Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 28. februar 2017

Istedet for disse 'vage' greiene, (må man vel kalle det), så kunne kanskje NorgesGruppen ha begynt, å merket varene sine, med de nye etikettene, som måler kulde, (som Rema bruker, (litt feil, må man vel si). Det hadde gitt mer mening, enn dette, (som vel vil gi mer kaos), vil jeg si

istedet for disse vage greiene

http://www.dagbladet.no/mat/nesten-alle-har-darlig-samvittighet-tre-ord-som-hindrer-deg-i-a-kaste-maten/67095730

PS.

Her er mer om dette:

mer om keep it paint

https://www.rema.no/artikler/nyheter/tradisjonell-datostempling-har-gatt-ut-pa-dato/

PS 2.

Disse 'kulde-etikettene', (som vel heter 'Keep it'), lærte jeg om, da jeg jobbet, i emballasje-bransjen, i England, (på vegne av firmaet Packaging Europe), fra 2007 til 2008.

Og de er det vel smartest, å sette på, hos produsenten, (i forbindelse med at varene pakkes).

(Sånn at hele kulde-kjeden, (heter det vel), fra produsent til forbruker, blir målt).

Men Rema setter muligens på disse, i butikkene, (ser det ut som, for meg, for den 'indikator-dingsen', er liksom ikke, en 'integrert' del, av original-emballasjen, men den er klistret på seinere, kan det virke som).

Og da registreres ikke, varm oppbevaring, av varene, på veien, fra produsent, til butikk.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare  noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Nå så jeg, på det bildet, i det første PS-et igjen.

Og den 'Keep it-dingsen' er visst nå, mer integrert, i original-emballasjen, (virker det som).

For det står en sånn pil, på pakken, og noe tekst, hvor det står: 'Sjekk riktig holdbarhet', (eller noe i den duren).

Og da må man vel regne med, at den 'dingsen', blir satt på, hos produsenten, (i forbindelse med pakkingen).

(For jeg har tidligere kjøpt noe Nordfjord-kjøttdeig, på Rema, på Billingstadsletta.

Og da var det ikke, noen sånn pil og tekst, på emballasjen.

Så det var ikke klart, om det var Rema-butikken, eller produsenten, som hadde satt på, disse 'Keep it-dingsene', (vil jeg si).

For de 'Keep it-dingsene', var da ikke, på alle kjøttdeig-pakkene, (sånn som jeg husker det).

Noe sånt.

Så da kunne det virke som, at det var butikken, som hadde satt på disse, (for å si det sånn).

Noe som vel ikke, gir like mye mening, som det å sette på disse 'Keep it-dingsene', hos produsenten, vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Så disse 'Keep it-dingsene', burde vært satt på, av de samme, som merker emballasjen/varen, med holdbarhets-dato.

(I samme slengen, liksom).

Ellers blir det meningsløst, (vil jeg nesten si).

Og det bør fremgå, av emballasjen, at disse 'Keep it-dingsene', blir satt på, på denne måten, (vil jeg si).

(Hvis ikke, så blir kundene fremmedgjort, må man vel si).

Så disse 'dingsene', bør være, enda mer integrert, i emballasjen, (enn på bildet ovenfor), vil jeg si.

Sånn at det ikke ser ut som, at disse, kan ha vært satt på, i butikk.

(For da jeg jobbet, som butikksjef, i Rimi, (fra 1998 til 2002).

Så satt vi på 'alarm-klistremerker', på en del varer, som var spesielt sårbare, for butikk-tyveri.

Så butikkene er vant med, å sette på klistremerker, på enkelte varer, liksom.

Men da har det stokket seg, for Rema, (vil jeg si), hvis de setter på 'Keep it-dingser', på samme måte, (nemlig i butikk), som 'alarm-klistremerker'.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Man kan også se, (på bildet ovenfor), at Rema kaller, den 'dingsen', en nyhet, (nå i 2017).

Men disse 'dingsene', var i bruk, på Rema Billingstadsletta, i 2014/2015, (husker jeg).

(Dette var, mens jeg bodde, på Slependen.

Hvor jeg bodde, fra høsten 2014 til våren 2015).

Så er dette da, en nyhet, (kan man vel lure på).

Hva var det, som de drev på med, på Rema Billingstadsletta, i 2014/2015, (kan man vel kanskje lure på).

Var det, et slags prøve-prosjekt, (eller noe i den duren), kan man vel kanskje lure på.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

mer om keep it rema billingstadsletta paint

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/01/jeg-sendte-en-e-post-til-mattilsynet.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter