Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 19. juli 2017

Mer fra Norge

På mandag kveld, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg skulle gå, opp den råtne tretrappa, til Ramstadsletta.

Så stod det, en kar, og lagde propp, ved den utgangsdøra, som er nærmest, den råtne tretrappa.

Og han karen, bare stod og hang der liksom, i trappeoppgangen/vindfanget.

Så jeg måtte gå, en helt annen vei, (på grunn av denne åndsforlatt-heten/galskapen da), husker jeg.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_215102

PS 3.

På t-banen, så var det sånn, at det var billett-kontroll.

Og det var to godt voksne pakistanere, som jobbet, som billett-kontrollører, da.

Og disse gikk gjennom vogna, to ganger, (på veien, til Majorstua).

Og så spurte de etter: 'Nye reisende'.

(Sånn som jeg husker det).

Men det har jeg aldri opplevd før, at billett-kontrollørene, 'henger' på t-banen, i 15-20 minutter.

De pleier å kontrollere en gang, (sånn som jeg husker det).

Og når de spør, etter 'nye reisende', så spiller de tog-konduktører, på NSB sine lokaltog, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_223742

PS 5.

Da jeg gikk av t-banen, på Majorstua.

Så gikk det samtidig av, cirka seks billett-kontrollører, (la jeg merke til).

Og alle disse, var middelaldrende.

Og fra den samme regionen liksom, i Pakistan.

(Noe sånt).

I England, så var det snakk om 'diversity', (altså 'mangfold'), på arbeidsplassen.

Men i Norge, så styrer visst pakistanerne.

Og 'alle' pakistanerne, (når det gjelder voksne/middelaldrende menn), jobber visst, som billett-kontrollører, (i Ruter), kan det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_224035

PS 7.

På Kiwi Sorgenfrigata, så hadde de fortsatt, en sykkel, med Skan-Kontroll-klistremerke på, i inngangspartiet.

Og den sykkelen, (samt en til), har de hatt stående der, (i inngangspartiet), i flere måneder nå.

Så dette kan være noe 'gangland-greier', mistenker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_224750

PS 9.

Like etter, at jeg hadde lagt opp, varene mine, på kassabåndet.

Så kom det, to 'gangster-negere', og stilte seg, rett foran meg, i køen.

Så jeg tok bare varene mine, og la de, oppi kurven igjen, og gikk bort, fra kassa.

For noe så uhøflig, har jeg aldri opplevd før, (må jeg si).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_225149

PS 11.

Etter dette, så dukket det opp, en helt usannsynlig merkelig kunde der, (som nok spilte teater, vil jeg si).

Han gikk bort, til kassadama, (mens jeg fortsatt stod, og summet meg).

Og så ville han vite, hvor i butikken, man kunne finne, 1.75 liter økologisk appelsinjuice.

(For han levde økologisk, sa han.

Noe sånt.

Og dette var en vare, som de bare hadde, på Kiwi, sa han.

(Noe som nok, må være tull, for alle varer, som Kiwi har, finner man også, (til litt dyrere pris ofte), på Meny, vil jeg si.

For Meny er jo også eiet, av Norgesgruppen, (og har en mer supermarked-profil, enn Kiwi, som har en budsjett-butikk-profil), for å si det sånn)).

Og så kjøpte han, fire kartonger, av den juice-en, da.

(Noe som kostet, nesten 160 kroner, vel).

Og så skulle han ha, en slags pose/sekk, som tålte sin egen vekt, (eller noe i den duren).

(Så han gikk inn igjen, i butikken, da).

Og så lurte han på, om det fantes, 'i denne stad', en Kiwi-butikk, som hadde åpent, til 23.30 eller 24.00.

Men det fantes det ikke, sa brunetta, i kassa.

Så det var jo, som noe slags fjernsynsteater, (eller noe lignende), der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

IMG_20170717_225220

IMG_20170717_225426

IMG_20170717_225640

IMG_20170717_225942

PS 13.

Det var også sånn, at når han 'gærningen' var ferdig.

(Og når disse 'gangster-negerne' osv., var ferdige).

Så gikk jeg bort, til kassa.

Og ut av butikken, (etter å ha betalt, for varene).

Og da overhørte jeg, at en afrikansk Kiwi-leder, spurte kassadama, om det var fler kunder der.

Men da jeg jobba, som butikkleder.

Så var det heller sånn, at kassadamene, spurte meg, om det var fler kunder.

(På Rimi Bjørndal osv., var det vel dette).

Så denne butikken, er litt 'bakvendt-land', (må man vel si).

Og de gangster-negerne, begynte vel også, å 'surre rundt der', (mener jeg vagt å huske).

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Og noen spurte kassadama, om de hadde: 'Blue Master'.

(Noe sånt).

Og jeg har jobba, i nesten en mannsalder, i butikk.

(Fra 1990 (1988) til 2004).

Men Blue Master, kan jeg ikke huske, at jeg har solgt, en eneste pakke av.

(Men det kan jo hende, at jeg husker feil.

Men likevel, så var det, et merkelig sigarettmerke, å spørre om, vil jeg nesten si.

Men det er kanskje sånn, at Blue Master, nå har blitt på moten igjen, å røyke.

Hva vet jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

På Rema Sporveisgata, så var det sånn, at de har sperret, den ene kassa.

Så det er nok sånn, at de har bygget om, i inngangspartiet der.

Så det var nok trangere der, da hu Sofie, stod og lagde propp der, (og hadde løpetid liksom), for en drøy uke siden, (var det vel).

(Enn da han fargede Rema-karen, lagde propp der, på fredag, var det vel).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_231339

PS 16.

Rema Sporveisgata, hadde også, et 'harry' tilbud.

Man skulle si fra, i kassa, om at noe slags melk, bare kosta, fem kroner.

Men jeg har som nevnt jobba, i nesten en mannsalder, i butikk.

(I blant annet Rimi-kjeden og OBS-kjeden).

Og sånne tilbud, hadde aldri vi.

Fra da jeg gikk læretida mi liksom, som Rimi-leder, (rundt midten av 90-tallet).

Så lærte jeg, at man skulle sette, en prislapp, over strekkoden.

Da ville ikke varen gå inn, i kassa.

Og kassereren, ville se litt ekstra, på varen.

Og ville da sett, at det stod, en pris-lapp, på varen.

(Dette lærte jeg vel, på Matland/OBS Triaden, aller først, vil jeg si.

For der var jeg jo kasserer.

Og vi kasserere ble instruert i, å slå inn varene, sånn og sånn, da.

Og vi pratet oss i mellom, om hvordan det var mest riktig, å liksom slå inn, en vare, da.

Hvis det var forskjellig pris, på den måten, at det stod en pris, på varens emballasje.

Mens varen gikk inn, til en annen pris, når den ble skannet.

Dette var nesten en vitenskap da, (på Matland/OBS Triaden), hvordan man slo inn varer, (for å si det sånn).

Så det vi har, i våre dager, at kundene skal styre dette, (i selvbetjeningskassene), er nesten galskap, må man vel si.

Noe sånt).

Og hvis det er, en kasserer, som man ikke liker.

Eller en kunde, som står ved siden av en, i kassa, som man ikke liker.

Så vil man nok ikke åpne kjeften, å si det, om at melka egentlig er billig, (vil jeg si).

Så sånne løsninger, (om at man skal si fra i kassa, om at en vare er på tilbud), det synes jeg, at blir harry, selv til å være Rema, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Og det også lett å glemme, å si fra, om noe sånt.

(For folk har liksom, som rutine, å bare legge opp varene, på båndet, osv.).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_231711

PS 18.

På Kiwi Sorgenfrigata, så var det forresten sånn, når det gjaldt et slag Stimorol-tyggegummi.

At de ikke, hadde tatt av plasten, på eskene.

Så de ønsket visst ikke, å selge enkelt-pakker, av denne varen.

(Selv om de er, en detaljist).

Men denne varen, var stablet sånn, at var enkelt, for butikktyver, å ta de med seg, dyre 'grossist-pakker'.

(Noe sånt).

Så hva de egentlig driver med, i denne butikken.

Det kan man kanskje lure på.

Men det at kunden er kongen, det har de visst ikke hørt om.

For da hadde de nok ikke, presentert varene, på denne måten, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Her er mer om dette:

tyggis ikke åpnet

PS 20.

På Rema Sporveisgata, så var kassereren, ikke en typisk Rema-ansatt, (vil jeg si).

Kassereren var taus, og sa ikke 'hei', (som andre Rema-kasserere, pleier å si).

Og kassereren, (som var ganske atletisk/muskuløs), overdrev bevegelsene sine, (da han slo inn varene), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Kassereren hadde heller ikke, rydda handlekurver.

Så det var ikke plass til, å sette handlekurven, i stabelen, (husker jeg).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_232108 paint

PS 23.

På Majorstua t-banestasjon, så var det, så mye 'berme', (vil jeg si).

At jeg hoppa på Østerås t-banen.

Og gikk av, på Borgen.

Og der var det ingen folk.

Så der kunne jeg sette meg ned, og vente.

Og så tok jeg Kolsås t-banen.

Etter å ha ventet, i snaue ti minutter.

Og på den t-banen, så var det, en slags boms, (som var, på speed, eller noe lignende, virka det som), som 'fløy rundt', inne på t-banen, da.

Og sånt er jeg ikke vant med.

For jeg pleier jo, å ta toget hjem.

Men NSB 'tuller', med togene, i sommer, (må man vel si), da.

(Noe de får lov til.

Siden at 'alle', i eliten, er på ferie, 'her og der'.

Er muligens grunnen).

Så derfor, må jeg ta t-banen hjem, (i sommer), da.

Og da reagerer jeg, på sånne bomser, (som det virker som, at er, på speed), må jeg si.

(Og hvor troverdige, er egentlig sånne 'speed-bomser', liksom.

Nei, det kan man kanskje lure på, vil jeg si.

Noe sånt).

Og dette er også snakk om vestkanten.

Jeg tar t-banen hjem, fra Majorstua, (som nesten er Oslos beste vestkant).

Og jeg tar så t-banen _vestover_, (fra vestkanten/Majorstua).

Så hvorfor er det så mye berme, (kan man kanskje lure på).

Det lurer jeg på, ihvertfall.

(Må jeg innrømme).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Her er mer om dette:

IMG_20170717_235607

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter