Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 27. april 2017

Min mors tremenning Håkon Bleken, ble uvenn, med sin storebror, fordi at storebroren tok igjen, på han, når faren, var streng, (under oppveksten). Noe sånt

uvenn med sin storebror

https://tv.nrk.no/serie/mitt-liv/KOID75006313/sesong-2/episode-7#

PS.

Håkon Bleken sier også, (cirka 21.30 ut i programmet), at han ikke føler seg hjemme, i dagens Norge.

Og at han synes, at dagens Norge, er preget, av likegyldighet og kraftløshet.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Hvis jeg skulle sagt noe negativt, om Håkon Bleken.

(Når jeg først skriver om han).

Så er det visst sånn, at han, har vært med på, å utforme/dekorere, Oslo S., (i sin tid).

Men jeg la merke til, en av de siste gangene, som jeg var der.

At noen av gulvflisene, (som har en annen farge), er glattere, enn de andre flisene.

Og jeg vet ikke om dette, er min mors tremenning sin ide.

Men det er en ting, å ha kunst, et sted, (vil jeg si).

Men at det skal være sånn, at man kan skli og slå seg, på denne kunsten/dekoreringen.

Det er noe annet igjen, (og som noe tullball), vil jeg nesten si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Håkon Bleken er visst i lag, med ei Eide-dame, (som blir referert til, som 'særboer', i TV-programmet ovenfor):

i lag med ei eide

PS 4.

Her er mer om dette:

enda mer om eide

PS 5.

Håkon Bleken eier visst mange eiendommer, i Oslo og Trondheim, (så jeg, på Gule sider).

Og han har visst ingen etterkommere.

Men Håkon Bleken, er i linje I, i Ribsskog-slekten, (hans morfar var stortingsmann og Trondheims-ordfører Ole Konrad Ribsskog, som ble overkjørt av trikken, under krigen).

Og det finnes nok, mange Ribsskog-folk, (og Bleken-folk), som er mer i slekt, med Håkon Bleken, enn meg.

Så selv om Håkon Bleken, ikke har noen direkte etterkommere.

Så betyr ikke det, at vi etter hans tremenning, (min mor), Karen Ribsskog, vil arve noe.

(Bare for å ta med om det).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her kan man se, (i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning), at Håkon Bleken sin storebror Brynjulf, har etterkommere, (som nok vil arve, hvis Håkon Bleken dør barnløs):

brynjulv har etterkommere

http://johncons-mirror.blogspot.no/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS 7.

Man kan forresten se, en feil, i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning ovenfor.

Og det er, at han kaller Brynhild, (Ole Konrad Ribsskog sin datter), for Ib.

Og så kaller han Brynhild sin sønn Brynjulf, for Ic1.

Men det skulle ha vært Ib1, (mener jeg).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Storesøstera har også etterkommere:

storesøster også etterkommere

http://johncons-mirror.blogspot.no/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS 9.

Det er også mulig, at Håkon Bleken, skriver testamente.

Hvor han gir arven, for eksempel til byen Trondheim.

Eller til sin særboer Hertzberg f. Eide.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Om en særboer, har noe rett, til arv, (i arveloven).

Det tørr jeg ikke å si sikkert.

Men jeg ville ikke turt, å sett helt bort i fra det heller.

(Med alle disse lovendringene, som skjer, i 'hytt og pine', liksom.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Reglene om arv etter samboer, virker kompliserte, (må man vel si), og særboere, (som er et nytt uttrykk, for meg), nevnes visst ikke engang:

arv etter samboer er komplisert

http://www.arvehjelpen.no/index.php/component/content/article?id=3

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter