Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 21. november 2016

Mer fra Facebook

facebook annika datter

PS.

Her er mer om dette:

Du og Siri Markussen har ingen forbindelser på Facebook
Studerer Journalistikk ved Universitetet i Stavanger
Bosted: Stavanger, Norway
  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    13:12
    Erik Ribsskog

    Hei,
    er det dattera til Annika?
    (Jeg fant tilfeldigvis ut at Anne Uglum hadde ei datter, så jeg tenkte at jeg kunne jo prøve å finne ut, om Annika har en datter og).
    Annika var naboen min, på Toppen, da jeg var 2-3 år gammel.
    Jeg husker bare din onkel Magnar derfra, (og ikke din mor).
    Men jeg flytta seinere til Hellinga, (i 1979, etter at mora mi flytta med min søster Pia og meg, til Larvik, i 1973).
    Min far sa at det var fordi at det var så mange arbeiderklasse-folk, på Toppen.
    Stemmer det eller?
    Jeg skjønner også at du har gått på skole, i Amerika.
    For jeg husker at din mor Annika en gang sa til meg, at hu kjente, en amerikansk jente, som pleide å si til henne, at: 'My tummy hurts'.
    Du får hilse hu amerikanske jenta.
    (Selv om Annika vel ikke sa navnet).
    Annika viste meg en gang kjeften sin, (av en eller annen grunn), og lurte på, om jeg syntes, at hu hadde firkanta tann-stilling.
    Enda jeg gikk på barneskole og ungdomsskolen, og ikke var tannlege.
    Min stesøster Christell var i lag med henne da.
    Dette var i 'min' leilighet, i Leirfaret.
    Har Annika spurt deg, om du synes, at hu har firkanta tenner?
    Bare lurte.
    Annika sa også til meg en gang, (mens Christell var i lag med henne), at hennes mor, (din mormor), huska meg, fra den tida, som jeg bodde, i Toppen 4, (på Bergeråsen).
    Noe sånt.
    Og Annika gikk i samme klasse, som min søster Pia og stesøster Christell.
    Men min søster og stesøster bodde i Havnehagen.
    Jeg bodde aleine, fra jeg var ni år, først i Hellinga og siden i Leirfaret.
    Christell sa en gang, at din mor, løp foran rektor Borgen, i dusjen, på Berger skole, og vifta, med puppene.
    Men jeg vet ikke om det var sant.
    Din mor Annika, stod en gang, rett opp og ned, nederst i Havnehagen, og sa til min søster Pia og meg, at vår stesøster Christell, hadde litt fett hår.
    (Av en eller annen grunn).
    Annika pleide også å være med Christell sin mor Haldis, til CC Drammen, (hvor Haldis jobba, på første halvdel, av 80-tallet).
    Jeg var også med noen ganger, (når Haldis maste/spurte), og det var sånn jeg ble kjent med din mor.
    (I bilen til Haldis).
    Du får hilse din mor, eventuelt.
    Jeg ser at du studerer, til å bli journalist.
    Hvis du blir det, så har jeg mange saker, hvor det er sånn, at jeg ikke får mine rettigheter, osv.
    Får blant annet ikke lov til å ha en omsorgsvikt-sak, (mot min far), etter at jeg bodde aleine, på Bergeråsen, fra jeg var ni år.
    Og din mor ble en gang rimelig gal, på Bergeråsen.
    Jeg hadde avtalt med Christell, om at jeg skulle ta opp en film.
    Og da trenget jeg to videoer, og lånte Christell sin video, (som egentlig var Christell sin mor sin vel).
    Men da skulle Christell ha videoen tilbake, før jeg hadde fått tatt opp filmen.
    Så hu maste høl i hue på meg, må jeg si.
    Og Christell og Pia, fikk da din mor Annika, til å banke masse, på alle dører og vinduer, i leiligheten, hvor jeg bodde.
    (Av en eller annen grunn).
    Så det er mye rart.
    Jeg skrev til Anne Uglum sin datter, (på grunn av at mora ikke var på Facebook), så tenkte at jeg kunne prøve å skrive til Annika sin datter og, i samme slengen.
    Du får hilsen eventuelt, (selv om din mor vel er etablert osv. nå).
    Men jeg regner med at det er greit, å sende, en slags 80-talls-hilsen, ihvertall.
    Da jeg skulle feire min atten års dag, sommeren 1988.
    Så så jeg din mor Annika, i lag med en lyshåret kar, nede ved fjorden.
    (For min søster Pia skulle dra meg over til Rødtangen, (i en båt til noen hu kjente), av en eller annen grunn, midt på fest-kvelden).
    Er det han 'strand-fyren', som er faren din?
    (Husker bare at han hadde cirka like lyst hår, som din mor.
    Og han var også, på hennes alder, (eller et år eldre), vel.
    Noe sånt).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter