Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. januar 2017

Olden/Hansa kunne kanskje prøvd, å fått opp salget, i utlandet. Da jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014), så begynte Tesco 'plutselig', å selge Isklar. Men det kunne like gjerne, ha vært Olden eller Imsdal, (vil jeg si). Noe sånt

olden i utlandet hm

http://www.nettavisen.no/na24/olden-ut-av-rema/3423301373.html

PS.

Dette viser kanskje også, at det var bra, at Rema ikke fikk lov til, (av Konkurransetilsynet), å kjøpe Rimi.

For da hadde dette, (Rema sitt 'Bestevenn-program'), blitt enda verre, for norske produsenter og forbrukere.

Så det er kanskje sånn, at Rema har fylt opp butikkene sine, med disse varene, (som Aass, Hansa og Mack-øl), for å få lov til, å kjøpe Rimi.

Og så fikk de ikke lov til det.

Og så kutter de ut disse produktene igjen.

(Fordi at Rema ikke blir så lønnsomt, hvis de skal ha, et tilnærmet 'vanlig' sortiment.

Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Disse varene, som Reitan/Rema hiver ut.

(Som Hansa-øl og Olden-kildevann).

Det er nok mye 'hyllevarmere', hos Rema.

Og Rema har nå, bare 24 prosent, av det norske dagligvare-markedet.

Mens NorgesGruppen, (som har kjedene Kiwi, Meny, Spar, Joker og Jacobs, (jeg fikk en SMS, om Trumf-kort i dag, enda jeg ikke har bestilt dette kortet)).

De har over 40 prosent, av det norske markedet.

Og derfor, så får NorgesGruppen lavere priser, (en slags kvantumsrabatt), når de kjøper varer, fra industrien.

Og for at Reitan da skal kunne konkurrere, på 'lik fot', (og få samme betingelser), så må han kjøpe, i tilnærmet like store kvanta, som NorgesGruppen.

Og da må Rema/Reitan kutte ut, disse 'hyllevarmerne' sine, (og heller gi mer plass, til 'Bestevenn-programmet'), da.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Kjeder som OBS og Meny, har kanskje 30.000 varer, i sitt sortiment.

Men Rema har ikke noe lignende.

De heter jo fortsatt Rema 1000.

Og det er fordi, at de en gang i tida, kun hadde tusen varer, i sitt sortiment.

Nå har Rema litt fler varer, men de må vel fortsatt kalles en 'nummer to-butikk'-kjede.

Og de måtte vel ha bygget ut, alle sine lagre, for å kunne hatt, en lignende butikk-kjede, av OBS eller Meny.

Og da ville kanskje prisene ha økt, i Rema-butikkene også.

(På grunn av mer komplisert organisasjon, (og mer husleie/kostnader), osv.).

Så Rema skummer egentlig bare fløten, når de har, sitt reduserte sortiment.

De er ikke som de gamle landhandlerne engang.

For de ville nok, ha tatt inn, en vare, som kundene spurte om, i høyere grad, (enn Rema).

Så i Norge nå, så har vi bare NorgesGruppen og Coop, som kan sies å ha, ordentlige/vanlige butikker.

Og så har vi Reitan, med sine 'østblokk-butikker', da.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her kan man se, at Isklar klarer 'kunststykket', å selge norske varer, i England, (og Norge er kjent for, å ha ren natur og rent vann, så her burde det vel være muligheter, for flere norske eksportører, på de store markedene i England, kontinentet og Amerika):

 isklar klarer visst å selge i england

http://johncons-mirror.blogspot.no/2009/07/her-mer-om-mat-i-england-osv-legg-merke.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter