Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 29. oktober 2016

Enda mer fra Facebook

mer far facebook monsen

PS.

Her er mer om dette:

Du og Lars-Martin Monsen har ingen forbindelser på Facebook
Fagkonsulent for Jobbet i Norges Idrettsforbund, Vestfold Idrettskrets
Studerte Kommunikasjon og forandring ved Skandinavisk Institutt for Kommunikologi
  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    12:01
    Erik Ribsskog

    Hei,
    var det du som kjøpte hus, av min mormor Ingeborg Ribsskog, i Blombakken, i Nevlunghavn, i 1986?
    Jeg lurte på noen ting.
    Aftenposten skrev tidligere på 80-tallet, at det var, et 'lite hus'.
    Men jeg mener å huske, at det var fire stuer der, (peisestue, TV-stue, spisestue, og en 'antikk-stue' hvor min mormor hadde møbler etter sine adelige forfedre i Danmark).
    Og tre soverom og et kammers, (i andre etasje).
    Og til og med bidet(!), på badet, (av en eller annen grunn).
    Min mor flytta til Larvik, før sine foreldre, og jeg husker at min stefar Arne Thomassen jobba på huset.
    Kan du eventuelt bekrefte det?
    Og hva het firmaet Arne Thomassen jobbet i?
    (Dette var våren/sommeren 1975, hvis jeg ikke tar helt feil).
    Min mormor sa at det hadde bodd en fyrvokter i huset før dem.
    Stemmer det eller?
    Jeg søkte litt på nettet, (etter å ha funnet informasjon om huset, i Digitalarkivet), og din kone var i et tidsskrift, for døve, på midten av 80-tallet.
    Min kusine Lene, (datter av min fars yngre bror Håkon Mogan Olsen), er døv.
    Kjenner dere disse, eller?
    Ingeborg flytta til Stavern, bodde der, i cirka ti år.
    Og så gikk onkel Martin konkurs, med Fiskedammen i Spydeberg.
    Og min mormor hjalp vel Martin, med å dekke underskuddet.
    Og måtte så bo, i eldreleilighet, i Nevlunghavn, (i Skoleveien).
    Og jeg skulle på bilferie, sommeren 1996.
    Og da ba min mor meg om å kjøre innom Ingeborg i Nevlunghavn.
    Hun ville at jeg skulle bli noen dager, (dette var en eldreleilghet med gjesterom), og jeg dro på stranda, (den ved siden av Gurvika, som min mormor pleide å leie noen ganger, av en eller annen grunn).
    Og plutselig så var onkel Håkon der, (på campingplassen).
    Og han teltet der, viste det seg.
    (Han pleide å feriere i Danmark, på 80-tallet, og jeg visste ikke at han hadde bytta feriested liksom, på 90-tallet).
    Men det er kanskje sånn, at han kjenner dere, (og Nevlunghavn), gjennom 'døve-bevegelsen', lurte jeg.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter