Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 31. mai 2017

Her er Senterpartiet på jordet. Det er kundene som slipper toll, (ikke nettbutikken)

ikke nettbutikken som får fritak for toll det er kundene

http://www.aftenposten.no/okonomi/Lover-a-fjerne-tollfri-import-under-350-kr--hvis-han-vinner-valget-622104b.html

PS.

Det er ikke riktig, at en nettbutikk, i Norge, må betale toll, for det den omsetter.

La oss si, at ei budeie, i Selbu, har sauer, som hu lager Selbu-vanter, av ullen til.

Og så selger hu, disse vantene, fra nettbutikken Selbuvanter.no.

Hu må da _ikke_ betale noe toll, i det hele tatt.

Så her er Senterpartiet på jordet, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er også sånn, at man ikke trenger, å bestille, fra en nettbutikk, for å handle, fra utlandet.

Da jeg var, på språkreise, i Weymouth, sommeren 1986.

Så så jeg, en kul/stilig klokke, i vinduet, til en butikk der, som het Dixons.

Og etter at jeg kom tilbake, til Norge, så så jeg den samme klokka, hos en urmaker, i Drammen.

Og der kosta klokka, mye mer.

Og så ringte jeg butikken, i England, (fra min farmors hus, på Sand, for der lå et av kontorene, til vår slektsfabrikk Strømm Trevareindustri/Strømm Trevare A/S).

Og så sendte jeg de penger, i posten, (muligens i form av en sjekk, fra postkontoret).

Og så fikk jeg klokka, i posten.

Og faren min hadde visst sagt, for å slippe toll, (da han henta klokka, på postkontoret, i Drammen, var det vel), at klokka, var en gave.

Men den klokka kosta cirka 400 norske, (i England).

Så den er kanskje, et dårlig eksempel.

(Siden at tollfri-grensen, ikke er på, så mye som 400 kroner, selv i våre dager).

Men eksempelet viser, at man ikke, behøver å handle på nett, for å handle, fra utlandet.

Man kan også for eksempel kjøpe utenlandske blader, (for eksempel musikk-blader), hos Narvesen.

Og så finne varer, man kan kjøpe, gjennom de bladene, (for eksempel).

Så dette toll-fritaket, er nok snakk om, en lov, som fantes, lenge før internett kom.

(For å si det sånn).

Og da må vi for eksempel se, på lovforarbeidene.

Hvorfor fikk vi den loven?

Og hvorfor har vi, en tollfri-kvote, (av sprit og tobakk), når vi reiser, til utlandet.

Her kunne staten fått masse ekstra-inntekter, hvis vi slutta med tollfri-kvote, for alkohol og tobakk.

Da kan vi få mange fler arbeidsplasser, i Norge.

Men dette er tollfri-kvoter, som nordmenn, har hatt, i mange tiår.

Og det må vel ha vært, en god grunn, til å starte, med disse kvotene.

Det er dessuten, mange varer, som ikke finnes, i Norge.

Og som man derfor, må bestille, fra utlandet.

(For eksempel isbre-mint/Glacier Mints, som jeg solgte, fra min nettbutikk Posegodt, som jeg drev, mens jeg bodde, i England).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

mer om klokke weymouth

http://johncons.angelfire.com/bilder.html

PS 4.

Det er mulig, at hu med Selbuvantene, må betale moms, (for å selge Selbuvanter).

Men det måtte hu nok også ha gjort, i Sverige.

For det husker jeg, at det var regler om, i England.

(Hvis man omsetter, for flere hundre tusen kroner, i året).

Så dette gir ikke noe særlig mening, fra Senterpartiet, (vil jeg si).

Hvis ikke momsen, er lavere, i Sverige, da.

Den nettbutikken, som jeg drev, fra England.

Den ville nok forresten, blitt dyrere, å drive, fra Norge.

For portoen er høyere, i Norge, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Så det er dyrere, å sende isbre-mint, fra Oslo til Drammen.

Enn fra England til Drammen, (virker det som).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter