Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. januar 2017

Mer fra Norge

I dag, (onsdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg tok t-banen, fra Haslum.

Og da jeg var, cirka halvveis, til t-bane-stasjonen.

Så var det sånn, at en person, (som virka 'tunet' til meg), også gikk, i samme retningen.

Dette var en person, av ubestemmelig kjønn, som hadde på seg, en parkas-jakke, (med hette).

Og personen gikk, et par snarveier, (må jeg si).

Så selv om personen, liksom 'dasset'.

Så var personen framme, på t-bane-stasjonen, akkurat samtidig, med meg.

Og personen hadde da, tatt av seg hetta, og viste seg å være, en pakistansk tenåringsgutt.

(Noe sånt).

Og han gikk og satt seg, på en benk, (på t-bane-stasjonen).

(I de 2-3 minuttene, som var, til t-banen gikk).

Og på toget, så må han ha gått, gjennom en del vogner.

(Selv om det var, mange ledige seter).

For han satt seg, like ved meg, (bakerst i t-bane-toget).

Og der var det også, en 'mongo', (som gikk av, på Haslum), og en mann, som satt, i en el-bil, for funksjonshemmede, (blant annet).

Så det var vel gate-teater alt sammen, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk av t-banen, på Majorstua.

Jeg gikk til Kiwi Sorgenfrigate.

Og så panta jeg, noen tomflasker der.

Og så skulle jeg ta, en handlevogn.

Og da gikk det en mann, i veien for meg, (må jeg si).

For han gikk inn i butikken, feil vei.

I retning av kassene.

Så jeg måtte vente, med å ta, en handlevogn, (i det trange inngangspartiet), da.

Og ikke nok med det.

Etter at han 'bakvendtland-karen' hadde forsvunnet, (i retning av kassene).

Så dukka det opp, enda en kar der.

(Når jeg handler i denne butikken, så er det 'alltid' mange folk, som går, i veien for meg, (må jeg si).

Så dette var kanskje en, som var sendt, fra puben Highbury, eller noe sånt, da.

Bare for å lansere en teori, om hvor denne karen kom fra, liksom).

Og denne personen hefta meg også, (må jeg si).

For da ble det forviklinger, i inngangs-passasjen.

For jeg 'kræsja' da nesten, med denne karen, som var rask, til beins, (og 'tunet' til meg, virka det som), men som somla, ved inngangs-passasjen, for han fikk ikke bestemt seg, om han skulle ta med seg, en handlekurv, eller ikke, virka det som.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

I butikken så var det, en kraftig nordmann, som jeg lurte på, om kanskje var, en butikk-detektiv.

(Noe sånt).

Denne karen oppførte seg som, at han var aleine, i butikken, (må jeg si).

Så han var slitsom, å liksom komme seg forbi, da.

Ettersom at han lagde propp, her og der, (inne i butikken), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

I kassa, så satt det, en afrikaner, (av bortimot det mørkeste slaget vel).

Og afrikaneren skulle absolutt si: 'Hei'.

Og det er kanskje en del, av kasserer-drillen, til Kiwi.

(At kassererne skal si 'hei', til kundene).

Men da jeg jobba, på CC Storkjøp, (skoleåret 1988/80), og Matland/OBS Triaden, (fra høsten 1990 til høsten 1992), så var det _ikke_, en del, av kasserer-drillen, å si: 'Hei'.

Så det er ikke åpenbart, (vil jeg si), at det er, en del, av kasserer-drillen, til Kiwi, å si: 'Hei'.

Og klokka var, cirka 22.30.

Og å si hei, til en annen mann, på det klokkeslettet.

Da er det nesten, som å være, på homse-klubb, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så jeg sa ikke 'hei', men jeg sa bare, at jeg skulle ha, to bæreposer.

Så det blir litt klamt, med denne 'hei'-hilsinga, (hele tida), på Kiwi, (må jeg si).

Og når det er, fra noen mørke negre.

Så blir det som, at dette er, noe slags provosering, fra FN/'jødene', (må man vel nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Etter dette, så gikk jeg bort, til Extra Majorstua.

Og der, så hadde de tilbud, på Gilde kjøttdeig, (la jeg merke til).

Og de hadde ikke, Coop sine kjøttboller, (som er en ny vare-serie, hvis jeg ikke tar helt feil), av slaget: 'Greske kjøttboller'.

(De hadde bare svenske, italienske og spanske kjøttboller.

Noe sånt).

Og denne butikken, var også utsolgt, for Coop sin billige håndsåpe.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Da jeg gikk ut, av butikken, så tok jeg med meg, en kundeavis.

(Fra et stativ, ved utgangen).

For jeg lurte på, hvor lenge, som det kjøttdeig-tilbudet varte, da.

(For Gilde er kjent for, å være, et bra merke, (må man vel si).

Selv om First Price-kjøttdeigen, til Kiwi, vel er cirka like billig.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Og så kikka jeg litt, i den tynne kundeavisa, (som var, på bare fire sider).

Men der stod det ikke noe, om kjøttdeig-tilbudet.

Og jeg kikka litt, på Coop Extra sine reklame-plakater, på butikkens fasade.

Og så så jeg 'plutselig', at her er det jo, noen trappetrinn.

Så de trappetrinnene, var rimelig skumle, (må jeg si).

Her har nok, en del folk, gått på trynet, i årenes løp, (tenkte jeg).

(Noe sånt).

Så denne butikken, er nesten menneske-fiendtlig, med disse skumle trappe-trinnene sine, (som er, på et sted, man ikke forventer de), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Utsolgt for billig håndsåpe, på Extra Majorstua:

IMG_20170111_224755

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter