Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 27. mai 2017

Jeg har tidligere blogget om, at det å selge mat, med dårlig dato, til redusert pris, fører til mer, (og ikke mindre), svinn. Og Sodexo har skjønt dette, (virker det som)

sodexo 2

PS.

Rema gjør det motsatt.

De priser ned varer, med dårlig dato.

Og det selger ikke, så bra, (virker det som).

Og det meste, (eller ihvertfall en god del), blir nok kasta, (når det til slutt, går ut, på dato).

(Selv om Rema, i avisene, vil ha det til, at de ikke har svinn.

Noe som høres, veldig lite troverdig ut, vil jeg si).

Og hvis man bare priser ned varer, på denne måten.

(Istedet for å gjøre, som Sodexo.

Som skriver opp svinnet, og bestiller/lager mindre, neste gang).

Så vil man ikke, få oversikt, over svinnet.

Og da blir det, et kaos, (må man vel si).

Og man bestiller gjerne, like mye igjen, neste gang.

Og så kaster man gjerne, like mye, neste gang også.

Og det er, veldig dårlig økonomi, (vil jeg si).

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20170526_201727

IMG_20170526_201749

IMG_20170526_202043

PS 3.

Og den 'nedprising-varianten', fører til, at folk spiser mat, som ikke har, så bra kvalitet.

(For på slutten av holdbarhets-tida.

Så vil det 'kry', av bakterier, i maten.

For bakteriene formerer seg, i maten.

Og blir fler og fler, dess lenger maten ligger, i kjøledisken, for å si det sånn).

Og da, så fører denne politikken, (å prise ned varer med dårlig dato, istedet for å kaste de), til at en del folk, faktisk spiser, dårlig mat.

(Og får masse bakterier, inni seg.

Må man vel si).

Istedet for å gjøre, som Sodexo.

De kaster litt mat, og ingen må spise dårlig mat.

Så hva med en kampanje, som sier: 'Nei til dårlig mat'.

Det kunne vi kanskje trengt, i Norge.

Istedet for, å skrive, på melka, at den er best før, men ikke dårlig etter.

(Som Q-meieriene har begynt med.

Er det vel).

Det er sikkert fler enn meg, som har merka, at det ofte lukter, litt rart/surt, av melk, på slutten, av holdbarhetstida.

Så at man kan drikke melk, som har gått ut, på dato.

Ok, kanskje det.

Men da smaker ikke den melka, så bra, (som regel), vil jeg si.

Og da får vel unger høre, at de må drikke melka, selv om den har gått ut, på dato, kanskje for en uke siden, (eller noe i den duren).

Så det er mye tull, i dagligvarebransjen, for tida, (vil jeg si).

Frankrike har jo også kommet med, en 'tulle-lov', (må man vel kalle det), som sier, at det ikke, er lov, (for matbutikken), å kaste mat.

Og da blir det gjerne kaos, (vil jeg si), når det gjelder økonomien.

(Siden at den måten, som Sodexo gjør det på, er mer økonomisk.

Må man vel si).

Og hvis det ikke er lønnsomt, å drive, med matbutikk, så kommer det bare, til å bli tull, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

q melk ikke dårlig etter

http://www.tronderbladet.no/nyheter/2017/04/27/Melk-er-«best-før-men-ikke-dårlig-etter»-14644439.ece

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter