Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. januar 2011

Jeg sendte en ny e-post til Arvehjelpen.no




Gmail - Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jan 18, 2011 at 6:23 PM




To:
ps@s-law.no






Hei,

da jeg var ni år gammel, så flyttet jeg fra min mor, til min far.

Da jeg bodde hos mora mi, så hadde jeg en stefar, Arne Thommasen, som var samboer med mora mi, og de fikk en sønn sammen, Axel Thomassen.


Men jeg fikk noe 'skillsmisse-oppgjør', da jeg flytta fra mora mi til faren min.

Har jeg rett på arv etter Arne Thomassen.

Eller han skulle kanskje gitt til mora mi, da de skiltes?


Seinere, så har jeg leiet et rom av Arne Thomassen, og hans nye dame, Mette Holter, i Oslo.

Og da hadde de mye moderne kunst på veggen, av en spesiell kunstner.

Men det var kanskje noe han hadde fått tak i seinere.


Min søster, (som noen ganger roter med arv selv), sier at jeg ikke har rett på arv, etter min stefar.

(Men jeg får ikke arv etter min mormor, så jeg sendte for sikkerhetsskyld etter min stefar).


Skulle gjerne hatt dette avklart.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Fwd: Mer om Meme
To: pia@nfunorge.org
Cc: post.vestfold@politiet.no


Og du klager på at jeg ikke er flink med arv, etter Arne Thomassen.


Men du sender ikke kopi av Ellen sin pengeoverføring, til deg.

Og da moren vår døde, så sendte du meg ikke regnskap.


Og du hadde med Martin, for å dele arven etter mora vår, enda Martin var jo broren til vår mor.

Hvis du leser mer i den arveloven, så står det sikkert det der og, at brødre ikke arver søstre, hvis søstra har unger.


Jeg vet ikke om stebarn ikke har rett på arv.

Jeg sitter ikke å leser lovbøker om arv.

Jus er jo et eget felt det.

Man kan jo ikke være mester i alt.


Jeg har jo så mange andre ferdigheter, så jeg innrømmer at jus/arve-rett ikke er en av mine nøkkel-ferdigheter.

Men jeg kan jo kontakte Arveretten.no.

Mvh.



Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Fwd: Mer om Meme
To: post.vestfold@politiet.no
Cc: hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Re: Mer om Meme
To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>


Hei,

er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle ungene noe med Erik/Erika?


Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til det.


Men men.

Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.


Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.


Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans kone, har vært i Johanitterordenen.

Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

Regner du deg som søster av Christell?


Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og be de sende de.


Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da, hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron Adeler og Meme da.


Men arv skal du ha.

Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

Nesen som sigøynere, noen av dere.

Sender ikke regnskap på arv osv.

Det gjorde til og med vår far.


Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.

Men men.

Du får ha mange takk for svar, uansett!

Mvh.

Erik Ribsskog




2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Hei J



Ja, det blir litt mange mailer og jeg har
ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?


Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,
det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne
ut av.



Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,
men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om
moren til bestemor.


Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun
sa, hun sa mye rart.



Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin
med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg
finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men
det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til
deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.



Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg
og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det
systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de
hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert
fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele Norgeshistorien.
Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark eller et annet
sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du velger å tro
og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene som adelen
hadde før. Samme det.



Jeg er ikke så veldig interessert i det
testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter. Jeg
så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med han.
Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut av. Det
var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.



Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg
vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.


Alt det du skriver om og tenker på blir
litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.



He, he, nei barna til Christell er nok
ikke oppkalt etter deg
J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon
etter farens familie.



Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke
tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke
legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt
med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller
begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god
hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt
mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det
er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt du
tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende tips.



Du får ha en fin dag da. Prates.






Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. januar 2011 06:48

Til: Pia Ribsskog

Kopi: post.vestfold@politiet.no

Emne: Mer om Meme




Hei,






jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.






Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.






Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i
Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si
Anne Margrethe?







Eller har dette navnet oppstått på andre måter?






Det høres jo fransk ut mener jeg.






Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en
gang, at vi så 'franske' ut.






Hva mente hu med det?






Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.






Hu var jo gift med Holger baron Adeler.






Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.






Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens
avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger
Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde
fødselsdag, for å representere han.






Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.






Men baron Adeler var jo en tittel.






Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort
Adeler-jubileum.






Hvem vet.







Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår
fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.






At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.






Så selv om vi ikke har vært i Brevik.






Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke
havna jeg i Brevik.






Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.







Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.






Men men, bare noe jeg kom på.






Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.






Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et
Landsarkiv, på Sjælland.






Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.



Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.






Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for
pengene etter Ingeborg.






Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.






Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.






Vi får se.






Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.



Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så
rundt, synes jeg.







Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.







Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.






Men men.






Mvh.



Erik Ribsskog







PS.






Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin
og Eller er interessert i og, tenker jeg.







Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).






Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på
bloggen.







Hvis dere er interessert da.






Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du
skjønner.






Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere
har.






Men men.



Bare noe jeg tenkte på.







Så vi får se hva som skjer.



Vi får se.



















Jeg sendte en ny e-post til Reed




Gmail - CV










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




CV











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jan 18, 2011 at 5:21 PM




To:
rickie.woods@reed.co.uk






Hi,

thank you for the help in the course in CV-writing, today.

I send my CV, like agreed.

Some sections are missing on the CV, but I wrote a draft, at the course today:




Key Skills:

Management-skills.

Budget-skills.

Communication-skills.

Project-skills.


Training-skills.

Organisation-skills.

Language-skills: (Norwegian native, Swedish fluent, Danish good).

Office-skills.


Economy-skills.

Marketing-skills.

Prioritation-skills.

Customer Service-skills.

Shop runnings-skills.


IT-skills: (Java, Pascal, Pearl, Machine-code, wed-design, HTML, CSS, Javascript, Linux, System/Network-administration, System-development, Computer-security, E-Commerce, Relation Databases, unix, data-modelling, operating-systems, expert-systems, discrete mathematics, statistics, Computer Arcitecure, algorithms and data-structures), (all from University-level).


Adaptive.

Academical.


Objective:

IT or Retail Manager.

Thanks again for the help!


Best regards,

Erik Ribsskog





CV - Erik Ribsskog.doc
31K








PS.

CV-en er den som står i den linken her:

http://www.johncons-fanclub.net/cv.html

Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog




Gmail - Mer om Meme










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Mer om Meme











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jan 18, 2011 at 4:56 PM




To:
pia@nfunorge.org


Cc:
post.vestfold@politiet.no


Bcc:
hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>






Og du klager på at jeg ikke er flink med arv, etter Arne Thomassen.

Men du sender ikke kopi av Ellen sin pengeoverføring, til deg.

Og da moren vår døde, så sendte du meg ikke regnskap.


Og du hadde med Martin, for å dele arven etter mora vår, enda Martin var jo broren til vår mor.

Hvis du leser mer i den arveloven, så står det sikkert det der og, at brødre ikke arver søstre, hvis søstra har unger.


Jeg vet ikke om stebarn ikke har rett på arv.

Jeg sitter ikke å leser lovbøker om arv.

Jus er jo et eget felt det.

Man kan jo ikke være mester i alt.


Jeg har jo så mange andre ferdigheter, så jeg innrømmer at jus/arve-rett ikke er en av mine nøkkel-ferdigheter.

Men jeg kan jo kontakte Arveretten.no.

Mvh.


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Fwd: Mer om Meme
To: post.vestfold@politiet.no
Cc: hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Re: Mer om Meme
To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>


Hei,

er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle ungene noe med Erik/Erika?


Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til det.


Men men.

Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.


Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.


Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans kone, har vært i Johanitterordenen.

Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

Regner du deg som søster av Christell?


Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og be de sende de.


Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da, hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron Adeler og Meme da.


Men arv skal du ha.

Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

Nesen som sigøynere, noen av dere.

Sender ikke regnskap på arv osv.

Det gjorde til og med vår far.


Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.

Men men.

Du får ha mange takk for svar, uansett!

Mvh.

Erik Ribsskog




2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Hei J



Ja, det blir litt mange mailer og jeg har
ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?


Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,
det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne
ut av.



Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,
men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om
moren til bestemor.


Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun
sa, hun sa mye rart.



Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin
med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg
finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men
det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til
deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.



Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg
og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det
systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de
hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert
fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele Norgeshistorien.
Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark eller et annet
sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du velger å tro
og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene som adelen
hadde før. Samme det.



Jeg er ikke så veldig interessert i det
testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter. Jeg
så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med han.
Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut av. Det
var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.



Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg
vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.


Alt det du skriver om og tenker på blir
litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.



He, he, nei barna til Christell er nok
ikke oppkalt etter deg
J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon
etter farens familie.



Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke
tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke
legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt
med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller
begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god
hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt
mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det
er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt du
tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende tips.



Du får ha en fin dag da. Prates.






Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. januar 2011 06:48

Til: Pia Ribsskog

Kopi: post.vestfold@politiet.no

Emne: Mer om Meme




Hei,






jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.






Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.






Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i
Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si
Anne Margrethe?







Eller har dette navnet oppstått på andre måter?






Det høres jo fransk ut mener jeg.






Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en
gang, at vi så 'franske' ut.






Hva mente hu med det?






Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.






Hu var jo gift med Holger baron Adeler.






Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.






Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens
avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger
Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde
fødselsdag, for å representere han.






Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.






Men baron Adeler var jo en tittel.






Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort
Adeler-jubileum.






Hvem vet.







Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår
fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.






At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.






Så selv om vi ikke har vært i Brevik.






Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke
havna jeg i Brevik.






Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.







Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.






Men men, bare noe jeg kom på.






Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.






Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et
Landsarkiv, på Sjælland.






Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.



Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.






Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for
pengene etter Ingeborg.






Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.






Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.






Vi får se.






Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.



Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så
rundt, synes jeg.







Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.







Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.






Men men.






Mvh.



Erik Ribsskog







PS.






Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin
og Eller er interessert i og, tenker jeg.







Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).






Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på
bloggen.







Hvis dere er interessert da.






Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du
skjønner.






Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere
har.






Men men.



Bare noe jeg tenkte på.







Så vi får se hva som skjer.



Vi får se.

















Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog




Gmail - Mer om Meme










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Mer om Meme











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jan 18, 2011 at 8:32 AM




To:
Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>


Cc:
post.vestfold@politiet.no


Bcc:
hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>






Altså,

hverken Meme eller 'tante Lete' har jo noen etterkommere, mener jeg.

Skyldes dette tulling fra Johanitterordenen, eller andre, tror du.

Noen tuller jo med navna, så hvem vet.


Bare for å prøve å forklare hva jeg mener.

Mvh.

Erik Ribsskog


2011/1/18 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Hei,

jeg tenkte litt mer her Pia.

Betyr det, at de tantene som har sånne 'tulle-navn', som Meme og 'tante Lete'.


Betyr det at de blir tulla med av Johanitterordenen, lurer jeg.


Han broren til Christell, fra Vestlandet, Bjørn, og kona hans, de er jo nyutmeldt av Johanitterordenen, som er relativt ny, i Norge.

Jeg synes det er rart at jeg må lese om at folk i slekta, må man vel si, (var ikke du å besøkte han Bjørn sammen med Christell?), i Aftenpostens tekstarkiv, at de er med i en korsfarerorden.


Bestemor Ingeborg prata med meg en gang, om hvordan Danebrog, hadde fått sitt navn.

Og det var at et flagg falt ned fra himmelen i Estland, eller noe, og så sa danskekongen, at det skal bli Danmarks flagg.


Derfra kommer legenden, om at 'Danebrog (det danske flagget) falt den fra himmelen'.

Var/er det noe Johanitterordenen, på morssiden i vår familie og, tror du?

Bestemor Ingeborg var jo fra Danmark, hvor denne ordenen vel står sterkt, siden Johanitterordenen-flagget og det danske flagget jo er nesten helt like.


Derfor falt det flagget fra himmelen, har jeg funnet ut, foran danskekongen, for han kriga sammen med Johanitterordenen, i Baltikum, eller hva det heter.

Så det var nok Johanitterordenen-fanen, som falt fra himmelen, og ble til danebrog, det danske flagget, vil jeg tippe.


Bestefar Johannes het jo Johannes, som i Johanitterordenen.

Og hans nevø, Ola Øivind Ribsskog, er i en Johannes-losje har jeg funnet ut, og i landslosjen, (sønnen av han lensmannen i Aurskog, Øivin Ribsskog, som var bestefar Johannes sin bror), innen frimureriet.


Har du noe kjennskap til at vi har denne ordenen i slekta på enten mors og/eller farssiden.

Si fra til han Bjørn Humblen og resten av Humblen-familien, at jeg hadde satt pris på å fått vite om sånne korsfarer-ting, og sluppet å lese det i avisene.


Folk kan jo få sjokk av mindre.

Christells datter heter visst også Ronja _Erika_, så jeg.

Er det etter Erik Thorhallsson, Jan Snoghøj, Christells storebror, sin kamerat, og kamerat av faren vår og vel?


Han er visst direktør i Oslo, i blant annet Tybring Gjedde, så jeg, selv om han er i et annet firma nå vel.

Du har bare sagt til meg at hun heter Ronja, hun datteren til Christell.



Det er vel ikke etter meg, at hun er oppkalt etter en som heter Erik, for da hadde vel noen sagt fra?

Hm.

Det blir mye på en gang, men jeg har prøvd å finne ut hva som foregår, i de siste årene, siden jeg har blitt tulla med hele livet, under oppveksten, på skole/høyere utdanning, på jobb og i militæret, virker det som.


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Mer om Meme
To: pia@nfunorge.org
Cc: post.vestfold@politiet.no



Hei,

jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.


Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si Anne Margrethe?


Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

Det høres jo fransk ut mener jeg.

Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en gang, at vi så 'franske' ut.


Hva mente hu med det?

Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.


Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde fødselsdag, for å representere han.


Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

Men baron Adeler var jo en tittel.

Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort Adeler-jubileum.


Hvem vet.

Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.


Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke havna jeg i Brevik.

Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.


Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

Men men, bare noe jeg kom på.

Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et Landsarkiv, på Sjælland.


Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for pengene etter Ingeborg.


Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

Vi får se.

Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.


Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så rundt, synes jeg.

Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.


Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin og Eller er interessert i og, tenker jeg.


Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på bloggen.

Hvis dere er interessert da.


Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du skjønner.

Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere har.

Men men.


Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.











Jeg sendte en anmeldelse, av noen jeg mistenker kan være B-gjengen, på #Oslo, på irc, til Politiet i Steinkjer




Gmail - Anmeldelse av mulige folk i B-gjengen










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Anmeldelse av mulige folk i B-gjengen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jan 18, 2011 at 3:57 AM




To:
post.nord-trondelag@politiet.no









Hei,

jeg lurer på om folk som plager meg på nettet, kan være folk i B-gjengen.

For det virka som at Hefner fikk en sms nå, og dukka opp på #Oslo.


Og sånn har jeg lest i Aftenposten Aften, da jeg bodde i Oslo, at B-gjengen opererer.

At de sender SMS for å få folk til slåsskamper osv.

Og dette virket som planlagte provokasjoner mot meg, det på #Oslo, i dag.


At her har B-gjengen, eller andre, sitti hele dagen, og fundert ut 'feller' for meg.

At de prøver å få meg til å si et galt, som de kan angripe meg fysisk på kanskje.


Noe sånt?

Min halvbror, Axel Thomassen, (vi har ikke samme far, så han er oppvokst i Oslo, og jeg er oppvokst i Larvik, og på Bergeråsen, nesten på landet, i Vestfold), han fortalte meg, i 2005, (på et familie/slekts-møte, som jeg startet, siden jeg har overhørt, at jeg er forfulgt av 'mafian'), at han kjente en av lederne, i A-gjengen.


Så tenker jeg nå, er det sånn at jeg blir angrepet av B-gjengen, siden Axel er min (halv)-bror?

Er det sånn det henger sammen.

Jeg ønsker gjerningsmennene tiltalt og straffet.


Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:





Jeg lurer på om de som kødder med meg, på #Oslo, kan være folk i B-gjengen, siden broren min, Axel Thomassen, kjenner en av lederne, i A-gjengen?





[02:30] * blablabot sets mode +o cons for #blablabla
[02:39] * Jsi11i (hau@77.106.156.243) has joined #blablabla

[02:39] <Jsi11i> Riktig.
[02:39] * Jsi11i (hau@77.106.156.243) has left #blablabla


[03:10] * Hefner (c14b669c@webchat.xs4all.nl) has joined #blablabla
[03:12] * trench (trench@trench.no) has joined #blablabla


[03:12] <Hefner> hei trench
[03:12] <trench> hei søten
[03:12] <Hefner> fnis
[03:13] <trench> Hefner - hvordan er livet i nederland?
[03:13] <Hefner> oh, you know...litt kaféliv her, litt brownies der...


[03:13] <trench> kult
[03:13] <Hefner> Amster er chill
[03:13] <trench> lenge siden jeg har vært der
[03:13] <trench> må ta meg en tur snart
[03:13] <Hefner> vent til sommeren, mye babes


[03:14] <trench> vet jobbet der sist fotball em var der :)
[03:14] <Hefner> åja
[03:14] <Hefner> nice
[03:22] <trench> lurer på hva jeg kan sende til denne adressen


[03:22] <trench> Registrant:
[03:22] <trench> Erik Ribsskog (774231)
[03:22] <trench> Flat 3, 5 Leather Lane
[03:22] <trench> Liverpool, , L2 2AE


[03:22] <trench> GB
[03:22] <trench> lurer på om den tar imot antrax
[03:42] * cons sets mode +b *!*@webchat.xs4all.nl for #blablabla

[03:42] * Hefner was kicked by cons (~v_beider@host86-148-252-176.range86-148.btcentralplus.com) Reason (bannet grunnet provokasjon)


[03:44] * cons sets mode +b *!*@trench.no for #blablabla
[03:44] * trench was kicked by cons (~v_beider@host86-148-252-176.range86-148.btcentralplus.com) Reason (bannet grunnet antrax-trussel)


[03:47] <@cons> det på #Oslo
[03:47] <@cons> hefner osv., som det virker som at får sms og starter en planlagt provokasjon
[03:48] <@cons> jeg lurer på om det være noen folk i b-gjengen, eller noe


[03:48] <@cons> siden broren min, axel thomassen, kjenner en av lederne i a-gjengen, (som han fortalte meg, i 2005)
[03:48] <@cons> hvem vet
[03:48] <@cons> spesiell oppførsel fra folk på #Oslo ihvertfall


[03:48] <@cons> men men
[03:48] <@cons> (bare for å få med om dette på loggen)









Posted by johncons at 03:50 0 comments



Mer fra #Oslo





[02:29] ->> You joined channel #oslo
[02:29] ->> Topic is: http://stfu.se/

[02:29] ->> Topic set by Elling!elling@82.184.34.95.customer.cdi.no on 11.01.2011 21:44:35


[02:29] ->> 86.148.252.176 resolved to 86.148.252.176
[02:29] ->> Channel Modes are: +stnl 118
[02:29] ->> Channel created on 10.04.2003 02:58:53
[02:29] ->> Attempting to join #blablabla


[02:29] <WildThing> HEI CONS!
[02:29] <@Scampi> fenalår!
[02:29] <@Scampi> Erik!
[02:29] <@Scampi> min venn
[02:30] <cons> hallå urokråker


[02:30] <@Scampi> at?
[02:30] <WildThing> jeg har forresten fått nye leddete håndjern, med automatisk låsesikring
[02:30] <WildThing> I love them
[02:30] <@Scampi> WildThing : ledd er homs


[02:30] <@Scampi> men autosikring er kos
[02:31] <cons> ja, WildThing er ihvertfall bannet for kverulering på #blablabla
[02:31] <cons> ut januar
[02:31] <cons> men men


[02:31] <WildThing> er noe forbanna piss å måtte låse håndjernene når den du pågriper ikke akkurat vil ligge stille
[02:31] <WildThing> cons: ta februar også
[02:31] <WildThing> heck, ta mars


[02:31] <cons> WildThing: ok np, her politi
[02:31] <cons> herr politi eller hva du er
[02:31] <@Scampi> cons : hvorfor ble Hefner kicket?
[02:31] <cons> siden du snakker om pågripelser


[02:32] <WildThing> kaller du meg politi en gang til, så kommer jeg ned til liverpool og lærer deg hva sinnsykdom er
[02:32] <gorg> cons: Er det ikke litt teit å bruke hele arven etter Bestemor Ingeborg på å få et tonn med uinteressante offentlige papirer angående mannen til tremenningen til bestemorens fetter?


[02:32] <@Scampi> han "avbrøt deg" i en samtale på IRC?
[02:32] <@Scampi> du -vet- hvordan IRC fungerer?
[02:32] <WildThing> Scampi: jeg fortalte ham at å rappe betyr det samme som å stjele


[02:32] <WildThing> og det var han ikke enig i, så klart
[02:32] <gorg> cons: Du trenger ikke være redd. Alle du har permbannet på kanalen din er FULLSTENDIG uinteressert i å henge der.


[02:32] <gorg> Det var moro et par dager
[02:32] <WildThing> cons har sitt eget språk
[02:33] <@Scampi> men men
[02:33] <@Scampi> vi får se
[02:33] <WildThing> haha


[02:33] <@Scampi> vi får se
[02:33] <cons> Scampi: jeg husker ikke hvorfor hefner ble bannet, det tar jeg i såfall med han
[02:33] <@Scampi> cons : det står i bloggen din at han avbrøt deg i en samtale


[02:33] <WildThing> cons: hvorfor fortalte du nettopp alle her hvorfor JEG er bannet, mens du ikke kan snakke om hefner?
[02:33] <WildThing> haha
[02:33] <WildThing> logikken falt ut igjen?


[02:33] <amanita> cons: Nå som du har bestilt kamera, skal du begynne å videoblogge?
[02:33] <@Scampi> selv om kanalen er "din", betyr vel ikke det at kun DU snakker frem til du synes du er ferdig?


[02:33] <cons> Scampi: men dette er vel ikke en kanal om bloggen min?
[02:33] * Jsi11i (hau@77.106.156.243) has joined #oslo

[02:34] <@Scampi> cons : hvorfor unnår du spørsmålet?

[02:34] <cons> nå er jeg cons liksom
[02:34] <gorg> Scampi: Men Erik bannet jo f.eks meg fordi jeg ga ham et velmenende tips om hvordan han kunne fikse vifta på maskinen, sånn at han slipper å blogge/irce ved å ha den stående oppå en flaske med kaldt vann


[02:34] <cons> jeg må få være cons litt også
[02:34] <amanita> cons: Nå som du har bestilt kamera, skal du begynne å videoblogge?
[02:35] <WildThing> cons: men jeg er forresten ferdig med utkast på manus


[02:35] <WildThing> cons: skal du se?
[02:35] <WildThing> cons: eller skal jeg tjene grovt på det?
[02:35] <WildThing> uten at du får en shaite?
[02:35] <cons> amanita: nei jeg trokke det, jeg har så mye annet fra før


[02:35] <@Scampi> cons : men kompisen din skorpion skal ha kudos for å klare å finne et bilde av meg, hvor jeg har skjegg og solbriller
[02:35] <@Scampi> er jeg mafia?
[02:35] <cons> WildThing: nei jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre


[02:35] <WildThing> er jeg som er mafia
[02:35] <amanita> cons: Det er litt synd. Jeg har forstått det slik at video trekker mange lesere til blogger.
[02:35] <WildThing> cons: synd


[02:35] <WildThing> da tar jeg pengene sjøl
[02:36] <cons> Scampi: jeg vet ikke, jeg sa vel at solbriller var typisk mafia kanskje, men jeg konkluderte vel ikke
[02:36] <@Scampi> cons : så det er J Æ V E L I G mye mafia om sommeren da?


[02:36] <@Scampi> god damn, jeg må holde meg inne
[02:36] <WildThing> jeg trodde solbriller var typisk sydenturister
[02:36] <WildThing> hahaha
[02:36] <cons> amanita: ja det er mulig, jeg har sansen for det skrevne ord, må jeg innrømme. men men


[02:36] <@Scampi> cons : tror du må passe litt på han kompisen din, som du har bumpet opp til OP
[02:37] <WildThing> skorpion, som snakker dritt om cons på norge?
[02:37] <cons> Scampi: nei, jeg vil være forsiktig med å konkludere bare på grunn av utseende og stil


[02:37] <WildThing> han er fin, han
[02:37] <gorg> Scampi: Folk har forsøkt å fortelle cons at skorpion kødder som faen med ham, men Erik lytter ikke
[02:37] <@Scampi> gorg : jeg vet...trist igrunn


[02:37] <cons> Scampi: smaken er som baken, (pleide de å si på berger, hvor jeg vokste opp), delt
[02:37] <gorg> skorpion, som snakker dritt om Erik på alle andre kanaler enn de som Erik er på


[02:37] <@Scampi> cons : absolutt
[02:38] <amanita> cons: Du som har drevet butikk og greier burde jo kunne dette her. Drive bloggen på lesernes premisser. Litt video, så er jeg sikker på at du får mange lesere. Kanskje du en vakker dag får rettighetene dine tilsendt i en flott brun manilla string tie-konvolutt også til sist.


[02:38] <WildThing> jeg har vokst I berger
[02:38] <gorg> cons: Jeg gjentar det enda en gang: Du burde ikke stole på denne skorpion
[02:38] <gorg> Han er bare ute etter å lure deg. _Motivet_ er uklart, trokke han helt vet det selv


[02:38] <Jsi11i> op meg i stedet
[02:38] <Jsi11i> jeg er bare ute etter å lure megselv
[02:38] <Jsi11i> DOH
[02:38] <gorg> men det er noe muffins
[02:39] <cons> amanita: men jeg har også studert på universitet i england, og har lært om 'research' og dokumentasjon osv., og referering, og vet at det er det skrevne ordet, som er mest 'seriøst' liksom, sånn som jeg har forstått det, dessuten må jeg bruke hue litt, jeg kan ikke gjøre alt i verden, for jeg er bare en person dessverre


[02:39] <WildThing> cons: er dette sånn stueie a la rimibutikksjefjobben?
[02:39] <WildThing> sudie
[02:39] <WildThing> å herregud, TM
[02:39] <WildThing> STUDIE.


[02:40] <cons> jeg bachelor science computing, 3. året, ved university of sunderland
[02:40] <cons> og hadde et fag som het 'final year project'
[02:40] <WildThing> og allikevel er du arbeidsløs


[02:40] <WildThing> godt jobbet.
[02:40] <cons> hvor vi lærte om sånt
[02:40] <cons> takk
[02:40] <WildThing> noe sier meg at du er best på å suge.

[02:41] <gorg> Ja, cons er ram på dokumentasjon, gitt. Spesielt "bevisførselen" på at han er direkte etter Odin, Muhammed, Jesus, Ole Brum og Humlesnurr

[02:41] * reka (~reka@cm-84.215.116.246.getinternet.no) Quit ( Read error: Operation timed out )

[02:41] <gorg> særdeles vitenskapelig, cons

[02:41] <WildThing> humlesnurr?
[02:41] <@Scampi> fnis
[02:41] <cons> ja her har jeg dokumentert at jeg er direkte etter odin: http://www.johncons-fanclub.net/odin.html


[02:41] <@autoswift> Direkte etterkommer av Odin - johncons-fanclub
[02:42] <gorg> cons: Slektsforskningssider der du eller andre fyller inn infoen kan ikke akkurat karakteriseres som dokumentasjon


[02:42] <cons> nei vel herr besserwisser
[02:42] <WildThing> det er ikke dokumentasjon uten at du får noen andre til å verifisere at dette er riktig
[02:42] <gorg> Omtrent som om jeg skulle si til en arbeidsgiver som ber om å få se dokumentasjon på masterkarakteren min "se her da, det står jo her på CVen"!


[02:42] <@Scampi> haha, "herr besserwisser"
[02:42] <WildThing> jeg tror faktisk du strøk i sunderland.
[02:42] <@Scampi> jeg kan også lage et dokument som viser at jeg stammer fra vulkanen katla


[02:43] <@Scampi> betyr ikke at det er sant
[02:43] <gorg> Scampi: Værsting var jeg, og nå også besserwisser
[02:43] <cons> gorg: orker ikke å diskutere med deg som er bannet fra #blablabla grunnet å være en 'generell værsting', som har blitt bannet mange ganger


[02:43] <WildThing> jeg stammer fra faen sjøl
[02:43] <gorg> SIEG!
[02:43] <cons> gorg: du er kanal-værstingen på #blablabla
[02:43] <@Scampi> cons : "versting"


[02:43] <WildThing> ok, det var jo sant det jeg sa
[02:43] <amanita> Vær nå litt greie med cons 'a, han er jo bare en person, og kan følgelig ikke rekke å dokumentere hele verden. Han dokumenterer jo i massevis fra før av.


[02:43] <WildThing> fader'n er faen sjøl
[02:43] <cons> gorg: ja du har blitt bannet så mange ganger
[02:43] <@Scampi> rart at en tidligere universitetsstudent ikke kan skrive korrekt


[02:43] <cons> gorg: så jeg bare skrev deg opp som 'generell værsting'
[02:43] <@Scampi> gorg :O
[02:43] <gorg> cons: Jeg VAR. Jeg måtte slutte å henge der fordi jeg ble trakassert og forfulgt og drapstruet.


[02:43] <WildThing> rart det at en tidligere universitetsstudent faen ikke får jobb :P
[02:43] <@Scampi> du har blitt skrevet opp!
[02:44] <@Scampi> nå får du brev med hjem!


[02:44] <gorg> Jeg er beæret, cons
[02:44] <WildThing> haha
[02:44] <cons> jeg lurer på om skorpion hadde rett
[02:44] * Ingo (~ingo2@ti0117a380-dhcp2647.bb.online.no) Quit ( Ping timeout: 483 seconds )


[02:44] <cons> han sa dere var værstinger hele gjengen
[02:44] <cons> men men
[02:44] <@Scampi> haha
[02:44] <@Scampi> vi får se
[02:45] <WildThing> jeg ER versting


[02:45] <gorg> cons: Og du velger å tro på skorpion. En fyr som knapt gjør annet enn å slenge dritt om deg og sinnsykdommen din på ALLE kanaler han er på der du ikke er på
[02:45] <@Scampi> cluet er vel å ikke høre på én forvirra liten fis, men heller å høre på massene


[02:45] <WildThing> tross alt masse tiltaler for vold etc
[02:45] <amanita> cons: Hørt noe fra Det Kongelige Norske Slott?
[02:45] <WildThing> slottssennep
[02:45] <cons> amanita: nei det har jeg ikke dessverre


[02:45] <@Scampi> rare greier
[02:46] <cons> amanita: jeg ringte de for et par år siden og snakket med en dame der, ved navn nor-noe vel, og hun sa at 'det ikke var alle som fikk svar', fra dem. og det var det liksom


[02:46] <gorg> cons: Flertallet har oftest rett. Hva tror du er mest sannsynlig? At en liten fjertemann pisser deg i øret og setter griller i hodet ditt om at alle vi andre er værstinger, eller at det er alle vi som er snille & greie og den ene fisen er terrorist og mafian?


[02:46] <cons> ei som jobba ved slottet
[02:46] <gorg> cons: Innerst inne vet du godt hvem som har rett
[02:46] <cons> gorg: du er så masete
[02:46] <amanita> cons: Så rart. Jeg trodde de alltid svarte. Jeg fikk svar på brev jeg sendte til slottet da jeg var 10-12 år.


[02:47] <WildThing> innerst inne hos cons, så løper små leprachauns rundt i trange nettingstrømpebukser og helsetrøyer mens de synger ompa lompa-sangen
[02:47] <cons> gorg: hvis ikke du slutter å mase, så banner jeg deg for februar også


[02:47] <WildThing> AHAHHAHA
[02:47] <WildThing> for en straff!
[02:47] <gorg> cons: Ja, du har en tendens til å karakterisere folk som stiller deg spørsmål du ikke kan besvare som masere


[02:47] * reka (~reka@cm-84.215.116.246.getinternet.no) has joined #oslo

[02:48] <cons> amanita: jeg mener jeg har skrevet referat fra den telefonsamtalen på bloggen. Jeg har tenkt om det kan komme av at min mormor, ingeborg ribsskog, var fra kongelig slekt, etter de gamle danske konger


[02:48] <cons> jeg er ikke så god på sånne kongelige greier
[02:48] <WildThing> det merker vi.
[02:48] <gorg> cons: Ban meg gjerne ut 2014. Det er ikke så moro på kanalen din uansett etter at du, skorpion og botene dine sitter og diskuterer brystene til en jente du så på stranden i Vestfold i 1978


[02:48] <WildThing> haha
[02:48] <cons> WildThing: vil du bli bannet for april også?
[02:48] <WildThing> cons: ta hele året du
[02:49] <WildThing> det er liksom ikke SÃ… viktig med liksomkanalen din


[02:49] <cons> gorg: jeg skriver det opp på lista, at du er bannet ut år 2014
[02:49] <WildThing> det er jo bare du og elskeren din som skriver om svada uansett
[02:49] <cons> WildThing: ok bannet for resten av livet. den er grei


[02:49] <gorg> cons: Fin-fint
[02:49] <amanita> cons: Ja, det er kanskje noe fanteri og gamle familiefeider der som går generasjoner tilbake. Jeg spurte ikke om sexovergrep begått av landets kommende dronning. Bare noe så uskyldig som en autograf - hvilket jeg ikke fikk. Men jeg fikk et flott brev fra daværende kabinettsekretær Magne Hagen.


[02:49] <@Scampi> cons : tror ikke permban er noe tap
[02:50] <WildThing> haha
[02:50] <WildThing> tror ikke et permban stopper meg sånnegentlig uansett
[02:50] <cons> amanita: ok jeg sendte først brev til kongen, så e-poster og så ringte jeg. og da fikk jeg det svaret. jeg har ikke lyst til å ringe slottet så mye heller, det blir rart for meg som har bodd mange år i oslo. men men


[02:50] <WildThing> hvis jeg virkelig vil inn i cons
[02:50] <WildThing> erh
[02:50] <WildThing> cons' kanal
[02:50] <@Scampi> HAHAHA
[02:50] <gorg> LOL


[02:50] <WildThing> godt jeg ikke glemte k der
[02:50] <WildThing> men men
[02:50] <WildThing> vi får se
[02:50] <gorg> cons: Hvis jeg vil inn på kanalen din tar det meg tre minutter å fikse det


[02:50] <@Scampi> vi får se
[02:51] <gorg> cons: Dessuten kan jeg røpe at jeg har spioner der som observerer for meg
[02:51] <Jsi11i> skal dere h4xx0r'e?
[02:51] <gorg> som jeg noterer i egne logger


[02:51] <WildThing> ps1. jeg mente såklart irckanalen
[02:51] <Jsi11i> : )
[02:51] * Hefner (c14b669c@webchat.xs4all.nl) has joined #oslo


[02:51] <Hefner> god aften!
[02:51] <gorg> WildThing: Jeg synes ikke at du vil inn i "con's kanal" var så veldig mye bedre :)
[02:51] <gorg> tarmkanal

[02:51] <Hefner> tarmkanal?

[02:52] <Hefner> hva snakker dere egentlig om?
[02:52] <WildThing> hahaha
[02:52] <gorg> livet, døden og kjærligheten Hefner

[02:52] <WildThing> vi snakker om liverpools loverboy

[02:52] <Hefner> oioi
[02:52] <WildThing> Erik54 - I can do anybody!
[02:52] <WildThing> nå mekker han bans

[02:52] <Hefner> cons: følte du at jeg avbrøt deg i en samtale på IRC sist jeg var innom kanalen din?

[02:52] <WildThing> hysj
[02:53] <amanita> cons: Er du på twitter?

[02:53] <WildThing> cons: det er en ting jeg har lurt litt på
[02:53] <WildThing> cons: er du der?

[02:53] <Hefner> han svarer ikke meg heller
[02:53] <Hefner> skuffende...jeg trodde han hadde ryggrad

[02:54] <cons> hefner: ja det er mulig. det er en kanal for meg og mine kjente, så jeg ble litt provosert når en jeg ikke kjenner kom dit og begynte å spørre meg om noe annet, mens jeg chatta med tremenningen min der


[02:54] <gorg> Hefner: Å avbryte Erik når han har en av sine talløse monologer om trivialiteter eller Nina Monsens pupper som han så i niendeklasse er en dødssynd
[02:54] <WildThing> cons: hvorfor står det i strasak at du er ønsket avhørt av politiet i norge?


[02:54] <WildThing> sånn seriously
[02:54] <Hefner> cons: du vet hvordan IRC fungerer? Det er meget vanskelig å rekke opp en hånd her.
[02:54] <amanita> Hefner: Eh, nei? o/ o/ o/ o/ o/ o/ :D


[02:54] <gorg> cons: Det vakke tremenningen du chatta med
[02:55] <WildThing> det var sikkert skorpion
[02:55] <gorg> cons: Det var en som gir seg ut for å være tremenningen din


[02:55] <Hefner> amanita: det hadde nok blitt sett på som avbryting det også
[02:55] <WildThing> cons: svare?
[02:55] <WildThing> eller er det flaut?
[02:55] <gorg> cons: En som leser bloggen din, og ENKELT kan late som om vedkommende er en du skriver side opp og side ned om der


[02:55] <cons> Hefner: når du går på en kanal som jeg er op, så må du ta det du får da, siden det er jeg som er ansvarlig for kanalen
[02:56] <gorg> WildThing: spør ham en gang til

[02:56] <WildThing> gorg: en sånn fyr må jo være syk en viss plass, å greie lese gjennom alt sprøytet for å stable sammen en profil

[02:56] <gorg> Erik skriver litt sent
[02:56] <Hefner> cons: det var jo direkte uhøflig oppførsel fra din side.

[02:56] <gorg> tar mer tid å skrive enn å lese
[02:56] <WildThing> cons: HVORFOR VIL NORSKE POLITIET SNAKKE MED DEG?

[02:56] * Scampi kjenner det klør litt i foten
[02:56] <gorg> WildThing: Åh, mange rare hobbyer der ute :)

[02:56] <cons> Hefner: ja, det er mulig at det virket uhøflig for deg. men jeg synes dette virker konstruert fra deg, at du er 'forarget'

[02:57] <WildThing> hahah
[02:57] <amanita> cons: Er du på Twitter?

[02:57] <Hefner> cons: absolutt ikke, det var bare en meget rar måte å løse ting på, siden det er umulig å "avbryte" noen på IRC

[02:57] <cons> Hefner: det virker som at du er i ledtog med andre 'værstinger' her og prøver å konstruere en konfrontasjon med meg

[02:57] <Hefner> jaha?
[02:57] <WildThing> gorg: tror du cons svarer meg om jeg forteller HVA det står om ham i strasak?

[02:58] <@Scampi> cons : igjen, det skrives "verstinger"

[02:58] <cons> Hefner: måten du dukket opp 'tilfeldigvis' etter at andre nevnte en episode du og jeg var innblandet i. fikk du sms eller?

[02:58] <Hefner> var vi innblandet i en episode?

[02:58] <gorg> WildThing: Prøv! Om Scampi godtar det. Elling ble litt snurt i går og bannet pga. mas
[02:59] <gorg> WildThing: Men du kan begynne med å fortelle hva strasak er

[02:59] <cons> Hefner: ja har ikke du nettopp referert til den episoden da?

[02:59] <Hefner> cons: nå surrer du
[02:59] <cons> Hefner: du nevnte jo nettopp at jeg kicket deg. det er du som er senil

[02:59] <Hefner> cons: men "dukket opp tilfeldigvis"?

[03:00] <cons> Hefner: nå skifta du tema. sånn er det vel når man er senil
[03:00] <WildThing> gorg: strasak er politiets notatblokk

[03:00] <cons> Hefner: at man ikke klarer å holde seg til tema

[03:00] <Hefner> cons: takes one to know one, veitdu
[03:00] <cons> Hefner: helt sikkert, når man ikke husker det man nettopp skrev, da er man senil, mener jeg

[03:01] <Hefner> cons: jeg husker det helt fint, jeg

[03:01] <cons> Hefner: jeg hadde en farmor som var senil, bestemor ågot, og hu kalte meg for 'Runar' ofte, som var navnet på den yngste sønnen hennes

[03:01] <cons> Hefner: så jeg ser at du også er sånn

[03:01] <cons> Hefner: for jeg er litt vant til senile folk
[03:01] <Hefner> cons: spurte jeg om livshistorien din?

[03:01] <cons> Hefner: nei, jeg bare forklarer at jeg er vant til senile

[03:01] <cons> men men
[03:02] <+trench> cons - du vet at alt på irc blir logget ikke sant?
[03:02] <Hefner> riktig...det kunne du gjort uten foredraget

[03:02] <cons> Hefner: jeg må vel får lov å gi et eksempel. forskjell på eksempel og foredrag

[03:03] <Hefner> ja, et eksempel hadde vært "Jeg er vant til senile, da det ligger til familien."

[03:03] <Hefner> see what I did there?
[03:03] <@Scampi> yo

[03:03] <@Scampi> lek pent, barn
[03:03] <@Scampi> ellers tar jeg på M77ene og sparker fritt

[03:03] <cons> Hefner: nå er du pedant og besserwisser og fascist
[03:03] <WildThing> pent?

[03:03] <WildThing> hva er pent?
[03:03] <Hefner> fascist??
[03:03] <cons> Hefner: du er helt håpløs som chatter og menneske

[03:03] <WildThing> hahahahahaha

[03:03] <Hefner> DO elaborate!
[03:03] <WildThing> cons: den eneste her som er fascist, er meg!
[03:03] <@Scampi> cons : thin ice, my friend

[03:04] <cons> Hefner: blander caps og lowercase og. helt talentløs

[03:04] <+trench> Scampi - du må jo forvente litt merkelig krumspring med paranoide folk klokken 04:00 da :P
[03:04] <cons> Hefner: det er lov å feile, men du gjør jo bare feil

[03:04] <Hefner> cons: nå unngår du ting igjen

[03:04] <gorg> jeg og er faxcist
[03:04] <Hefner> cons: hvordan var jeg fascist
[03:04] <gorg> værstingfascistterrorist

[03:04] <WildThing> cons: gidder du svare meg om hvorfor politiet vil prate med deg om enkelte telefonsamtaler med norske kvinner?

[03:04] * trench er med i mafiaen
[03:04] <WildThing> jeg er så nysgjerrig

[03:04] * oln (~oln@ws43101.studby.hig.no) Quit ( Read error: Connection reset by peer )

[03:05] <cons> Hefner: du var som en fascist, for du pirka så mye og var veldig nøye, og det er fascister, de skal ha fullstendig kontroll og disiplin

[03:05] <Hefner> tror rett og slett jeg fyrer ivei et par telefoner til noen store venner med skjegg og solbriller, med en del fridager ledige til en Liverpool-tur

[03:05] <WildThing> cons: så, det betyr at når du skal ha full kontroll på kanalen din, og kicker alle - så er du fascist?

[03:05] <Hefner> cons: pirka?
[03:05] <WildThing> pirkaa?

[03:05] <WildThing> fra finnland?
[03:05] <gorg> WildThing: Men jeg synes vi trenger info om dette, fortell! Ryktene i Oslo går på at cons driver telefonterrer mot norske kvinner, og at han kan forvente seg arrestasjon i det øyeblikket han setter beina på Gardermoen


[03:05] <Hefner> wildthing har er meget godt poeng, cons
[03:06] <Hefner> *et
[03:06] <cons> Hefner: finn deg et tau du så forbedrer du gen-polen
[03:06] <WildThing> haha


[03:06] <WildThing> nå er cons sint
[03:06] <cons> nei jeg er ikke sint
[03:06] <WildThing> jo, det er du
[03:06] <gorg> cons: Det der var en drapstrussel


[03:06] <Hefner> cons: sitter du her og oppfordrer til ting?
[03:06] <cons> men jeg ble bedt opp til dans, virka det som
[03:06] <WildThing> men svar meg
[03:06] <gorg> Drapstrusler er forbundt på irc


[03:06] <WildThing> cons: HVORFOR VIL POLITIET SNAKKE MED DEG OM TELEFONSAMTALER DU SKAL HA BEGÃ…TT?
[03:06] <gorg> Nordpolen og gen-polen
[03:06] <Hefner> cons: har jeg noengang hintet til noe som kan tolkes som tips til selvmord?


[03:07] <WildThing> cons; ER DET DERFOR DU ER I LIVERPOOL?
[03:07] <@Scampi> WildThing; scenen er din.
[03:07] <cons> Hefner: det her var en provokasjon fra deg, fra sekundet du logga på kanalen, en planlagt konfrontasjon


[03:07] <WildThing> takk takk
[03:07] <cons> Hefner: med det øyet å ringe karer med skjegg i liverpool
[03:07] <Hefner> cons: hvordan kan du påstå det? du har jo ikke fakta på bordet.


[03:07] <cons> Hefner: jeg lukta lusa på gangen
[03:07] <WildThing> cons: ut fra det jeg leser, så er det enkelte kvinner du ikke tar et nei fra
[03:07] <cons> Hefner: jævla al qauida same


[03:07] <+trench> du kan ikke lukte lus
[03:07] <WildThing> er det sånn fascist-kontroll?
[03:07] <Hefner> cons: jaha? hva har mafian med deg å gjøre?
[03:07] <+trench> det er litt vanskelig


[03:07] <@Scampi> cons : oppfør deg
[03:07] <gorg> heh....cons bedriver selektiv persepsjon. WildThing; jeg trokke cons engang ser hva du skriver
[03:08] <WildThing> haha


[03:08] <WildThing> gidder dere paste for meg da
[03:08] <WildThing> så han ser det
[03:08] <Hefner> da får jeg hjelpe da: (04:06:47) (WildThing) cons: HVORFOR VIL POLITIET SNAKKE MED DEG OM TELEFONSAMTALER DU SKAL HA BEGÅTT?


[03:08] <cons> særlig det fra hefner ikke var en konstruert og planlagt provokasjon da
[03:08] <Hefner> noen har stilt deg et spørsmål
[03:08] <WildThing> cons: og du bet på


[03:08] <WildThing> men svar
[03:08] <cons> er dere muslim-mafian?
[03:08] <Hefner> brenner det på dassen din nå?
[03:08] <+trench> ja
[03:08] <cons> er dere albanske mafian?


[03:08] <+trench> ja
[03:08] <WildThing> jeg er kanskje i noe slags mafian, ja
[03:08] <Hefner> svetter litt? litt nervøs? litt malt opp i et hjørne?
[03:08] <WildThing> men muslimer? neh.


[03:08] <cons> er dere italienske mafian?
[03:09] <Hefner> ja
[03:09] <+trench> ja
[03:09] <Hefner> faktisk
[03:09] <+trench> der har jeg vært flere ganger


[03:09] <Hefner> Sicilia <3
[03:09] <WildThing> hahaha
[03:09] <+trench> kule folk
[03:09] <WildThing> mitt navn er tony soprano
[03:09] <+trench> cons - du må dra ditt


[03:09] <+trench> de hadde et sånt bilde av deg på veggen der
[03:09] <Hefner> jeg er faktisk fra Modina
[03:09] <cons> det bedrøver mitt sinn at mitt gamle hjemland er så nedrent i mafia-berme at det nesten ikke kan kalles sivilisert lenger


[03:10] <Hefner> der er det sol, så vi har solbriller
[03:10] <Hefner> og vi er menn, så vi har skjegg
[03:10] <Hefner> og vi er mafia...så vi er mafia
[03:10] <WildThing> cons: hvorfor vil ditt gamle hjemland anholde deg?


[03:10] <WildThing> hva er det du har gjort?
[03:10] <+trench> WildThing - fordi han er støgg og fæl?
[03:10] <+trench> holder ikke det?
[03:10] <WildThing> hvorfor er du egentlig i liverpool?


[03:11] <cons> nei her er det bare mafia-berme og folk som er bannet fra #blablabla
[03:11] <cons> jeg tror jeg stakk
[03:11] <+trench> WildThing - han er vel fotballfan da :)


[03:11] <cons> hejdå
[03:11] <@Scampi> snakkes Erik














Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter