DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S. [kundeservice@dfds.com]
[Cc] Post [post@forbrukerradet.no]
[Subject] Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2218219]

Hei,

ok, de skrev bare, at man skulle sladre til de som jobber, om bord på båten, hvis det var sånne plagsomme 'fittetjuver'/innpåslitne 'homser'/folk osv., ombord.

Men det må vel være greit, å ta sånt, i ettertid og, (må man vel si).

De skrev så, (i mars), at de skulle sende det, til ledelsen.

Men jeg har ikke hørt noe mer, etter det.

Var det ikke meningen, at jeg skulle få noe mer svar, enn det, liksom?

Mvh.

Erik Ribsskog


22. mars 2017 kl. 12:15 skrev DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S. <kundeservice@dfds.com>:
Hei Erik!

Takk for at du gir dine tilbakemeldinger til oss! Jeg sender henvendelsen din videre til vår reklamasjonsavdeling som vil se nærmere på dine opplevelser og vil gi deg en tilbakemelding i løpet av 1-3 uker. 

Ha en riktig fin dag videre!

Best regards / Med vennlig hilsen
Vibeke S. 
Sales Consultant/ Salgskonsulent
-----------------------------------
 
 
DFDS Seaways AS
Akershusstranda 31, Skur 42
Postboks 365, Sentrum
NO-0102 Oslo
Telefon: +47 21 62 10 00
Fax:    ​   +47 21 62 10 01

Spør oss om tips til aktiviteter i København


[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Sun 19 Mar 17 21:46:53 GMT+0100
[To] kundeservice@dfds.com
[Cc] DFDSInzights@inzights.catglobe.com; Anne B. Lea [abl@reiselivsforum.no]
[Subject] Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse

Hei,

jeg kan si det sånn, at det jeg ikke likte, var at det kun var et håndkle, i lugaren, (på Stena Line er det to, hvis man drar på 36 timers-cruise til Frederikshavn).

På Stena Line så tømmer dem heller ikke søppel osv., i lugaren, mens ferja er, i Danmark.

Og det ble som noe mas, at man måtte av ferja, klokka 9-10, synes jeg.

(Med Stena Line så kan sove ut, og gå i land, klokka 12-13, for eksempel).

Og når jeg skulle på ferja igjen, så var det en lang kø der.

Og da var det ikke så lett, å finne ut av det, (for de sa på høytalerne, at man kunne gå ombord igjen på ferja, når man ville, var det vel).

Og det var også veldig trangt, i tax-free-en, (spesielt der dere har cola og øl-bokser, vil jeg si).

Og det var kanskje dumt å ha smaksprøver der, (på Jura whiskey vel), siden at det var så mange folk, i tax-free-en, for da ble det propp der liksom, (vil jeg si), for noen folk, slo da liksom 'leir' der, uten å gå videre, (og da kunne man nesten ikke handle noe der, uten at det ble, som noe herk, vil jeg si).

Det var også sånn, at det var, masse desperate 'fleskekjærringer' og 'fittetjuver', (som de sier), i diskoteket deres.

Så fort det kom en desperat fleskekjærring bort til meg, (som bare koste meg, med noen kalde halvlitere), og tok meg, på låret.

Så kom det like bak, en 'fittetjuv', (som de sier), som klaska meg, på 'sideflesket'.

Dette skjedde to-tre ganger, (at jeg liksom fikk snøret i bånn, hos ei desperat 'fleskekjærring', (som egla seg inn på meg, i diskoteket), for at det så skulle komme, en 'fittetjuv', som også, var fysisk).

Jeg liker lite å bli klådd på, av karer, og det var vel det, at jeg er ungkar, og derfor ble litt satt ut, av de desperate kvinnfolka, som gjorde, at jeg liksom ble litt paff, (og ikke fikk protestert ordentlig, på disse 'fittetjuvene'), for å si det sånn.

Den siste gangen, som det dukka opp, en 'fittetjuv', så skulle jeg akkurat spørre, hu desperate brunetta, (som gikk uten sko, i tiger-mønster sokker og som hadde hekse-stjerne-tatovering på beinet), om hva hu het.

Men så kom 'fittetjuven', rett bak henne, (hu 'klaska' seg ned, helt kloss inntill meg, der jeg satt, og slappa av, må jeg si), og han skulle da 'knoke' mot meg, (eller noe sånt).

Og hva skal det bety, lurer jeg.

Jeg ble så satt ut, at jeg gjorde det.

Og så begynte fittetjuven å chatte opp hu, som jeg egentlig skulle spørre om, hva het.

Og hu desperate heksa, hu klagde da ikke, til meg.

Så det ble veldig dumt, da.

Og sånn var det stort sett hver gang, som fittetjuven/e, dukka opp der.

Unntatt når ei bestemor også dukka opp, da var fittetjuven opptatt, med hu heksa.

Men hu bestemora visste jo ikke hvor hu bodde, og hadde nok sett, sine beste dager, for mange tiår sida.

Så det ble som noe dumt, det og.

Og en kveld på ferja, (jeg lurer på om det var, den siste kvelden), så var det noen, som hadde laget noen merker, i lugardøra mi, (virka det som).

(Se vedlegg).

Hva skulle dette bety, lurer jeg.

Dette ønsker jeg, å klage på.

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: DFDS/Inzights A/S <DFDSInzights@inzights.catglobe.com>
Dato: 7. mars 2017 kl. 09:56
Emne: DFDS kundeundersøkelse
Til: eribsskog@gmail.com


Kjære DFDS-gjest,

I vårt bookingsystem kan vi se at du nylig har reist med oss. I forbindelse med bestilling av reisen din, ga du oss tillatelse til å kontakte deg igjen på denne e-postadressen.

I DFDS streber vi kontinuerlig etter å tilpasse tilbud og service til hva du som gjest ønsker. Vi vil derfor gjerne høre om hvordan du opplevde din forrige reise med oss.

Vi håper at du har lyst til å besvare spørreskjemaet.

Som takk deltar du i loddtrekningen av en gratis reise tur/retur Oslo-København i Commodore-lugar.

Analyseinstituttet Inzights står for undersøkelsen, og du deltar anonymt i forhold til DFDS.

Vi vil be deg om å besvare spørreskjemaet, slik at både det du synes var bra og det du synes var mindre bra kommer frem. Undersøkelsen tar ca. 8-10 minutter.

Klikk her for å starte undersøkelsen.

Hvis spørreundersøkelsen ikke starter, kopier lenken nedenfor til adressefeltet i nettleseren din.

http://inzights.catglobe.com/login.aspx?r=dd67e55a-eb62-4852-9b96-59faa93f8d7f

På forhånd mange takk for hjelpen.

DFDS / Inzights


Dersom du har spørsmål eller kommentarer, kan du skrive til info@inzights.dk.

Det virker som, at det er noen, som skriver bokanmeldelser, (på engelsk), i min fars navn, på Amazon. (For min far, har bare framhaldsskolen, (eller om det var realskolen), så det er nok ikke han)

skriver anmeldelser i min fars navn hm

https://www.amazon.com/gp/customer-reviews/R2BE29TQDHV5NH/ref=cm_cr_arp_d_rvw_ttl?ie=UTF8&ASIN=0984893717

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive