Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. april 2017

Mer fra Norge

I dag, (onsdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg tenkte, at jeg kunne prøve, å handle, på Kiwi Hegdehaugsveien.

En butikk, som jeg ikke, har handla i, siden 2002, (er det vel).

(Da dette var, en Rimi-butikk).

Da jeg handla der, i 2002, så var det sånn, at jeg gikk hjem, fra HiO IU, i Cort Adelers gate, (husker jeg).

Og det var en gåtur, på en halvtime, kanskje.

Og cirka halvveis, så lå Hegdehaugsveien da, (hvor denne butikken ligger).

Og dette var også, en av de første søndagsåpne butikkene, i Norge, (sånn som jeg husker det).

Fra tida før Brustad-bu-konseptet 'dukka opp', og 'forminsket' søndagsbutikkene.

Og jeg pleide, noen søndager, å handle, i denne butikken, da jeg hadde, min Toyota HiAce, (som jeg hadde, fra januar 1996 til våren 1997, var det vel), husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og da jeg handla, i denne butikken, (på vei hjem fra ingeniørhøyskolen), i 2002.

Så spurte jeg kassereren, (en ung mann, mener jeg å huske), om hu Ragnhild fra Sørlandet jobba der, (husker jeg).

(Dette var ei venninne, av Ida fra Rimi 3164 Lambertseter.

Som jeg ansatte, i den butikken, etter råd/forespørsel, fra Ida).

Og det fikk jeg ikke, noe klart svar på, (av kassereren), sånn som jeg husker det.

Men hu Ragnhild fra Sørlandet, hadde vært, på Rimi sitt julebord, i LO sin festsal, på Youngstorget, i 2001.

Og da hadde jeg dansa med henne, uten at jeg kjente henne igjen.

Men jeg kjente henne igjen, mens vi dansa.

Og hu sa da, at hu jobba, i denne butikken, (i Hegdehaugsveien).

Men hu som var i kassa der, i dag, (onsdag).

Hu var ikke, så pen, som hu Ragnhild fra Sørlandet, (vil jeg si).

Hu som var i kassa, i dag, var ei svær 'dundre', (må man vel si), som stod i kassa, (istedet for å sitte).

Og hu minna meg litt, om hu barnehage-tanta, som var ansatt, på Rimi Kalbakken, på den tida, som jeg jobba, som butikksjef der, (noe jeg gjorde, fra høsten 2000 til våren 2001).

Selv om det er noen år siden.

Så det var kanskje heller lillesøstera hennes, (eller noe i den duren da), for å si det sånn.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også noe rart, i denne butikken.

En kunde, stod og panta flasker.

Og han hadde på seg latex-hansker.

Jeg hadde forstått det, hvis en av de ansatte, hadde hatt på seg latex-hansker, når vedkommende drev, med et eller annet.

Men ikke _en kunde_.

Det er noe nytt, isåfall, (vil jeg si).

Kanskje denne butikken, har gratis latex-hansker, ved flaskeautomaten?

Det fant jeg ikke ut.

For jeg gadd ikke, å vente, på han 'latex-panteren'.

(Siden at jeg ble litt 'frika ut', av de nevnte hanskene hans.

Må jeg si).

Så jeg tok heller med tomflaskene mine, til Rema, (må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også, flere episoder, da jeg skulle, i kassa.

Bak meg i køen, så stod det, en kar, som ligna, på en yngre versjon, av min halvbror Axel, (vil jeg nesten si).

Og han ropte, gjennom køen.

Til noen kompiser, som stod, bak kassadisken, (og venta).

At han: 'Ikke fant stjerne-bacon'.

(Noe sånt).

Og så stå stod han der, med noen slags bacon-biter, i lanken.

Og lurte på, om kompisene, ville ha den varen, istedet.

(Noe sånt).

Mens han stod, rimelig 'kuk-i-ræv', med meg, som la opp varene mine osv., da.

(Noe sånt).

Så dette var, en rimelig klam og ekkel opplevelse, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at ei gammel dame, som stod før meg i køen.

Hu skjønte ikke norsk.

Så hu prata engelsk, til kassadama.

Og da slo kassadama over til engelsk, og sa: 'Happy Easter', og det hele.

Så det var, som en episode, (det og), vil jeg si.

Og kassadama sa også god påske, til han 'rompisen', som var bak meg, i køen.

Men til meg, så sa 'kassa-dundra' bare: 'Hadetbra', (mener jeg å huske).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På kvitteringa, (fra Kiwi Hegdehaugsveien), så står klokkeslettet 22.21.

Så jeg vet ikke hvor troverdige, som disse Kiwi-kundene var.

Men denne Kiwi-butikken, ligger like ved, en blokk, for ansatte, ved den russiske ambassaden.

(Mener jeg å ha lest, i en avis, en gang.

I forbindelse med en brann der, var det vel).

Så dette kan kanskje ha vært, noen slags russiske 'street-fightere', eller noe sånt.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Etter dette, så gikk jeg, til Rema Parkveien, (rett rundt hjørnet, må man vel si).

Og der, så var det ikke plass, i hylla, til billige nudler.

Så denne Rema-butikken, tar ikke inn, de billigste nudlene, (de med kjøttsmak).

De hadde kun en variant, med kylling-smak, (som er dyrere, av en eller annen grunn, selv om det er samme vare-serie, for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

I denne butikken, så var det også sånn, at de hadde billig håndsåpe.

(Noe for eksempel Rema Ensjø nesten alltid er utsolgt for.

Vil jeg si).

Men det var også sånn, at for å få tak i, denne håndsåpa.

Så måtte man nesten sette seg inn, i en kasse.

For varehyllene gikk for langt, liksom.

Sånn at man nesten stod, inne i en kasse, (ikke 'hovedkassa' men likevel), når man skulle ha ting, som håndsåpe, (og vel også sjampo, for eksempel), da.

Så her kan man ikke handle sånne ting, som håndsåpe, hvis det er rush, (vil jeg si).

For da blir det veldig klamt, (og nesten som at man har et forhold, med kassadama), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Når jeg så skulle, i kassa.

Så var det sånn, at kassadama, (ei ung brunette), treiga seg.

Hu stod utafor kassaområdet, og prata, med en 'Rema-jøde', (eller noe sånt), om at hu var, fra Sørlandet, (eller noe i den duren).

Og når hu var ferdig, med å treige seg.

Så dukka det opp, en amerikansk eller jødisk familie, (som vel prata engelsk), som handla sammen, (kledd i noen joggedresser, eller noe sånt, vel).

Så det ble dårlig plass, for handlevogna mi der, (vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var også sånn, at handlevognene vel stod, mellom 'reserve-kassa' og hygiene-hylla.

(Som en propp, liksom).

Og da jeg skulle ut av butikken, så kunne jeg nesten ikke gå bort, med handlevogna.

For da måtte jeg gått inn, i butikken igjen, (og så snudd igjen), liksom.

Så jeg lot handlevogna stå igjen, ved post-i-butikk-avdelingen der.

Og handlevogna mi, var det også, en brød-skalk i, (husker jeg).

Og den må nesten Rema, ha lagt oppi, med vilje, (mistenker jeg).

For det er vel Rema-folk, som rydder handlevognene der, (siden at de, liksom står, inne i butikken), må man vel tippe på.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter