Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. april 2017

Jeg synes at det er vanskelig, å kjenne igjen, min yngre søster Pia, på dette bildet, fra Stenseth terrasse. Men det kan være fordi, at Pia, har gått, med korpslue på seg, sånn at håret, har blitt forma, på en spesiell måte. Hm

pia hm paint

PS.

Den rød jakka, må vel være, en slags korpsuniform?

Og da var det antagelig, på Stenseth terrasse, at Pia en gang viste meg, en trompet.

(Som hu spilte på, i et korps).

Og jeg husker at min klassekamerat, (på Berger skole), Ole-Christian Skjelsbek, også spilte i korps, (på Berger).

(For den første 17. mai, som jeg bodde, på Berger, så stod jeg tidlig opp, for å se på korpset, osv.

For min Larvik-kamerat Frode Kølner hadde skrytt av Larvik sitt 17. mai-program, et eller to år tidligere.

Så jeg var litt opptatt, av sånne 17. mai-program-ting da, (for å si det sånn)).

Og Ole-Christian Skjelsbek fortalte også, at han hadde vært, hos ei korpsjente, i Drammensområdet.

Og så kom foreldra hjem.

Og dette var det, litt rart, at han fortalte, sånn at jeg hørte det, (på skolen), husker jeg, at jeg syntes.

Så om det kan ha vært Pia, som Ole ble kjent med, gjennom korpsstevner, i Drammen, eller lignende?

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om skolekorpset

PS 3.

Naboen til Pia og dem, (som vel bodde, i Merkurveien 48, i 1980 og 1981), er/var visst psykisk utviklingshemmet:

naboen til pia og dem 2

https://www.dt.no/kultur/en-bror-a-bli-glad-i/s/2-2.1748-1.2822929

PS 4.

Denne naboen deres, (Nina Knudsen Herland), var også spesiell, (husker jeg), for hu sa, at hvis et fjell, (i Nordlysveien vel), falt ned, så ville jeg og hennes bror Roger overleve, men hu og søstera mi, ville ikke klare seg, for de løp ikke like raskt:

hvis fjellet falt ned

http://www.tv2.no/a/6434351/

PS 5.

Jeg tror at det her, må være broren, (som jeg fikk et par brukte skøyter av vel, en av de første gangene, som jeg besøkte mora mi og dem, på Stenseth terrasse, antagelig like før jul, i 1980):

broren som jeg fikk skøyter av muligens

https://www.facebook.com/roger.knudsen.9/about?lst=1059338080%3A100001020842543%3A1492068203

PS 6.

Bildet av Pia, (øverst i bloggposten), ligner kanskje mer, på Magne Winnem, (og det virker som, at de spiller, at Pia/Magne, har falt, i 17. mai-toget, og slått ut en tann og mista korpslua):

bildet av pia ligner mer på magne winnem hm

PS 7.

Her har jeg funnet, et bilde, av Pia, fra et par år seinere, (hvor hu holder min katt Kitty), og man må vel si, at ansiktstrekkene, er ganske like, (hvis man sammenligner, med 'korps-jenta'):

er pia på begge hm

PS 8.

Hårfasongen og hårfargen virker helt forskjellig, på disse to bildene, (men det er mulig, at begge bildene, er av min yngre søster Pia):

hårfargen og fasongen forskjellig

PS 9.

Dette mistenker jeg, at er, et bilde, av en enda yngre Pia, (og på dette bildet, så har hun samme hårfarge cirka, som på korps-bildet, vil jeg si):

ligner på bestemor ingeborg

https://www.facebook.com/annelise.hagen.7

PS 10.

På bildet ovenfor, (hjemme hos Anne Lise Hagen, på Østre Halsen), så ligner Pia litt, på bestemor Ingeborg, (synes jeg).

Og bestemor Ingeborg, sa forresten en gang det, (i Stavern, på midten av 80-tallet vel), at Pia, ikke lignet på, sitt 'yngre jeg', liksom.

Og Ingeborg sa også, at hu kunne kjenne igjen meg, fra da jeg var liten.

(For hu hadde stått, og sett på oss, mens vi sov, (jeg sov vel, på sofaen, i stua hennes), var det vel.

Noe sånt).

Så Pia forrandra seg visst mye, fra hu var, 2-3 år gammel, til hu var, i tenårene, da.

(Noe sånt).

Mens jeg selv, visst ikke, forrandra meg, så mye, (ifølge bestemor Ingeborg).

Og Pia og jeg, ble jo kidnappa, av min far og onkel Runar, rundt midten, av 70-tallet.

(Mens vi bodde, hos vår mor, i Mellomhagen).

Og da leverte min far tilbake Pia, noe uker, (var det vel), etter meg.

Og da så Pia, litt annerledes ut, (husker jeg, at jeg syntes).

Og hvis man da tar med, det som bestemor Ingeborg sa, (rundt midten av 80-tallet), om at Pia, ikke lignet på seg selv lenger, liksom.

Så kan man jo nesten mistenke, at Pia, er en bytting.

Men det kan være, at hu ikke er det og.

For da Pia kom tilbake igjen, fra kidnappingen.

Så sa mora mi, at hu skulle ta seg av det.

(Og at jeg liksom, skulle holde meg, litt unna, da).

Så jeg så bare Pia, fra ganske lang avstand, (da du kom tilbake igjen, fra kidnappingen).

Og da, så syntes jeg, at Pia ikke ligna, på seg selv, (husker jeg).

Men dette kan jo ha vært, fordi at jeg da, ble seende, på denne 'tilbakeleveringen', fra en ganske lang avstand.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Hu 'tenårings-Pia' hadde også, et slags rundt, (og nokså stort), fødselsmerke, på låret, (var det vel).

(Dette gjorde 'Haldis-folka', et poeng av, en gang, rundt midten av 80-tallet, (husker jeg).

At hvis noe skjedde med Pia, så kunne hun bli gjenkjent, på sitt brune fødselsmerke.

Og derfor ville ikke min far, at min søster, skulle fjerne, den 'forvokste føflekken' sin, da.

Noe sånt).

Men et sånt stort fødselsmerke, kan jeg ikke huske, at 'mini-Pia' hadde.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Jeg kan også ta med om, at en gang, som jeg ringte 'tenårings/firkant-Pia', fra England.

(Eller om jeg skrev på Facebook).

Så spurte jeg henne, om hvilken hårfarge, som hu hadde.

(Det var egentlig min kusine Heidi, som var så opptatt, av hvilken hårfarge, som folk hadde.

For å si det sånn).

Og da sa Pia, at hu hadde: 'Musebrunt' hår.

Men 'Mini-Pia' hadde vel mørkeblondt hår, (må man vel si).

Så dette var kanskje, litt 'merksnodig', (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter