Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 7. mai 2017

Mer fra Norge

I går, (lørdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg skulle gå ut 'postkasse-døra', (som vanlig), her på tidligere Thon hotel Høvik.

Men ei 'pakkis-dame', som var kledd, i en sånn 'kjempe-burka', gikk inn 'postkasse-døra', like etter at jeg hadde havnet, ute i den tidligere hotell-gangen.

Så jeg var litt forsiktig, i tilfelle resten av 'pakkis-familien', også skulle dukke opp.

(For da ville det liksom ha blitt, en 'klam episode', i 'postkasse-døra' der.

Noe sånt).

Og jeg så, at det satt, en 'haug' av folk, (på noen plast-stoler), ovenfor postkassene.

(Selv om det var seint.

Jeg var på Rema Lambertseter, klokka 23.55, står det, på kvitteringa).

Så det endte med, at jeg snudde, og heller gikk ut 'resepsjons-døra', (etter å ha 'travet', gjennom en del titalls meter, med hotell-ganger).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20170506_220259

IMG_20170506_220413

IMG_20170506_220437

IMG_20170506_220539

PS 2.

Jeg rakk akkurat t-banen, som gikk 22.35, (var det vel), fra Haslum.

Og en 'pakkis', (med Puma-treningsbukse), satt i sete-gruppen over midtgangen, for meg.

(Og det var også pakkis-gjenger, (må man vel kalle det), som jeg gikk forbi, før jeg satt meg ned.

Så det var liksom, for mange folk, (og for klamme folk), på t-banen, (syntes jeg nesten).

Noe sånt).

Og han 'Puma-pakkisen', hadde tatt av seg skoa, og satt og forpesta t-bane-vogna, med de svette sokkene sine, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20170506_224817

PS 4.

Det kom også, et kvinnelig utdrikningslag, på t-banen, (ved Slemdal eller Borgen).

Og de begynte å chatte, med en kar, (med skjegg), som gikk på t-banen, etter meg.

Og de smalt også, en ballong, (husker jeg).

Og ei av dem, skulle ikke være med av t-banen, på Nasjonalteateret.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg gikk av t-banen, på Stortinget.

For jeg hadde tenkt meg, til Rema Lambertseter.

(For disse 'basar-Rema-butikkene', i Oslo sentrum, har ikke så bra vareutvalg, må jeg si.

Blant annet, så fører ikke Rema Ensjø billig saft.

Så da sparer man, cirka en tier, bare på en vare, ved å dra, til Rema Lambertseter, da.

For å si det sånn).

Og mens jeg venta, på 4 Bergkrystallen.

Så satt det seg, en pakkis-gjeng, like ved meg.

Og disse, (som virka svette og ekle/jævlige, må jeg si), var ute etter bråk, (vil jeg si, at det virka som).

For de treiga seg, før de skulle gå på t-banen, (som ikke var så lang, så det ble en del gåing, langs plattformen da, for å si det sånn).

Og det at de treiga seg, (foran meg), kan ha vært fordi, at de ville, at jeg liksom, skulle 'kræsje' med de.

(Mens jeg gikk, mot t-bane-døra).

Og så ville de nok, ha brukt, en sånn 'kræsj', som unnskyldning, for å starte, en slåsskamp da, (cirka fem mot en), mistenker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

I inngangspartiet, på Rema Lambertseter, så var det kaos, (vil jeg si), for noen hadde tulla, med handlekurvene, (kunne det virke som):

IMG_20170506_233444

PS 7.

Denne butikken, hadde også begynt, å ta inn frukta, for tidlig, (for det var fortsatt, nesten en halvtime, til stengetid), må man vel si:

IMG_20170506_233532

IMG_20170506_233546

PS 8.

Denne butikken, hadde også plassert, en kjempestor gardintrapp, foran safta 'mi', (og jeg har jobba, i mange butikker, men vi brukte aldri gardintrapp, når vi satt opp varer, (for å si det sånn), så da handler man, hos 'b-laget', må man vel si):

IMG_20170506_234054

PS 9.

Denne butikken, var også utsolgt, for Rema sitt partymix-potetgull.

Så jeg måtte betale fem kroner mer, for et annet slag potetgull, (Bondens), da.

(For å si det sånn).

Så dette, at disse 'basar-Rema-butikkene', jukser på sortimentet, gjør at det blir, en del dyrere, å handle, (på Rema), enn det Rema/Reitan skryter av, i sine annonser da, (for å si det sånn).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg husker, fra da jeg jobba, på Rimi Munkelia, (også på/ved Lambertseter).

(Hvor jeg jobba, fra desember 1992 til våren/sommeren 1994, var det vel).

At butikksjef Magne Winnem, en gang, fikk spørsmål, fra ei butikkdame, (muligens 'Audi-Monika').

Om hvorfor, vi ikke kunne begynne, med handlekurver.

(For butikkene, på den tida, hadde ofte bare handlevogner).

Og det ønsket ikke Winnem, (sånn som jeg forstod det).

Og jeg spurte Winnem, om hvorfor han ikke ønsket handlekurver.

(Mest som noe 'small talk', må jeg si.

Noe sånt).

Men Winnem klarte ikke, å gjøre rede for seg, (vil jeg si).

(Han ble bare sur og taus, må man vel si.

Noe sånt).

Men jeg husker, fra mine seinere år, som Rimi-ansatt.

At noen kunder, (som regel middelaldrende damer, må man vel si), ofte spør, (de som bare har handlekurv), om: 'Vil du gå før meg?'.

(Noe sånt).

Og det kan være fordi, at de med handlevogn, synes at de med handlekurv, blir litt klamme/innpåslitne.

(Noe sånt).

Og det kan ha vært derfor, at jeg stilte meg, ved kassa, og leste, i et tegneserie-blad.

Mens jeg venta på, at køen, skulle bli borte.

(Siden at de i køen, hadde handlekurver.

Og jeg hadde handlevogn).

Noe sånt.

Men kassereren 'dassa', (kunne det nesten virke som).

Og jeg ble stående der lenge da, (i det trange kassaområdet, i denne ellers ganske store butikken).

Så dette slet meg nesten ut litt, (for jeg måtte være, rimelig årvåken, mens jeg stod der da, må man vel si).

Og det dukket også opp, mange fler 'handlekurv-kunder' der, (blant annet, en gjeng, på 5-6 ungdommer, som nesten glante, må man vel si).

(Noe sånt).

Så dette ble, som noe rimelig rart da, (og som en ubehagelig/slitsom situasjon), vil jeg nesten si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Etterhvert så dukka det opp, en kasserer til der.

Dette var en, som stod i kassa, (istedet for å sitte).

Og jeg likte ikke, den gjengen.

Og derfor, så gikk jeg vekk, fra kassa, til han 'dassen', da.

Og han andre kassereren.

(Han som stod, i kassa).

Han hadde ikke på seg Rema-antrekk, (la jeg merke til).

(Det stod ikke Rema, på klærna hans.

For å si det sånn).

Så dette var, som en merkelig/rar episode da, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Og det var også sånn, at jeg ba, om tre bæreposer.

Men kassereren la ikke opp posene.

Så jeg måtte purre på de.

(Etter at jeg hadde betalt).

Og så la kassereren, en bunke, på cirka fem bæreposer, i min bås.

(En pose-bunke, som lå, oppå nabo-kassa, (sånn som jeg husker det)).

Selv om kassereren også, hadde en eske, med poser, inni kassa si.

(La jeg merke til).

Men det ble kanskje slitsomt, å ta poser, fra den esken.

(Siden at vedkommende stod i kassa, istedet for å sitte, da).

Og jeg måtte også purre, for å få kvitteringa.

Så dette var, en kasserer/leder, som tulla, (vil jeg nesten si).

(Noe sånt).

Og vedkommende begynte også, å 'mase', på han 'dassen', om han hadde, mye 'oppgjør'.

(Noe sånt).

Og noe sånt maste aldri jeg om, da jeg jobba, som butikkleder.

For det var kjent, når kassereren begynte, på jobb.

Og omsetninga, var som regel, cirka den samme, på de forskjellige ukedagene/skiftene, (hvis ikke det var lille julaften, for å si det sånn).

Så dette ble, som noe rart/'merksnodig', (vil jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

På Karlsrud t-bane-stasjon.

Så satt jeg meg ned, (på en benk), mens jeg venta, på t-banen.

Men jeg måtte reise meg opp igjen, for det lukta, så jævlig, fra noen søppelkasser, som stod, rett ved siden av benken.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20170507_000903

PS 14.

Jeg tok så t-banen, til Nasjonalteateret.

Og så tok jeg et tog, (Spikkestad-toget), til Stabekk.

Og da jeg skulle gå av, det toget.

Så stod toget, og venta lenge, ved noen fotballbaner.

Og ei full dame, (som satt, på en plaststol, like ved utgangsdøra).

Hu satt seg da, (mens toget venta), ved siden av meg, i trappa, og begynte, å spy.

(For jeg hadde gått, til døra.

Da de opplyste om, (over høytalerne), at neste stasjon, var Stabekk).

Så jeg ble stående lenge, og vente, (siden at toget så, tok seg en pause liksom), da.

Mens hu unge dama spøy, like ved siden av meg.

Og han som hadde sitti, ved siden av henne, (på plast-setene).

Han stakk av, (må man vel si).

Og det samme gjorde, ei blond dame, som stod bak meg, (ved utgangsdøra).

Og jeg sa fra, til konduktøren, (på plattformen, da toget etterhvert kom seg, til Stabekk), at det satt, ei full dame, og spøy, i en trapp, (og at hu kanskje, kunne tenkes, og falle ned, på skinna, (eller noe sånt), etterhvert).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:

IMG_20170507_005802

PS 16.

Og da jeg etterhvert, (klokka var nesten to), var framme, ved tidligere Thon hotel Høvik.

Så stod det, en 'klam' gubbe, (må man vel kalle han), og røyka, utafor hovedinngangen.

Så jeg måtte gå 'bil-veien', (noe som kan være farlig, hvis folk råkjører), til 'postkasse-døra'.

(Vil jeg si).

For å unngå, en 'klam' episode, med han gubben, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Det var også sånn, da jeg gikk på toget, på Nasjonalteateret stasjon.

At konduktøren opererte, fra ubetjent-vogna.

Mens da jeg gikk av toget, (på Stabekk stasjon), så opererte konduktøren, fra betjent-vogna.

(Noe sånt).

Så det var litt rart, (må man vel si).

Og det var også sånn, at to 'pakkiser', (eller om de var albanere), i Nokas-uniformer.

De dreiv og 'trava', gjennom toget, mens toget var, på/ved Skøyen eller Lysaker, (eller noe i den duren).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter