Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 5. august 2017

Da jeg var, på Gardermoen, for å få nødpass, på søndag formiddag, så var det ingen før meg, i køen, (og det var også sånn, at politikontoret, var ubemannet, så jeg måtte trykke, på en calling, og da sa en politimann, at han skulle dukke opp der, cirka 20 minutter seinere, var det vel)

mer om nødpass

http://www.dagbladet.no/tema/na-slar-politiet-nodpass-alarm/68565855

PS.

Jeg dro, med Ryanair, (til England).

For jeg fikk så mange tekstmeldinger, om Norwegian-avganger, (av en eller annen grunn).

Så jeg tenkte, at det var smartest, å unngå, mer 'Norwegian-surr'.

Og etter at jeg fikk nødpasset, så skulle jeg liksom sjekke inn.

(For det er gjengs, å gjøre selv, når man reiser, med Ryanair.

Sånn som jeg har forstått det).

Og det å sjekke inn, gikk greit.

(Selv om jeg måtte i informasjonen, (på Gardermoen), for å få wifi-informasjon.

Og jeg var også i informasjonen, helt først, for å få vite, hvor foto-automaten, (hvor det hang, en 'ny landsmann', som liksom lagde propp der lenge, uten å egentlig ha noe ærend der, virka det som), var).

Men man skulle også, printe ut, (eller ha på mobilen), et boarding-card.

Og jeg får ikke mobil-abonnement.

På grunn av, at diverse forliksråd, har hatt hemmelige møter om meg, mens jeg har bodd, i England, (fra 2004 til 2014).

Så disse forliksrådene, (i Oslo og Larvik), har ødelagt, min 'credit-score', da.

(For å si det sånn).

Så disse forliksrådene, (som bare gjør noe liksom, kan det virke som).

De burde man kanskje følge litt mer med på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Men wifi-en, på Gardermoen, var sånn, at den ikke, ville laste ned Ryanair-appen, (til min smart-telefon).

(For å gjøre en lang historie kort).

Og jeg var også litt trøtt/sliten, etter å ha døgna.

(For jeg rydda og vaska leiligheten/rommet.

Før jeg dro, til Gardermoen).

Og derfor, så måtte jeg faktisk, ta flytoget, tilbake til Stabekk/Høvik.

(Selv om flytoget kjørte forbi Stabekk.

Så jeg måtte gå av, på Sandvika stasjon).

Og så hadde jeg heldigvis, litt blekk igjen, på printeren, (som jeg ikke dro med meg, til England).

Og så fikk jeg printa ut, et boarding-card, da.

Og så dro jeg tilbake igjen, til Gardermoen.

For jeg syntes, at jeg virka 'rar' nok, med nødpass.

Og med både nød-pass og uten boarding-card, så hadde jeg nok muligens, ikke fått blitt med flyet.

(Mistenkte jeg, ihvertfall).

Og det boarding-card-et, var også sånn, at det hadde, en sånn 'moderne strekkode', på seg.

Og denne skulle man liksom scanne, for å få komme gjennom porten, til sikkerhetskontrollen, da.

(Noe sånt).

Så det var visst, ganske viktig, å ha, akkurat det arket, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Etter å ha tatt fly, med Ryanair, til Stansted.

Så tok jeg tog, fra Stansted til Waterloo station, (var det vel), i London.

Og da jeg skulle kjøpe billett, til the underground.

Så ble jeg angrepet, av en 'hustler', (må jeg si).

Han sa han var fra Canada.

(Selv om han var farget).

Og prøvde, å prakke på meg, en billett han hadde, da.

Og jeg kjøpte istedet min egen billett.

(For å ikke skylde, han 'tateren', en tjeneste, liksom.

For å si det sånn).

Men t-banen, (ihvertfall på Circle line), hadde visst slutta, å gå.

Så jeg måtte tilslutt bare ta en drosje, til Victoria Coach Station.

(Etter først, å ha blitt utsatt, for ei veldig nærgående negerdame, i rulletrappa, ned til t-banen.

For hu måtte absolutt, holde seg fast, i det høyre 'armlenet', mens hu gikk, forbi meg.

Som stod til høyre, (i rulletrappa), som det vel, er meningen, at man skal gjøre, i rulletrappene, i England).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var, et par 'gå sakte-aksjoner', på Stansted, (virka det som).

(Etter landing, så opplyste kapteinen om, at flyet stod og venta, på å få bagasjen, ut av flyet.

Noe sånt).

Og etter at jeg gikk av flyet.

Så tok det lang tid, før bagasjen dukka opp.

(Vil jeg si).

Så jeg rakk ikke bussen min, til Liverpool.

Og det gikk deretter, en buss, (med Megabus), til Manchester, klokka et.

(I den køen, var det forresten også, ei pussa negerdame.

Med en unge, som tok, på kofferten min).

Men sjåføren sa, at jeg måtte kjøpe billett, på nettet.

(Selv om jeg betalte, en billett, (med National Express), fra Newcastle til Liverpool kontant.

I 2012, husker jeg).

Og sjåføren nevnte ikke, at Megabus hadde, (noe jeg seinere la merke til), en billett-automat, rett rundt hjørnet, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Etter dette, så planla jeg, å ta et tog, (i fem-tida kanskje), til Liverpool.

Men Victoria station, åpna ikke, før cirka klokka seks, (var det vel).

Og det stod ikke noe, om noen tog, til Liverpool.

(Det er noen år siden, jeg hadde god råd, i England.

Så det er mulig, at jeg huska feil, når det gjelder, hvilken London-togstasjon, som jeg pleide, å bruke, når jeg reiste, mellom London og Liverpool.

For å si det sånn).

Men jeg rakk akkurat, en buss, (med National Express), som gikk, cirka klokka sju, fra Victoria Coach Station.

Og da jeg kom fram til Liverpool, så fikk jeg uansett, ikke sjekke inn, (på hotellet).

Klokka var cirka 13, vel.

(Da jeg var, ved hotellet).

Og jeg fikk ikke sjekke inn, før cirka klokka 14.

Resepsjonsvakten på Lord Nelson hotel, (en kraftig, middelaldrende brite, med tatovering, på armen).

Lurte på, om han skulle passe på kofferten min, for meg.

(I mellomtiden).

Men da var jeg så vant til, å trille rundt, på den kofferten, (som jeg kjøpte, på Claes Ohlson, på Oslo City, lørdag for en uke siden, var det vel).

Så jeg sa, at det gikk greit, å dra rundt, på kofferten, en time til.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, at på 'dossen', på enten Waterloo Station eller Victoria Coach Station.

Så var det sånn, at veksle-automaten, for 20 pund-sedler, ikke virka.

Og jeg fikk kun 20 pund-sedler, ut av minibanken, på Standsted.

(For det var litt tid å vente, på kofferten.

Så jeg rakk å kjøpe togbillett, (til London sentrum), og ta ut kontanter, (til t-banen osv.), i mellomtiden).

Og da var det sånn, at en afrikaner, (som jobba, som dovakt vel, eller noe lignende), bare slapp meg forbi sperren, da.

(Noe sånt).

Så jeg får ikke håpe, at han do-vakten, også var, en slags 'hustler'.

Som mener, at jeg liksom, skylder han, en tjeneste, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var også sånn, at de tog-ansatte, på Standsted.

(De som sjekka billetten, før toget gikk).

De snakka veldig dialekt.

(Nesten som Ali G, kanskje.

Noe sånt).

Så selv jeg, som har bodd, i ti år, i England.

Forstod ikke, med en gang, hva som ble sagt, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter