Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. desember 2016

Mer fra Facebook

  • Samtale startet 6. juli 2009
  • Erik Ribsskog
    06.07.2009 05:28
    Erik Ribsskog


    jeg bare så etternavnet på Facebook, og syntes det var artig.
    Johannes Ribsskog, fra Skedsmo vel, var min morfar, og mine foreldre skilte seg, så mora mi forrandra navnet mitt til Ribsskog da.
    Faren til morfaren min, var fra oppe i Trøndelag der, tror jeg, og dere holder vel til i Trøndelag enda?
    Beklager hvis jeg var frekk som bare sendte melding!
    Med vennlig hilsen
    Erik Ribsskog
  • 6. juli 2009
  • Kari-Anne Ribsskog
    06.07.2009 08:56
    Kari-Anne Ribsskog


    Hei:) var vel ikke frekkt det vel:) jeg vil tro at din morfar er Min farfars bror. Nå er jeg ikke helt sikker for har ikke rådført med pappa om saken. Vi bor i Hamar-området nå, men vi eier det småbruket som våre forfedre satte i stand og bodde på. Huset brant desverre ned til grunnen når jeg var tre, brannarsaken ble aldri funnet. Men det er en nydelig liten plass på jord:) Det har vært mye krangel og splittelse i denne Ribsskog-familien, selv om jeg ikke aner hvorfor. Men av den grunn kjenner jeg ikke halvparten av familien heller. Pappa har bare sånn halvveis peiling på alle søskenbarna sine, nå er det jo utrolig mange også da ettersom både farfar og farmor hadde 6 søsken;-) Men det er dumt det har blitt sånn, tror vel årsaken mye er at det har vært mange sterke personligheter som har påvirket de litt mindre sterke og på den måten fått gjort litt som det har passet de:) spørr om du lurer på noe da, jeg liker å få kontakt med folk i familien! Selv om det er langt utti;-) hilsen Kari-Anne
  • Erik Ribsskog
    06.07.2009 10:09
    Erik Ribsskog


    Hei,
    det var hyggelig å få svar!
    Jeg har en blogg som jeg skriver om familien på, så jeg publiserer om det her og, hvis det er greit.
    Min mormor, Ingeborg Ribsskog, som er fra Danmark, og som giftet seg med min morfar da, Johannes Ribsskog, etter krigen.
    Hun, sa det, at min morfar ikke var så god venn, med den Bernhof Ribsskog-delen av familien, tror jeg det var.
    Men min morfar døde, da jeg var guttunge, så jeg fikk ikke pratet så mye med han.
    Min morfar, skal ha søkt om å bli Sysselmann, på Svaldbar, på 60-tallet, men eliten i AP, skal visst ha sagt at han var kommunist, eller noe, og nektet han, å bli sysselmann.
    Min mormor, som er fin dame, fra København, eller var, hun døde forrige uke, hun sa at Johannes var på grensen til å være kommunist, og da tror jeg ikke han var det, for København-folk, var nok litt kresne på sosialister og sånt, vil jeg tro.
    Men men.
    Jeg har skrevet mye om min morfar og mormor, og deres barn, altså min mor og hennes søsken, på bloggen min, i linken over.
    Så det har vært nok av tull, i vår del av familien.
    Ribsskog, skal komme fra Resskog, har jeg lest, et sted, et sted hvor de tar båter over land, for å fortsette å ro, på den andre siden av et kort landområde, som adskiller to sjøer, eller deler av sjøer da, såvidt jeg har forstått.
    Og morfaren mins drøm, det var å ha en gård, men odelslovene i Norge, var så strenge, etter krigen, så det fikk han ikke.
    Og hans far, som var gift med en streng kone i Skedsmo, han lengtet visst hele tiden, opp til Trøndelag igjen, husker jeg at min mormor fortalte, da han bodde i Skedsmo.
    Igjen tusen takk for svar!
    Med vennlig hilsen
    Erik Ribsskog
  • 6. juli 2009
  • Kari-Anne Ribsskog
    06.07.2009 18:33
    Kari-Anne Ribsskog


    Bare et kjap lite sbvar før jeg må ut døra.. Jeg har fundert litt så måtte konferere med pappa, det er IKKE denj Johannes jeg først tenkte på... Det må være enda et hakk ut.... Altså en bror av min oldefar?? Kan det stemme tror du??
    Skal svare litt mer på kveldinga=)
    Kari-Anne
  • 6. juli 2009
  • Erik Ribsskog
    06.07.2009 22:48
    Erik Ribsskog


    Hei,
    ja det kan stemme.
    Min mormor sa, at min morfars mor, hadde sagt at hun hadde tre sønner, som alle var noe med 'menn'.
    Min morfar Johannes, han var Råd_mann_ i Lofoten, (før han flyttet sørover).
    Og de av de to andre sønnene, så var visst den ene lens_mann_ og den tredje noe skogvokter, eller noe.
    Men det het noe med mann den siste jobben og da.
    Så moren til Johannes, hun hadde altså tre sønner.
    Min morfar studerte jus.
    Og min tidligere stefar, fortalte, at han noen ganger, gikk på ski, inn til universitetet, fra Skedsmo, der de bodde.
    Og begge Johannes' foreldre, var visst lærere, i Rælingen, tror jeg.
    Og moren var vel fra Dørumsgård-familien, tror jeg.
    Noe sånt.
    Igjen tusen takk for svar!
    Med vennlig hilsen
    Erik Ribsskog
  • 29. januar 2014
  • Erik Ribsskog
    29.01.2014 08:00
    Erik Ribsskog


    Hei,
    sender med mer om slektsforskning, som jeg har drivi med.
    Var det ikke sånn at gården deres brant, oppi Flatanger der, på slutten av 80-tallet?
    (Altså selve slektsgården).
    Er det noe mer 'Ribsskog-greier' oppi der, som kan brenne?
    (Det står jo i nettavisene at brannen kan spre seg, mener jeg).
    Var det ikke sånn, at det andre huset deres, 'oppi der', falt ned i elva?
    Det er fælt så mye rart, som skal skje, oppi der, da.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    Advarsel
    This attachment could not be loaded.
  • 1. mars 2014
  • Erik Ribsskog
    01.03.2014 09:20
    Erik Ribsskog


    Hei Kari Ribsskog Johansson,
    din datter Sophie kontaktet meg på Facebook, for et par år siden.
    (Men jeg slutta å skrive med henne, da hu ikke ville kontakte en sorenskriver i deres naboby Larvik, om en arv, som jeg ble snytt for).
    Jeg leser nå i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, at dere har Rinnan-slekt, i gren II, av Ribsskog-slekta.
    Du hadde en far, som het Bjarne, som hadde en søster, som het Hjørdis, som fikk en sønn, (altså din fetter), som gifta seg med ei Bodil Rinnan, i 1943.
    Er dette noe slags nazi-slekt, lurte jeg.
    (Det er visst mange Rinnan som ikke er nazister og, var det en Rinnanbanden-ekspert, som kunne opplyse om, per e-post).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    18:28
    Erik Ribsskog


    Hei,
    beklager at det blir mange meldinger!
    Jeg har fått tilbake mitt MyHeritage-nettsted, (som har vært kapret, i mange år), og har lagt inn Sophie Ribsskog Johansson, (som kontaktet meg, da jeg bodde, i England), blant annet.
    Og også Rinnan, (min mors tremenning gifta seg med en Rinnan-frøken, var det vel. Dette var en ganske kjent grense-komisær, ved navn Stub Aune).
    Og så huska jeg, at jeg søkte på 'Ribsskog', på Google, rundt årtusenskiftet.
    Og da fant jeg din og din far sitt nettsted, med mange bilder, fra Flatanger, osv.
    Men du var så ung da, så jeg tenkte, at det ble litt feil, å kontakte dere.
    Men jeg har lurt på, om moren din, var død.
    (Nå som jeg har fått tilbake MyHeritage, osv.).
    Men så fant jeg ut, i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, at mora di, har blitt 'lesbe', (eller hva man skal si), og blitt samboer med ei Liv Moshølen.
    Stemmer det, eller?
    Er det hu Karin Nygård, fra HIOA, som er din mor?
    (HiO/HIOA tuller/tullet med meg, når det gjelder graden min, studier i Sunderland i 2004/05, osv., osv.).
    Bare lurte.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    18:42
    Erik Ribsskog


    Hei,
    nå skjønner jeg, det er faren din, som har blitt samboer, med hu Liv Moshølen.
    Stemmer det?
    Beklager at jeg surrer her.
    Det er Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, som jeg kikker i.
    Jeg får se litt mer her, tror jeg.
    Beklager igjen, at det blir mange meldinger!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter