Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. mars 2017

Mer fra Høvik

Nå gikk brannalarmen her, (midt på natta), på tidligere Thon hotel Høvik.

(Mens jeg driver, og lager pizza.

Men jeg hadde ikke satt inn pizzaen enda, så det var bare en tilfeldighet.

Eller noen som prøvde, å få meg opp, i stry.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg bodde, i Rimi-leilighetene, i Waldemar Thranes gate 5, fra 1996 til 2004.

Og der gikk ikke brannalarmen, en eneste gang, (mens jeg bodde der), sånn som jeg husker det.

Så man kan lure på, hva grunnen er, til at brannalarmene, går så ofte, i Vesten, for tida.

Er det fordi, at vi har sluppet inn, for mange 'pakkiser'?

(Og at disse starter, falske alarmer, for å få oss vestlige, opp i stry).

Da jeg gikk ut, av rommet mitt/leiligheten min, tidligere i kveld/natt, så gikk jeg forbi, en svær pakkis, (eller noe lignende), i gangen her.

Men det var kanskje, noe gateteater.

Hva vet jeg.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Nå startet brannalarmen igjen, (cirka klokken 5), her på Narverud.

Men denne gangen, så 'ulte' alarmen, kun to ganger, før den stoppet.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg studerte, ved University of Sunderland.

Så bodde jeg, på the Forge, (et boligkompleks, som var eiet, av universitetet).

Og der, så var det sånn, at brannalarmen gikk, stort sett hver kveld, de første ukene/månedene.

(Så de britiske student-damene, begynte å gå ut, i undertøyet.

Antagelig fordi, at de ble så vant med, (eller lei av), å evakuere.

Noe sånt).

Og da jeg var tvangsinnlagt, på Blakstad, (noe jeg har klaget på), så hadde de også falsk brannalarm, (husker jeg).

Og her på Narverud, har det vel vært, noe sånt, som 50 falske alarmer, siden jeg flytta hit, for snart to år siden.

(Noe sånt).

Så det virker som, at det har gått sport i, å ha falske alarmer, i Vesten, de siste årene.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg må også ta med om, (igjen), at røykvarslerne her, på tidligere Thon hotel Høvik, er plassert, rett over kjøkkenbenken.

Så hvis man flytter en panne eller gryte, over til vasken.

(For å skylle eller vaske, denne gryten/pannen).

Så vil gryten/pannen da, befinne seg, cirka rett under røykvarsleren.

Og jeg husker fra da røykvarslerne dukket opp, i Norge, på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.

Da het det seg, at disse skulle henge, utenfor døra, til 'hoved-soverommet', i boligen.

(Sånn som jeg husker det, fra min farmor og farfar sitt hus.

Som jeg pleide å dra til, etter skolen, hver arbeidsdag.

For å spise middag og for å jobbe, for vår slektsbedrift Strømm Trevare).

Og hvis noen hadde sagt til oss, (i 1980), at på 2010-tallet, så kommer røykvarslerne, til å stå plassert, over kjøkkenbenkene.

Da hadde vi nok ikke trodd, på det de sa, i det hele tatt, (hvis jeg skulle tippe).

(For å si det sånn).

Så i 1980, så ville nok folk bare, ha rista på huet, av den verdenen, som vi lever i nå.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter