Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 14. mai 2017

Her er Plumbo sin versjon av 'Berger-sangen' Ape-egg



PS.

Denne sangen, spilte ofte Berger-bandet Ingenting, (som bestod av folk, som gikk i klassen over meg), mens jeg gikk, på Berger skole, (hvor jeg gikk, (i tredje, fjerde, femte og sjette klasse), fra høsten 1979 til våren 1983), husker jeg.

Det var liksom hver gang, (i et par år), som det var allmannamøte, (eller noe lignende), i gymsalen, så spilte Ingenting sangen 'Ape-egg', (på slutten av møtet).

(Noe sånt).

Og en gang, som Ingenting spilte, denne sangen.

Så sa min nå avdøde klassekamerat Carl Fredrik Fallan, (som tilfeldigvis satt ved siden av meg, den dagen, i gymsalen), til meg.

At hvis han hadde vært meg, så hadde denne sangen/teksten, gjort han forbanna.

(Noe sånt).

Men det skjønte jeg ikke noe av.

Og det gjør jeg fortsatt ikke.

(Må jeg innrømme).

Og hvis man hører, på denne sangen, så får man kanskje det inntrykket, at folk på Berger, 'fløy rundt', og sa ordene/uttrykkene: 'Ape-egg', 'moffedynge' og 'ertedynge', hele tida.

Men sånn var det ikke.

(Vil jeg si).

For jeg hadde vel aldri hørt, noen av disse uttrykkene/skjellsordene, før jeg hørte de, i nettopp denne sangen, (på Berger skole).

(For å si det sånn).

Og jeg syntes vel også, at noen av disse skjellsordene, var rimelig 'tamme/snodige', (sånn som jeg husker det).

Så at denne sangen, (med disse 'tamme/snodige' skjellsordene, som jeg ikke forstod grunnen til, at nettopp jeg, liksom burde bli forbanna av), skulle bli så kjent, (at Plumbo ville 'covre' den, mer enn 30 år seinere).

Det trodde jeg nok aldri, på den tida, (på begynnelsen av 80-tallet).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå mener kanskje folk, at da kunne jeg jo, ha spurt Carl, om hva grunnen var, til at nettopp jeg, liksom burde bli forbanna, av denne sangen, (Ape-egg).

(Fra disse 'Øvre/Berger-folka', som gikk, på klassetrinnet over oss).

Men Carl var veldig hissig/temperamentsfull/aggressiv, (og også ordknapp), må man vel si.

(Han spente for eksempel bein på meg, under oppvarminga, i en av de første gymtimene mine, (var det vel), på Berger skole.

Da jeg løp forbi han, (på innersida), i en sving liksom, i gymsalen).

Så å spørre Carl, om noe som helst.

Da ville han nok, ha klikka/eksplodert, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Og jeg var jo også, en slags outsider, i denne klassen, siden at jeg hadde gått, de to-tre første årene, på Østre Halsen skole og Torstrand skole.

(Nede i Larvik).

Selv om det etterhvert, dukket opp andre elever, i klassen, som begynte, etter meg.

(Som for eksempel Sten Rune Nilsen, Erik Ree, Ditlev Castellan og Odd Einar Pettersen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er originalen, (med Ingenting):



PS 4.

Et band, ved navn Dag Airlines, har visst også pleid å spille, denne sangen:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter