Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 19. april 2017

Mer fra Norge

I dag, (tirsdag kveld), så dro jeg inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg dro til Rema Sporsveisgata, (på/ved Majorstua), hvor jeg var, cirka ti minutter, før de stengte, (ved midnatt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg gikk inn, i butikken, så var det sånn, at en Rema-ansatt, (som vel var kassereren), så stygt på meg, (vil jeg si).

Så dette var en ubehagelig episode, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Denne butikken, av utsolgt, for mye, som jeg hadde, på handlelista mi, (må jeg si).

De var utsolgt, for Grans cola, (i 1.5 liters-flasker).

Og de var utsolgt, for søppelposer.

Og de var også utsolgt, for svine-kjøttdeig, til 20 kroner, (som Rema har pleid å føre, de siste ukene/månedene).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også sånn, at da jeg stod ved flaskeautomaten, og panta, et par tomflasker, som jeg hadde med meg hjemmefra.

Så dukka det 'plutselig' opp, en kraftig mafiso, (eller noe sånt), fra enten Albania eller Pakistan, (eller noe lignende), som liksom prata hest, i øret mitt, (for han prata, i mobil, like ved/bak meg, da).

(For å si det sånn).

Så dette var jo, som et ubehagelig bakholdsangrep, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg gikk en ekstra runde, i butikken, for å se, om de kanskje hadde lagt søppelposene, på et 'rart' sted.

(Engangsglass ligger for eksempel 'slengt inn', i en hylle, ovenfor de dyrere engangs-glassene/begerne).

Men jeg fant ikke søppelsposer, selv da jeg så, for andre gang.

Og da jeg så skulle i kassa, så gikk han 'mafisoen', (som stod og pakka varer), bort fra varene sine.

Og så gikk han, for å finne deo, (eller noe sånt).

Og jeg plasserte meg da, rett foran kassa, (i en slags midtgang der).

Mens jeg venta på, at han 'mafisoen', skulle bli ferdig, med flyinga si, (fram og tilbake til kassa).

Men da begynte kassereren, å mase på meg.

'Begynner det å nærme seg nå', sa han.

(Noe sånt).

Det var helt uhørt, (vil jeg si).

Jeg har jobba, i en mannsalder cirka, i dagligvarebransjen.

Og jeg har aldri hørt noe lignende, (vil jeg si).

Jeg kan skjønne, at unge 'pakkis-damer', vil fort hjem.

(For foreldrene sitter kanskje hjemme, og følger med, på klokka.

Og gir kanskje disse 'pakkis-jentene' skjenn.

Hvis de liksom, kommer for seint hjem. fra jobben).

Men at voksne mannfolk, skal oppføre seg, på samme måte.

Det blir litt rart, (vil jeg si).

Da jeg jobba, på Matland/OBS Triaden, så hendte det, at den siste kunden, ikke var ute, av butikken, før nærmere en time, etter stengetid.

Og vi kassererne der, kunne ikke oppføre oss grettent, mot kundene, av den grunn.

Da hadde vi nok fått sparken, (vil jeg tippe på).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Rema-kassereren begynte så, å krangle.

Og mente at jeg kunne legge opp varene, osv.

Men samtidig, så var det mer kaos der.

En gubbe med krykker og en Rema-leder, stod og lagde, en episode der, (rett bak kassadisken), vil jeg si.

(Det var vel sånn, at Rema-lederen hadde gått og henta varer, for 'krykke-gubben'.

Noe sånt).

Og kassereren slo så inn varene, til 'krykke-gubben'.

Og la så de varene, i den andre båsen, (ved siden av båsen, hvor mafisoen, hadde sine bæreposer).

Så gikk mafisoen, til kassa.

(Med deo-en sin, eller hva det var).

Og så la jeg opp varene mine.

Og så fløy mafisoen tilbake, til hygiene-hylla, (enda en gang).

Og kassereren la varene mine, ned i den samme båsen, hvor mafisoen, hadde sine bæreposer, (som var fulle).

(Istedet for å vente, til 'krykke-gubben', ble ferdig, med å pakke, sine varer).

Det tror jeg, at jeg hadde fått sparken for.

(Da jeg jobba, i butikk).

Hvis jeg hadde blanda varene, til to kunder, på den måten.

Og Rema-lederen, (var det vel), var også uhøvla.

Han begynte å si, til de kundene som var igjen.

(Det var vel 'krykke-gubben', mafisoen og meg).

At: 'Nå må dere komme dere ut, ellers så må dere være her, til i morgen'.

(Noe sånt).

Så det var jo som å handle, i helvete, (eller noe sånt), må jeg si.

Med noen uforskamma lømler, som butikk-arbeidere.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Da jeg gikk ut, av butikken.

Så la jeg merke til, at 'hoved-døra', var stengt.

Så det ble til, at jeg gikk ut 'basar-døra', (eller hva man skal kalle den), ikke så langt bak, han krykke-gubben.

Og jeg la merke til, at han 'krykke-gubben', hadde en ryggsekk, fra Nito.

(Noe som virka, litt spesielt, må man vel si).

Så jeg lurer på, om dette muligens, kan ha vært, noe slags gateteater.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20170419_000401

PS 8.

Jeg gikk så tilbake til Majorstua t-banestasjon.

Og i Bogstadveien, (som forresten, var rimelig full, av politibiler, må jeg si), så la jeg merke til, en potteplante, som lå, midt på fortauet.

(Cirka ovenfor et senter, som heter Westside, vel.

Noe sånt).

Og den potteplanta, hadde falt ned, en del meter, (fra en balkong eller et vindu), kunne det se ut som.

(Noe sånt).

Så det var bare flaks, at jeg ikke fikk, den planta, i huet, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20170419_001228

IMG_20170419_001232

IMG_20170419_001249

IMG_20170419_001253

PS 10.

Jeg tok så t-banen til Nasjonalteateret.

Og så tok jeg toget, til Stabekk.

Og på Stabekk togstasjon, så var det igjen gateteater, (kunne det virke som).

En gubbe, (må man vel kalle han), treiga seg og gjorde seg til, og brukte liksom, hele trappa, (som går ned fra plattformene), da.

Så jeg orka rett og slett ikke, å gå bak han gubben, (siden at han dreiv og breia seg, så mye, må jeg si).

Så jeg gikk istedet, litt lenger bort, på plattformen, og tok så heisen, ned til bakkenivå, (heter det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

IMG_20170419_005427

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter