Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 6. desember 2016

Mer fra MyHeritage

mer fra myheritage frode mauring

PS.

Her er mer om dette:

Hei,

jeg så at min morfar Johannes Ribsskog, sin kusine Synnøve, var på ditt slektstre.

(Det kom opp en slags match, var det vel).

Jeg lette egentlig etter Rinnan-slekten, (som jeg har sett om, i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, at også er etter Synnøve sin far Sivert Olaus).

Din fetter(?) Odd Stub Aune gifta seg med ei Rinnan-frøken som het Bodil.

For du er vel da sønn, av Sønnøve Mauring f. Ribsskog.

Da er du isåfall tremenning, av min mor Karen Ribsskog.

(Hun var datter av Johannes Ribsskog, som var sønn av Johan Ribsskog, som var sønn av Ribsskog-slektens far Johannes Olsen Ribsskog).

Kjente du min mor, lurte jeg.

Du har kanskje noen artige historier, (om henne, eller tante Ellen, for eksempel).

Det hadde vært artig.

Da jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014), så sendte Bjørn Ribsskog meg, sin slektsforskning, på e-post.

Og han fant visst aldri Mauring-slekten.

Men du/dere dukka opp, på MyHeritage.

Det er jo mange kjente, i min mors slekt.

(Maler Bleken, stortingsmann Ole Konrad Ribsskog, NRK-folk, osv., osv.

Danske direktør-fettere hadde hun også, (for bestemor Ingeborg, (som var detter danske adelige/kongelige), var danskfødt).

Men det var artig, å ha, en FN-leder, i slekta.

Det ante jeg ikke noe om.

Jeg prøvde å klage, på England, til FN.

For jeg fikk ikke lov til, å søke asyl, i England.

(Etter at jeg måtte rømme fra Norge, i 2004.

For jeg hadde overhørt, at jeg var forfulgt av 'mafian', og jeg ble trakassert, av politiet, i årene før dette, bare jeg gikk på en pub-runde, med min yngre bror Axel, for eksempel).

Men FN bare tulla de og, (må jeg si).

(Istedet for å 'kjefte' på Storbritannia).

Da jeg bodde, i England, så ble jeg også kontaktet, av din fetter, (Bjarne Ribsskog sin sønn), sitt barnebarn Sophie Ribsskog Johansson, fra Melsomvik.

Hun er også etterkommer av Sivert Olaus, (som du er etterkommer av, på morssiden vel).

(Og ikke etter Johan, som jeg er etterkommer etter.

Johan Ribsskog møtte Helge Dørumsgaard, (dikteren/politikeren Asbjørn sin søster), på lærerskolen i Elverum.

Og så bosatte de seg, på Romerike, hvor Helga var fra.

Men min morfar tok aldri med meg, (og mine søsken), til Romerike.

Han bodde i Sætre og Nevlunghavn, på den tida, som jeg vokste opp).

Takk for match, på MyHeritage, (må jeg vel si).

Og på forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter