Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. november 2016

Mer fra Norge

I dag, (mandag kveld), så var jeg, inne i Oslo, for å handle mat.

Jeg tok en buss, som gikk, klokka 21.57, (var det vel).

Da jeg kom fram, til bussholdeplassen, så var det et minutt, (stod det), til bussen kom.

Og en ung Bærum-mann, (må han vel ha vært), dukket opp.

(Han gikk den samme veien, som jeg nettopp hadde gått).

Han hadde hvite sko og langt hår i nakken, (husker jeg).

Han gikk på bussen før meg, (for jeg har for vane å gå på sist, for jeg liker ikke å stresse, osv.).

Og han viste den pakistanske sjåføren, sin mobil, (fikk jeg med meg, fra der jeg stod, i døråpningen).

Og sjåføren, (som var ganske spak), ropte noen gloser, etter den unge mannen.

Men den unge mannen, satt seg bare ned, på et sete.

Sjåføren så så på meg, og jeg la reisekortet, på bussens leseplate, (eller hva Ruter kaller, sin anordning).

Så dette var en scene da, (må jeg si).

Og jeg undret meg litt, over hva grunnen var, til at sjåføren, ikke kastet av, vedkommende sniker.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

På Kiwi St. Olav plass.

(Hvor jeg var, cirka klokka 22.15).

Så stod det, ei Kiwi-blondine, og 'pusla' med noe frukt, som Kiwi hadde stående, utafor butikken.

(Så det var som at hun spilte, at klokka, var en halvtime seinere, (og at de skulle stenge).

Ellers så var det sånn, at hun rydda inn frukta, siden at det hadde begynt, å regne.

Noe sånt).

Og jeg gikk for å pante noen tomflasker, som jeg hadde med hjemmefra.

Og automaten begynte å pipe.

Blondina sa noe, på dialekt.

Og så gikk hun, inn på et bakrom, og spurte en eller annen, om hjelp, med flaskeautomaten.

Jeg tenkte, at jeg kunne bare pante resten av flaskene, på Coop Extra, (hvor jeg uansett hadde tenkt meg).

Jeg betalte for varene, i kassa.

Hvor det satt ei med rødt hår, som ikke spurte, om jeg skulle ha bærepose.

Da jeg gikk ut av butikken, så så jeg, at det stod, en sped-bygget kar, med grå hud, (må man vel si), og prata, med Kiwi-blondina, (ikke så langt unna flaskeautomaten).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På Coop Extra.

Så kom det ei brunette-leder 'dundrende', som om hun gikk på speed, da jeg skulle gå inn i butikken, (etter å ha panta tomflaskene).

Og hun 'brunette-lederen' skulle samme veien, som meg.

(Hun skulle også handle).

Men hun stressa veldig, og gikk delvis i veien, for meg.

Så det var som, at hun prøvde, å få meg til, å få hjerteattakk, (må jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

I kassa-området, så befant det seg, to Extra-kvinnfolk, som skravla.

Så det var nesten sånn, at jeg spurte, om de hadde personalmøte.

Det var ei svensk dame, som satt, i kassa.

Hun bare satt på båndet, (når hun så meg), og fortsatte, å skravle, med ei i tippekassa, som hadde mørkt hår, og svære/runde pupper, (så det ut som).

Og hun i kassa, sa ikke, hvor mye det kosta.

(Jeg måtte se på skjermen selv).

Og hun i kassa, (som var svensk), spurte ikke, om jeg skulle ha bærepose.

Så det var jo som, å handle, i Sovjet, muligens.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og nå, som jeg har spist, den pizzaen, som jeg kjøpte, på Coop Extra.

Så lurer jeg på, om de har tulla med den, (igjen).

(For jeg ble matforgiftet, av en lignende pizza, på Prix Waldemar Thranes gate.

Så jeg lurer på, om jeg må kutte ut, alle Coop sine butikker.

Hm.

For jeg ble også kastet ut, (og bannlyst fra), en Coop Prix-butikk, på Oslo S., (av en åndsvak butikkleder, må jeg si)).

For den pizzaen smakte vassent og kjedelig, (synes jeg).

(Og det var lite ost, på den).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter