Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 8. november 2016

Jeg sendte en e-post til Brønnøysundregisteret

Erik Ribsskog

kSV: Spørsmål om arv/skifte og firmaopplysninger [trackid=JN197051100]

Erik Ribsskog Tue, Nov 8, 2016 at 12:00 PM

To: OA pb Spør OT
Cc: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no, statsarkivet.oslo@arkivverket.no, tilsynsutvalget@domstol.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "drammen.tingrett" , Tilsynsutvalget , Statsarkivet Trondheim

Hei,

Ja, også lurte jeg, (som tidligere sendt om), om den bilen, (en blå Mazda), som står utafor Bergstø, (i Støaveien 29, i Holmsbu), var min grandonkel Idar sin?

Min far sa på 80-tallet, at fler firma het Norske Vannsenger.

Så det var antagelig derfor de bytta, til HAJ vannsenger.

(Selv om det navnet, høres litt ut, som fisken hai, synes jeg.

Så det navnet kunne kanskje, ha vært bedre.

Men det navnet stod visst for Haldis, Arne og Jan.

Men om den menes Jan Snoghøj, det skulle man vel tro, med det var også, en Jan Leknes, (fra Vestlandet), på besøk, hos min far og Haldis, (på deres lager, i Gulskogen), på den tida).

Det kan være, at det firmaet het Neptun Vannsenger, (hvis ikke det var sånn, at de solgte under dette navnet, og egentlig het, noe annet, (som Annabella, som statsarkivet har sendt om).

Min farmor Ågot, ville en gang ha meg til, å kjøre henne over fjorden, til Bergstø, (og Idar Sandersen og brødrene), husker jeg, på 80-tallet.

Og jeg fikk ikke, noe arv, etter min mor.

Så om Ågot var utro med Idar, (eller hans bror Gunnar eller hans bror Otto), og så har min far adoptert meg, (som egentlig er hans halvbror).

For jeg skulle bære båra, etter Ågot, (sammen med min far og hans to brødre).

Og ingen har rørt noe, på Bergstø ennå, (selv om det er flere måneder siden, at Sandersen døde).

Og min farmor Ågot sa en gang til meg, (så slutten av 70-tallet), at: 'Jeg ga deg melk da du var liten jeg'.

(Noe sånt).

Så dette var litt rart, (må man vel si).

Men jeg får prøve å søke mer, i den nevnte linken deres, på disse firmaene.

Snakehill Trading kan også ha vært, et navn, som kosttilskudd-produktene, (til Jan Snoghøj), ble solgt under.

Og så var kanskje firmaet, et enkeltmannsforetak, (i navnet til Jan Snohøj, for eksempel), tenker jeg.

Mange takk for svar, uansett.

Mvh.

Erik Ribsskog



2016-11-08 9:34 GMT+01:00 OA pb Spør OT <SporOT@brreg.no>:
Hei!

Det er mulig å søke på vår hjemmeside www.brreg.no.  Under «kunngjøringer/kreditorvarsel» har du et valg som heter «avansert søk» hvor det er mulig å søke på slettete selskaper ( du vil få opp informasjons fra 01.11.1999 og fremover)

Vi har sjekket lit her og når det gjelder Norske Vannsenger finner vi kun et selskap med navnet AS Norske Vannsenger som hadde organisasjonsnummer 950 332 352. Dette selskapet hadde adresse i Kristiansand.

HAJ Vannsenger AS var registrert med organisasjonsnummer 950 282 398 og med adresse Drammen.

Madrasshuset AS: Her finner vi et selskap med organisasjonsnummer 951 407 216 hvor adressen er i Trondheim. Videre var det også registrert et selskap med navnet Madrasshuset Sandefjord AS ( 980 959 813) .

Casa Leonardo: Her finner vi kun et selskap med navnet Casa Leonardo Gjøvik AS med organisasjonsnummer 977 249 023. Dette selskapet er fortsatt registrert.

Snakehill Trading: Vi finner ingens selskap som er eller har vært registrert med det navnet.

Neptun Trading: Vi finner ingen selskap som er registrert med det navnet i området du nevner.

Skal du eventuelt ha kopi av dokumenter fra noen av disse selskapene kan disse bestilles til en pris av kr. 241,- pr dokument.


Med vennlig hilsen
BRØNNØYSUNDREGISTRENE 




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 31. oktober 2016 15:42
Til: Seksjon for brukertjenester
Kopi: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.nostatsarkivet.oslo@arkivverket.no; Statsarkivet Trondheim; Firmapost
Emne: Re: Spørsmål om arv/skifte og firmaopplysninger

Hei,

takk for svar!

Jeg har også sendt til dere, om en rekke virksomheter, (som jeg undrer over, i forbindelse med min industrihistorie-forskning, etter min farfars slektsbedrift Strømm Trevareindustri, med mere).

Det er Norske Vannsenger, HAJ Vannsenger, Madrasshuset, Casa Leonardo, Snakehill Trading, Neptun Trading.

De tre første virksomhetene, hadde butikk, i Drammen, (det er egentlig snakk om samme geskjeft).

Casa Leonardo hadde butikk i Drammen og adresse i Flekkefjord.

Og Snakehill Trading var muligens Oslo-basert, (dette var min far sin stesønn Jan Snoghøj sin geskjeft).

Og Neptun Trading/Vannsenger holdt til, på grensa mellom Asker og Bærum, på 80-tallet.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Sender kopi av denne e-posten til Brønnøysundregisteret, som dere foreslo, i e-posten deres.

Så kanskje de vet noe mer, om Idar Sandersen sin geskjeft, i Sverres gate, (var det vel), i Oslo.

Igjen takk for svar!

2016-10-31 15:14 GMT+01:00 <post@arkivverket.no>:
Vår ref.: 2014/14567

Erik Ribsskog

Vi viser til din henvendelse 20.10.2016 vedrørende Idar Sandersens dødsbo fra 2005.
Arkivverket mottar ikke dokumentasjon vedrørende arv, skifte eller firmaopplysninger av så ny dato.
Du nevner også Idar Sandersens firma. Her må vi vise til svaret Statsarkivet i Trondheims svar av 5.10.2016.
Vi anbefaler at du henvender deg til Brønnøysundregistrene.

med hilsen
Jon Sandven
Statsarkivet i Oslo

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter