Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 30. november 2016

Mer fra Norge

På mandag, så var jeg, i Oslo, for å handle mat.

Jeg gikk ut, av rommet mitt, rundt klokka 12, (kan det vel ha vært).

Og holdt på å kræsje, med en kar, med grått/hvitt hår, som skulle inn, i sikringsskapet.

Karen sa 'hei', og ble stående, og se, i sikringsskapet, en god stund, (mens jeg gikk bortover gangen, her på tidligere Thon hotell Høvik), virka det som.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg hadde tenkt til, å ta bussen, inn til Oslo.

Men da jeg gikk, langs E-18.

(Der Nettbuss-bussene stopper, blant annet, på Ramstadsletta).

Så var det så dårlig luft, at jeg måtte hoste.

(Lufta var tjukk, av støv/forurensing, må jeg si).

Så jeg bestemte meg for, å heller gå, til t-banen.

(For jeg regna med, at det var mindre forurensing.

Hvis jeg kom meg, litt bort, fra E-18).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg tok t-banen til Nasjonalteateret.

Og så gikk jeg, til Coop Extra Pilestredet Park.

Og i kassa der, så satt, han Terje.

(Som jeg tidligere har trodd, at jobba, som leder, i den butikken).

Og han slafsa igjen, på et tyggis, (så det ut som, for meg, ihvertfall).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Så gikk jeg, til Kiwi Byporten.

Og der var det to kjempe-tjukke damer, som sperra veien, når jeg skulle inn, i butikken.

Det var muligens, noe gateteater, (tenker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg gikk etterhvert til Coop Prix VG-huset.

(Etter også ha gått innom Rema Torggata, på veien).

Jeg tenkte, at jeg kunne ta rulletrappa ned, til butikken.

Så jeg gikk inn, i VG-huset, fra Akersgata.

Men ingen rulletrapp.

Den hadde visst blitt fjernet.

Og så hadde de fått, en ny resepsjon, med en gang, som man gikk inn døra der.

(Like ved der Narvesen-kiosken, pleide å være, vel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Inne i Prix-butikken, så gikk en svensk Coop-medarbeider, i veien for meg, 'hele tida', (må jeg si).

Han dreiv med noen labler, (eller noe sånt).

Forrige gang jeg var der, (eller om det var forrige gang der igjen).

Så snakket han Prix-medarbeideren høyt, på svensk, om at han fylte, 27 år.

Og en sjåfør, (eller noe lignende), kom å gratulerte han, med dagen.

(Noe sånt).

Jeg vet ikke om dette var, noe gateteater, (eller noe lignende).

Hvem vet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Da jeg kom tilbake, til tidligere Thon hotell Høvik.

Så var det en varebil, med noen gjeng-medlemmer, (eller noe sånt), som dukka opp, på/ved parkeringsplassen.

Bor disse virkelig her, (tenkte jeg).

Før jeg låste meg inn, i det tidligere hotellet.

Men jeg fikk ikke sjekka postkassa, (som jeg hadde tenkt til).

For da hadde jeg ikke rukket, å komme meg bort, fra disse gangsterne, (eller om det bare var, noen slags kjappe/spreke arbeidsfolk).

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg sov så noen timer, (en slags siesta, eller hva man skal kalle det), før jeg vaska klær.

Det var da, midt på natta.

Og etter dette, så fikk jeg ikke sove, med en gang.

Men jeg lukta plutselig, en eksos-lukt.

Og da var det, en varebil, fra Romerike Fiberoptikk, (eller noe i duren), som stod lenge, på tomgang, utafor rommet mitt.

(Sånn var det, en gang, på Slependen og.

Men det var, mens jeg sov.

Og jeg våkna, med rommet, fullt av eksos, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Og det var også, en svart Toyota, (med en slags kineserdame i), som stod lenge, på tomgang, rett utafor rommet mitt.

I forrige uke, (eller noe sånt).

Og også da lukta jeg, en slags eksos-lukt, (som jeg liksom, våknet litt av), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var også en scene, (på parkeringsplassen, utafor rommet mitt), i går.

(Litt utpå dagen, vel).

Tre kvinnfolk, stod og hadde, en slags teater-forestilling, (eller hva man skal kalle det).

Og hu ene.

(Ei med lilla stretchbukser, vel).

Begynte å grine, innimellom at hu prata/ropte.

(Noe sånt).

Mens de andre to kvinnfolka, var helt tause, hele tida, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter