Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 21. mars 2017

Mer fra Norge

I dag, (mandag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg gikk ut døra, (til tidligere Thon hotel Høvik), og opp på Ramstadsletta.

Og en svær kar, kom gående mot meg, for så å gå ned, den samme tretrappa, som jeg nettopp, hadde gått opp.

(Selv om det var, et øsende regnvær, som vel kun tidligere infanterister, (som meg), ville finne på, å gå ut i, (uten paraply).

For å si det sånn).

Så dette var, litt 'merksnodig', (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg tok t-banen, som gikk, klokka 23.05, (var det vel), i retning sentrum.

Og da jeg var nesten framme, ved Haslum t-banestasjon.

Så 'dukka det opp', en kar, med paraply, som småløp, for å rekke t-banen.

(Noe sånt).

Det syntes jeg også, at virka, litt snodig.

For t-banene går jo, hvert kvarter.

Og folk med paraply, (og som ikke har bil), i Bærum.

(Og som småløper, om kvelden/natta).

Nei, det syntes jeg, at virka, litt rart.

Og vedkommende 'paraply-kar', gikk også, en snarvei, til t-banen, (må man vel si).

Det var nesten som, at vedkommende 'filur', prøvde å 'lure meg', til å gå, denne snarveien, (som vel muligens, egentlig er veien inn, til en blokk), til t-banen.

Så jeg mistenker gateteater da, (for å si det sånn).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg var, på Rema Ensjø, en snau halvtime, før de stengte, (noe de gjør, ved midnatt).

(Det står 23.55, på kvitteringa.

Så jeg gikk vel rundt, i butikken, et kvarter, eller noe i den duren, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det stod, en Securitas-vekter, og 'hang', (må jeg nesten si), der hvor jeg skulle finne kjøttdeig.

Så det var sånn, at jeg lurte på, om denne Securitas-vekteren, liksom venta på meg, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20170320_234245[1]

PS 5.

Denne butikken, er visst Rema sin testbutikk.

Og den har samme adresse, (Gladengveien 2), som Rema sitt hovedkontor.

Men denne butikken hadde ikke, et nytt potetgull-slag, som jeg så, på Rema Lambertseter, på lørdag.

(Det var Bondens potetgull, til 20 kroner.

Laget av Sørlandschips, (for Rema)).

Så det var, litt merkelig, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Denne butikken, har til nå, vært en av de beste Rema-butikkene, når det gjelder, å ikke være utsolgt, for billig håndsåpe.

(Noe Rema-butikkene ofte er, vil jeg si.

Muligens fordi, at de ikke tjener, noe særlig, på denne varen.

Hva vet jeg).

Men i dag, så var også denne butikken utsolgt, for denne varen.

Og ikke nok med det.

Det var kaos, i hylla.

Og en annen vare, hadde blitt plassert, på plassen, til den billige håndsåpa, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20170320_235059[1]

IMG_20170320_235209[1]

PS 8.

Jeg stod litt, foran hygiene-hylla.

For å prøve, å skjønne, hva Rema hadde gjort, med den billige håndsåpa.

Og jeg kikka også, på den rotete og fulle topphylla.

For å se, om Rema hadde, den billige håndsåpa, noe sted.

Men det hadde de ikke, (såvidt jeg kunne se, ihvertfall).

(Og jeg en svær kar, ble nesten nærgående, mens jeg stod, ved hygiene-hylla.

Så jeg lurte på, om det var noe gateteater, må jeg si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Og da jeg gikk bort, til kassa, (etter å ha stått, ved hygiene-hylla, (og speida), i et par minutter).

Så var det sånn, at ei litt lubben kassadame, (med mørkt hår og 'jøde-hansker', (eller hva man skal kalle, sånne hansker, som 'nymotens' butikkfolk, har begynt, å bruke, når de sitter, i kassa)).

Hu kassadama, hadde tatt ut skrinet, av kassaskuffen, (så det ut som).

Så det var nesten sånn, at man bare, kunne rekke ut hånda, for å ta, en seddel, (eller ti).

Så dette var muligens, en slags felle.

(Hva vet jeg).

Og i alle de butikkene, jeg har jobbet i, (CC Storkjøp, Matland/OBS Triaden og en 'haug' Rimi-butikker), så har instruksen vært, at man ikke skal begynne, å telle kassa, før alle kundene, er ute, av butikken, (og en butikkleder, har låst utgangsdøra).

Så dette var nok, noe gateteater, (at hu 'jødinna', liksom hadde sedlene og myntene 'sine' overalt, i kassa).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det var også sånn, at denne butikken, hadde en rar plakat, på inngangsdøra.

Og den plakaten var om, at en 'søndagsbutikk', hadde inngang, der og der.

Og det siste, jeg bryr meg om, (må jeg si), når jeg handler, på en mandag, er hvor 'søndagsbutikken', har sin inngang.

(For å si det sånn).

Så dette ble som, noe tull, (muligens for å forvirre kundene), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

IMG_20170320_235659[1]

PS 12.

Jeg tok så t-banen, til Nasjonalteateret.

Og så tok jeg toget, til Stabekk.

Og noen folk, på toget, glante fælt på meg, da jeg gikk av toget, (vil jeg si).

Og konduktøren var, på ubetjent-vogna, (noe jeg syntes, at virka, litt rart).

(For ubetjent betyr ubetjent, mener jeg.

Men NSB skjønner tydeligvis ikke norsk da, (må man vel si).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

På veien bort, mot Høvik togstasjon.

Så er det forresten sånn, at et hus, (i Markalleen), har et ute-lys, som slår seg på automatisk, når man går forbi, på fortauet.

(Kan det virke som).

Så det lurte jeg litt på, (mens jeg gikk), må jeg innrømme.

Kan dette sies, å være, noe slags overvåkning?

(At det lyset, skrus på, når man går forbi, på fortauet).

Er det riktig, at huseiere, får ha sånne lys, som skrur seg på, bare man går, på et offentlig fortau, liksom.

Burde huseieren her, fått pålegg om, å flytte sensoren, for denne utelampa si, (lurer jeg).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter