Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 2. desember 2016

Mer om PC

I dag, (torsdag), så kjøpte jeg meg, en ny laptop.

Den gamle laptop-en, har begynt, å bli, ganske dårlig.

Og jeg tenkte, at nå for tida, så koster det bare, cirka 2.000, for en ny laptop.

(Rundt årtusenskiftet, så måtte man ut med, cirka 10-15.000, for de billigste laptop-ene.

Noe sånt.

Så laptop-er, har gått en del ned, i pris, da.

For å si det sånn).

Så jeg tenkte, at da kan jeg jo bare spare litt, (på andre utgifter), resten av måneden.

Og så kjøper jeg meg, en ny laptop.

(For den gamle, gikk ned, hele tida.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Den gamle laptopen, har jeg fortsatt.

Og den prøvde jeg, (nå i kveld), å bruke, som TV.

(Og så så jeg, på NRK nett-TV, på den).

Men bildet ble veldig hakkete.

(For prosessoren på den gamle laptop-en, er rimelig treg).

Og laptop-en gikk også ned, flere ganger.

Så det virker ikke som, at den laptop-en, er så utrolig brukbar, som TV, (må jeg si).

(Vi får se).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Men det er en del ting, jeg kan prøve, å gjøre, med den gamle laptop-en.

Jeg kan prøve, å gjeninstallere Windows.

(Selv om det er litt kronglete.

For det fulgte ikke med Windows-CD/DVD.

Og disse billige laptop-ene, har heller ikke CD/DVD-spiller).

Men jeg har tenkt som så.

At en annen mulighet, er å gå, til for eksempel Narvesen.

Og så se litt, i databladene der.

Og så er det mulig, at de selger, noen slags datablader, som koster, kanskje 100-200 kroner.

Og at det da følger med, en slags minnepinne, med Linux på.

Sånn at man da bare, kan installere Linux, fra den 'dingsen', som følger med databladet.

Men jeg har ikke kikket så mye, i datablader, siden jeg bodde, i Mandeville Street, (hvor jeg bodde, fra høsten 2005 til sommeren 2006), i Liverpool.

Så hva som følger med, disse databladene, nå for tida.

Det veit jeg ikke.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det er også mulig, at det er sånn, at kjølevifta, til CPU-en, har gått, på den gamle laptopen.

(For det var det, som var problemet, da min Fujitsu-Simens laptop, (som jeg kjøpte, fra PC World i Aintree, på nyttårsaften, i 2005), slutta å virke, (i England), rundt 2009.

(Kan det vel kanskje ha vært).

Og da, så gikk det an, å kjøpe en ny CPU-vifte, på E-Bay.

(Noe sånt).

Men å handle på E-Bay, kan noen ganger være, litt risikabelt, (har jeg funnet ut).

Blant annet, så kjøpte jeg meg, noen Ram minne-brikker, (til en av mine 'engelske' PC-er), på E-Bay.

(Da jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool).

Men da disse minne-brikkene dukket opp, (i posten), så virka de ikke.

Og det var også sånn, at det var en del problemer, da jeg solgte, en brukt Mio smart-telefon, på E-bay, i England, rundt årsskiftet 2006/2007.

Så på E-Bay, så må man være, litt forsiktig, (er mitt inntrykk).

Så da ble det greiere, syntes jeg, (ihvertfall på onsdag), å kjøpe en ny laptop, fra for eksempel Elkjøp.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det er også sånn, at den gamle laptop-en, hadde en harddisk, på cirka 400-500 GB, (var det vel).

Mens den nye laptop-en, kun har, en slags flash-harddisk, på 32 GB, vel.

Så det er mulig, at jeg kan flytte, harddisken fra den gamle laptop-en, over i den nye.

(Og liksom bruke, den gamle laptop-en litt, som 'dele-PC', (eller noe i den duren), da.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Den nye laptop-en har vel forresten, en slags minnebrikke-port.

Så det er mulig, at det smarteste er, å bare kjøpe, et slags minnekort, (noen måneder frem i tid).

Hm.

Og så bruke, dette minnekortet, som en slags harddisk, når flash-harddisken begynner, å bli full.

(Vi får se).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

For mobilbildene mine, (som tar mest plass, på harddisken, på den gamle laptopen), de er jo også, på Flickr.

Så jeg har jo backup der.

Men hva hvis Flickr-kontoen, blir hacket/kapret, liksom.

Det er jo ikke, så morsomt.

Men jeg har ikke fått tatt backup, av de mobilbildene, som jeg lastet opp, på Flickr, mens jeg bodde, i England.

Så spørsmålet er, hvordan jeg skal gjøre det, når det gjelder backup, av mobilbilder.

For disse bildene, trenger ganske mye plass.

Og det er ikke så lett, når politiet stjeler PC-ene mine, 'hele tida', (både i England og Norge), for å si det sånn.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var visst forresten sånn, (mener jeg, at jeg så, da jeg pakket ut laptop-en), at det fulgte med, en slags Microsoft sky-drive, med den nye laptop-en.

Så jeg kan kanskje laste opp mobilbilder, til den skydrive-en, når harddisken, (på den nye laptop-en), blir full, (tenker jeg).

Men den sky-drive-en, er visst bare gratis, i to år.

Så hva som skjer, med de mobilbildene da, (etter to år).

Det kan man kanskje lure på.

Så jeg får se, om jeg finner ut mer, om dette, etterhvert.

(Vi får se).

Og så kan jeg kanskje bare ha, den gamle laptop-en, som en slags 'reserve-PC'.

(Eller noe i den duren).

I tilfelle det skjer noe, med den nye laptop-en, etterhvert.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20161202_002547

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter