Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 16. november 2017

Mer fra Liverpool

I går tok jeg bussen, ned til Liverpool sentrum, for å gjøre noen ærend.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg var litt lei av, å 'alltid' ende opp, i luka, til den samme trøtte gubben liksom, på postkontoret, (i Liverpool One).

Så jeg tenkte, at jeg kunne jo gå til postkontoret i India Building, (hvor jeg pleide å gå, med noen av de første pakkene, til min nettbutikk Posegodt, i sin tid).

Og da jeg skulle gå inn der, så var det, noe gate-teater.

Jeg hørte på walkman, på bussen.

Og også mens jeg gikk til postkontoret.

Og en svær/middelaldrende pakkis, begynte å trakassere meg, utafor postkontoret.

For jeg hørte jo på walkman.

Noe vedkommende måtte ha sett, for jeg hadde walkmannen/smart-telefonen i bukselomma.

Og ledningen utapå jakka.

Så dette var snakk om kveming/gate-teater, fra den innpåslitne 'jihadisten', vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg prøvde å ta et 'trick-shot-bilde', (bak ryggen), av den innpåslitne 'pakkisen', (som fulgte etter meg, inn på postkontoret), men 'skuddet' gikk litt for høyt:

IMG_20171115_171236

PS 3.

Jeg mistenkte, at det ville være 'f*tting' der, for russerne hadde formet gaten, som en slags trakt, liksom:

IMG_20171115_171204

IMG_20171115_171721

PS 4.

Etter dette, så gikk jeg, til en ny McDonalds.

(Som ligger, 'i Clayton Square-enden', av 'the high street', (altså Lord Street/Church Street).

For å si det sånn).

Og der var det, for mange kunder, (syntes jeg).

Det var vanskelig å se, om min ordre, begynte å bli ferdig, (på grunn av at det stod masse folk, som sild i tønne, foran meg).

Hva med større skjermer, (for eksempel).

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_174206

PS 6.

Jeg gikk og satt meg, oppe i andre etasje.

Men der var det ikke mange ledige bord.

Noen 'felles-bord' midt i lokalet, syntes jeg, at det ble rart, å sette seg ved.

Men i hjørnet, så var det, et ledig bord.

(Og helt innerst i hjørnet.

Så var det, et ledig 'mini-bord').

Og mens jeg satt og åt, nesten innerst i hjørnet.

Så dukka det opp to unge karer, som jeg først trodde, at var pakkiser.

(Men det var muligens en pakkis og en brite.

Noe sånt).

Og disse åt ikke noe, men skulle bare henge der, (i kose-kroken liksom), kunne det virke som.

(Han ene satt vel også, oppå en avis, som noen hadde lagt igjen, (for han satt med beina sine, som en dame liksom, for han hadde ikke beina under bordet, men de lå halvveis oppå benken liksom).

Noe som visst er skikken, i England, at folk legger igjen avisa si, når de har lest den, på toget, for eksempel.

Noe sånt).

Før de flytta seg, når et større bord, ble ledig.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_175624

PS 8.

Jeg var innom Matalan-butikken i Liverpool sentrum, i forrige uke.

Men jeg synes, at den butikken, er trang og j*vlig.

Og at de hadde dårlig utvalg.

Derfor tok jeg toget, til Edge Hill.

Og så gikk jeg, noen hundre meter, til Matalan-butikken der.

(En Matalan-butikk, som jeg pleide å handle på, mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011).

For på den tida, så hadde de ikke Matalan, i Liverpool sentrum.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_181606

PS 10.

Da jeg gikk fra McDonalds til togstasjonen, så gikk et eldre russisk par, i veien for meg.

Disse stoppet opp, og gikk etterhvert videre.

(Mens jeg gikk bak de, på fortauet).

Og folk kom også i mot.

Så jeg ble liksom fanget der.

For jeg kunne jo ikke lese tankene, til dette eldre paret.

Så jeg visste ikke hvordan de etterhvert, ville snu og vende på seg, liksom.

(For å si det sånn).

Og sånn kunne de ikke, ha kjørt, på en vei, (vil jeg si).

Så dette var nok gate-teater, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

IMG_20171115_180158

PS 12.

Da jeg gikk, fra postkontoret til McDonalds.

Så var det også, et eldre par, som somla, (antagelig med vilje), foran meg.

Jeg er jo vant til å jobbe, som butikksjef.

Og da må man liksom se an folk litt.

(For man har liksom som jobb, å passe på butikken.

Og passe på at det ikke bli tyveri, osv.).

Og jeg tenkte, at i Norge, så ville ikke, et eldre par, ha gått på gata, på denne tida, av døgnet.

(Klokka var cirka halv seks, vel).

For de spiser middag, klokka fire, liksom.

Og så ser de på TV, resten av kvelden.

(Noe sånt).

Så hva skulle dette bety, liksom.

Er dette noen russere, som driver, med gateteater, (for å slite meg ut), liksom.

(Og som derfor går i veien for meg, med vilje).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_173648

PS 14.

Og da jeg skulle gå inn, på McDonalds.

Så var det, ei ung negerdame, som tulla, med to unge briter, (da jeg skulle gå inn, i vindfanget der).

(Disse kom ut fra McDonalds).

Det var vel sånn, at negerdama dytta, han ene briten.

Sånn at han liksom, gikk i veien for meg, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Og da jeg skulle kjøpe togbillett, (inne på Lime Street togstasjon).

(Fra en maskin).

Så måtte jeg bytte maskin.

For den ene maskinen.

(Disse maskinene stod veldig nærme hverandre, i en klynge).

Den ville ikke lese visakortet mitt, da.

(For å si det sånn).

Og disse maskinene, godtok visst ikke kontanter.

(Noe som er uvanlig, i England.

For både selvbetjeningskasser og billett-maskinene på Metro-stasjonene tar som regel kontanter.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Det var også sånn, at russerne, dreiv og 'kødda', ved billett-kontroll-rotasjonsportene.

For en ung mann, lagde kaos der.

For han stod, like ved rotasjonsportene.

Og lot som, at han leita, etter sin billett.

(Så han lot som, at han var på vei ut, av stasjonen, må man vel si).

Og når ville han finne den billetten, liksom.

Nei, det var umulig å vite.

Så det var umulig, å gå ordentlig, gjennom disse portene, da.

(For å si det sånn).

Og en eldre gubbe, kvema også, og lot som, at han ikke forstod, hvordan han skulle bruke rotasjonsporten, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenke på.

Men men.

PS 17.

Og jeg var også innom 'dossen', i Liverpool One.

(Før jeg gikk, til McDonalds).

Og da jeg skulle gå inn, gjennom 'rotasjonsportene' der.

Så kvema, ei ung dame.

For hu lot som, at hu ikke forstod mekanismen der.

Og stod lenge, og lagde propp.

Mens ei venninne, (var det vel muligens), gaula til henne, forskjellige råd, om hvordan hu skulle få 'science fiction-portene', til å åpne seg, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

På det senteret, (Wavertree Retail Park), hvor Matalan Edge Lane ligger, så var det kaos.

(Må man vel si).

Noen gutter prøvde å lage, en slags menneskelig pyramide, bak senterets 'logo-skilt', (var det vel muligens).

(Noe sånt).

Men ingen senter-vakter jagde de.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Denne butikken hadde ikke, (som Matalan St. Johns-senter), t-skjorter og tennis-skjorter, i min størrelse, i fargen svart.

Og det har de 'alltid' pleid å ha før, (vil jeg si).

Så her mistenker jeg sabotasje, fra russerne, (for å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

De hadde heller ikke, en sånn stor plast-søppelbøtte, (med vippelokk), som jeg kjøpte der, da jeg bodde, i Leather Lane.

(Hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011).

Så jeg 'måtte' istedet kjøpe, en 'jern-søppelkasse', (med pedal-lokk), som var mye dyrere.

(For å si det sånn).

Men jeg tenkte vel.

('Debenhams-jakka' mi, er litt varm, siden at den er foret, så den sliter meg litt ut, må man vel kanskje si, og den er også, for kort, noe som er plagsomt, vil jeg si, for den får tennis-skjortene osv., til å skli opp, (må man vel si), så jeg må muligens kjøpe tennis-skjorter, i størrelse XXXL, for å bruke de, med den jakka.

Noe sånt).

At siden at det er mus, der jeg bor.

Så er det kanskje greit å ha en søppelkasse, med pedal-lokk.

For det nevnte vippe-lokket pleide jeg ikke å bruke, (i Leather Lane).

For da må man liksom vaske seg på henda, etter hver gang, som man kaster, noe søppel.

(Var vel muligens grunnen).

Og jeg er vant til å jobbe med søppel/svinn, som butikksjef, i Rimi.

(Så hva jeg kaster, er gjennomtenkt da, vil jeg si.

Og jeg pleier også å drikker opp en liter juice, når jeg først har åpna kartongen, liksom.

Og det samme med mye av den andre maten jeg spiser.

Så det er veldig sjelden, at jeg kaster mat, (som lukter), liksom.

For å si det sånn.

Som butikksjef så er jeg vant til, å følge med på maten, i butikken.

Så derfor følger jeg kanskje mer med på maten, i kjøleskapet, (uten å tenke meg om), enn det andre folk gjør, da.

Noe sånt.

For min 'Rimi-drifts-opplæring', begynte jo med, at jeg ble 'oste-sjef', på Rimi 3164 Lambertseter.

I 1993 eller om det var 1994.

Noe sånt.

Og da jeg flytta inn på Ungbo, i 1991.

Så la jeg bare brød, i en bærepose, i 'mitt' skap.

Og brukte ikke 'felles-brødboksen'.

For jeg er ikke vant til å ha brødboks, (på Bergeråsen osv.).

Og da sa Ungbo-Wenche, (var det vel), at da måtte det ikke bli mugg på brødet.

(Noe sånt).

Så jeg er vant til, å ha, masse 'Ungbo-flat-mates', som følger med på, hva jeg har i kjøkkenskap-hyllene og kjøleskap-hyllene mine liksom, da.

For å si det sånn).

Og på grunn av det, (blant annet), så lukter det uansett ikke noe, av søpla mi, vil jeg si.

(For jeg pleier også å tømme søpla hver dag.

For å si det sånn).

Så hva skulle jeg da, med vippe-lokk liksom, i Leather Lane.

Nei, da ble det enklere, å bare droppe det, (vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Av søppelkasser, så var det tre slag.

Billige, (som kostet 25 pund), i hvit farge.

Billige, (som kostet 25 pund), i sort farge.

Og dyre, (som kostet 35 pund), i grå farge.

(Noe sånt).

De dyre var i esker.

Men de billige stod uten esker.

Og av de billige hvite.

Så var det en med ødelagt pedal, (som likevel stod utstilt).

Og en hadde riper/bulker.

Og en hadde en risp, på 'jern-lokket'.

Jeg ville ikke ha svart søppelkasse, (for den ble litt 'outert' muligens).

Og de grå hadde eske, så de var ikke så lette, å bære.

(For de billige hadde en jern-ring, som man kunne løfte de i, da.

For å si det sånn).

Så jeg kjøpte den med risp i jern-lokket.

Selv om den ikke var helt ny/perfekt, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

I kassa, så var det kaos.

En pipe-alarm ulte.

(Av ukjent/uforståelig grunn).

Og kassadama 'klikka'.

Og begynte å skrike/klage, (til vakter og ansatte rundt seg), om denne ulyden.

(For å si det sånn).

Og en vakt var nærgående.

(Må man vel si).

For han rydda bort handlekurven min, (som jeg hadde plassert, ved den lange kassadisken), mens jeg stod der.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Det var også sånn, at Matalan-dama spurte, om jeg hadde Matalan-kort.

Og første gang, som jeg var på Matalan.

(I Sunderland, høsten 2004).

Så trodde jeg, at man måtte ha Matalan-kort, (etter å ha blitt spurt om jeg hadde det), for å handle, hos denne kjeden.

(Som på Tybring-Gjedde-butikkene, (på 80-tallet), liksom).

Og jeg har fortsatt juryen ute, når det gjelder bonus-kort, liksom.

(For å si det sånn).

Så derfor svarte jeg bare, at jeg hadde Matalan-kortet hjemme.

(Matalan lurte meg, med et tilbud, da jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014).

Mener jeg vagt å huske.

Og det var for folk med Matalan-kort, da.

Så Matalan-kort 'suger', (som de sier), da.

For å si det sånn).

Men Matalan-dama, var ikke fornøyd, med dette.

Hun ville da vite etternavnet mitt.

Hvorfor det, lurte jeg.

(For det ble som noe fra Nazi-Tyskland eller Øst-Tyskland, vil jeg si.

Noe sånt).

For da ville hu finne meg, i Matalan-kort-registeret, mente hu.

(Noe sånt).

Nei, det var ikke så farlig, (prøvde jeg å si).

Og hva hvis jeg hadde hett Smith, for eksempel.

Da ville det vel vært tusenvis av navn, å liksom bla i.

(For å si det sånn).

Nei, dette hørtes rart ut, vil jeg si.

Og hva med personvernet?

Hm.

Så dette var en klam og ekkel opplevelse, (på flere måter), å handle på Matalan, (vil jeg si).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Da jeg gikk ut av butikken.

Så så jeg, etter ledige drosjer.

(Siden at jeg bar på en stor pose med klær og en stor søppelkasse).

Men jeg fant ingen ledige drosjer.

Jeg hadde kjøpt tur-retur-billett, på Lime Street togstasjon.

For den var bare noen få pence dyrere, (enn enkelt-billett).

Så jeg kjøpte tur-retur-billett.

I 'tilfelle rottefelle', liksom.

(Som de sier).

Og det var smart.

For dette var visst en slags 'taxi-fri' del, av Liverpool.

(Kunne det virke som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_195118

PS 26.

På veien tilbake til togstasjonen, så møtte jeg, en gjeng, med tenåringer.

Og da jeg kom ned til togstasjonen, så hørte jeg masse skrik og skrål.

Og det var visst sånn, at gutta, i denne gjengen, dreiv og banka opp, en tenåringsjente, (med slag og/eller spark).

(Noe sånt).

Men de ansatte på tog-stasjonen, gjorde ingenting.

Så det ble ikke til, at jeg gjorde noe heller.

(Annet enn å ta et bilde.

For å si det sånn).

For dette var vel antagelig, noe slags gateteater, (mistenkte jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 27.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_200137

PS 28.

Mens jeg tok bildet i PS 27.

Så kjørte toget.

Og det stod vel 'Liverpool' på det toget.

Og så kom det etterhvert et nytt tog.

Og det kjørte vel andre veien.

Men over høyttalerne, så sa de, at dette var et tog, til Liverpool.

Så jeg gikk på toget.

Og endte opp, på Mossley Hill, (hvor jeg ikke har vært før).

For dette toget kjørte motsatt vei.

(Fra feil plattform, vel.

Noe sånt).

Og så tok jeg etterhvert, et nytt tog, til Liverpool Lime Street togstasjon, da.

(Hvor det var 'ørten' drosjer).

Men jeg kjøpte ny togbillett.

For jeg orka ikke, å krangle, med noen 'russere' eller 'pakkiser' om dette, liksom.

For ingen ville vel trodd på det.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 29.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_201320

IMG_20171115_201322

IMG_20171115_201530

IMG_20171115_201914

IMG_20171115_202351

PS 30.

Da jeg skulle ta toget tilbake, til Liverpool, (fra Mossley Hill).

Så trykka jeg flere ganger, på tog-knapp-døra.

(Den døra man kan se, på det nederste bildet, i PS 29).

Men døra åpna seg ikke.

Så jeg måtte stresse, bort til en annen dør.

(Så det var som at de ville, at jeg skulle få hjerteattakk, liksom.

Noe sånt).

Og det var 'klam-døra', liksom.

For der satt det, noen unge damer, som hadde tatt av seg på beina, osv.

(La jeg merke til, da jeg gikk av toget).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 31.

Da toget kom til Lime Street stasjon.

Så fulgte jeg skiltene til drosjene.

Og en 'klamming' stilte seg da, i en dør.

Og det var som, at han var en klam drone, styrt av russisk mafia, (eller noe sånt), vil jeg nesten si.

For hvorfor skulle han plassere seg, på 'klam-plassen', liksom.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 32.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_204622

PS 33.

Søppelbøtta som jeg endte opp med.

Det er nok en Matalan EMV, (altså en egen merkevare), hvis jeg skulle tippe.

Og det kan man se på, at emballasjen, er 'idiotisk'.

Nå hadde ikke denne søppelbøtta, noen eske.

Men klistremerket på den, (som man vel må kalle en del av emballasjen), var 'umulig', å pelle av, (viste det seg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 34.

Her er mer om dette:

IMG_20171115_210446

IMG_20171115_210704

IMG_20171115_211020

PS 35.

Det var også en episode, på Matalan, da jeg kikka, på de forskjellige søppelbøttene.

En ekkel gubbe, gikk inn på dassen der, og starta 'dass-alarmen'.

(Noe sånt).

Og denne gubben og følget hans, dreiv også, og egla seg innpå meg, (mens jeg så på klær), vil jeg si.

(Som om de dreiv med noe gate-teater.

Eller noe lignende).

Noe også en neger der, dreiv og gjorde, et par ganger, (muligens for å prøve å rappe Debenhams-jakka mi), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter