Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 19. juni 2017

Å forlenge førstegangstjenesten, når kanskje 95 prosent slipper unna. Det virker veldig urettferdig, mot de, som faktisk må avtjene førstegangstjenesten, (vil jeg si). Hva med å heller satse på et vervet forsvar? Hm

forlenge førstegangstjenesten

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/foreslaar-16-maaneders-militaertjeneste/a/24076568/

PS.

Her er mer om dette:

mer om dette førstegangstjeneste

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/fem-av-seks-slipper-foerstegangstjeneste/a/10062036/

PS 2.

Det står, i artikkelen ovenfor, at cirka 10.000, (av 60.000), faktisk avtjener førstegangstjenesten, hvert år.

Men hva med å lønne disse?

En halv million, (i lønn og sosiale kostnader), ganger 10.000.

Hvor mye blir det?

Det får jeg til å bli fem milliarder kroner, (i året).

Og hvor mye koster det samfunnet, å kalle inn 10.000 folk, (eller egentlig 60.000 folk), hvert år?

Nei, det skulle ikke forundre meg, om Norge ville spart mye penger, på å satse på, et vervet forsvar.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det eneste argumentet for, å beholde verneplikten.

Det må vel da være, noe med mob-hæren, isåfall.

Men den er vel lagt ned, (sånn som jeg har forstått det).

Men spørsmålet er vel, om det var riktig, da.

For på den tida jeg avtjente førstegangstjenesten, (på 90-tallet).

Så var det sånn, at Norge kunne mobilisere, mellom en halv million og en million soldater, i mob-hæren.

Og da ville vel det blitt, som en uslåelig forsvarsstyrke, (som ikke engang verdens største militærmakter, ville klare, å slå), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter